معرفی انواع جاروبرقی صنعتی

معرفی انواع جاروبرقی صنعتی

صنعت‌های مختلف نیاز به تمیزی و بهداشت دارند و از جاروبرقی‌های صنعتی برای این منظور استفاده می‌کنند. جاروبرقی‌های صنعتی نسبت به جاروبرقی‌های خانگی دارای قدرت بیشتری هستند و می‌توانند با مواد آلوده‌ی بزرگ‌تر و شرایط سخت‌تر مقابله کنند. این مقاله به انواع جاروبرقی‌های صنعتی پرداخته و نکات مهمی را که در انتخاب و استفاده از آن‌ها باید مد نظر قرار داد، بررسی می‌کند.

این دستگاه به منظور افزایش کارآیی و امکان استفاده در محیط های مختلف، دارای انواع و مدل های متنوعی می باشد. جاروبرقی ها و مکنده های صنعتی علاوه بر فرایند نظافت، کاربرد های مختلف دیگری نیز دارند. در این مقاله سعی داریم تا با تشریح و توضیح انواع جاروبرقی و مکنده، به بیان کاربرد های مختلف قابل انجام این دستگاه های نظافت صنعتی بپردازیم.

جاروبرقی مخصوص جمع آوری خاک

جارو برقی های خانگی

جاروبرقی‌های صنعتی خشک از قدرت مکش بالایی برخوردارند و برای جمع‌آوری ذرات خشک و مواد معلق در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع جاروبرقی‌ها به دلیل عملکرد ساده و کاربرد گسترده، محبوبیت زیادی دارند.

جارو برقی هتلی

مزایای استفاده از جاروبرقی هتلی

جارو برقی های هتلی همانند جاروبرقی های خانگی دارای ابعاد کوچکی می باشند. مهم ترین تفاوت بین این نوع جاروبرقی ها با جارو های خانگی موتور مکنده و فیلتر های تقویت شده نسبت به مدل خانگی است. این دسته جاروبرقی های صنعتی یا هتلی، قابلیت کارکرد طولانی مدت نسبت به جاروهای خانگی دارند و با داشتن سامانه فیلتراسیون بهینه شده، می توانند جمع آوری مناسب گرد و غبار را تضمین نموده و از بازگشت ذرات خاک جمع آوری شده به محیط جلوگیری نمایند. اغلب جاروبرقی های هتلی برای افزایش کیفیت و سرعت نظافت قابلیت جمع آوری انواع آلودگی های آب و خاک را به طور همزمان دارا میباشند.

جاروبرقی تجاری

کاربرد های جارو برقی تجاری

جاروبرقی های تجاری به منظور نظافت سطوح نسبتا وسیع تری طراحی شده اند. این رده از جاروبرقی ها دارای یک یا چند موتور-پمپ مجزا می باشند که قابلیت روشن و خاموش کردن هر یک از آنها مهیا است. افزایش تعداد موتور-پمپ سرعت مکش مواد و در نتیجه سرعت عملیات را افزایش می دهد. جنس فلزی بدنه و حجم بالای مخزن این رده از جاروبرقی های صنعتی سبب شده تا بتوان از آنها در فرایند نظافت محیط های وسیع تر استفاده نمود. این جارو ها علاوه بر مدل های برقی، دارای مدل های باطری دار یا کوله این نیز می باشند که به منظور نظافت محیط های متراکم یا با دسترسی پایین به پریز برق مورد استفاده قرار می گیرند. دوام و ماندگاری این تجهیزات نظافت صنعتی به دلیل ساختار بدنه آنها بالاتر از نمونه های خانگی و هتلی می باشد.

جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نمیه صنعتی

در محیط هایی که آلودگی ها شکل صنعتی تر به خود میگیرند و یا محیط به آلاینده های متنوع تری دچار می شود، استفاده از انواع جاروبرقی های نیمه صنعتی کارآیی بیشتری خواهند داشت. این رده از جارو برقی ها مجهز به موتور پمپ های ساتریفیوژال تقویت شده می باشند و به همین دلیل از قدرت و سرعت مکش بالاتری نسبت به جاروهای تجاری برخوردارند. علاوه بر این جاروبرقی های نیمه صنعتی به دلیل برخورداری از بدنه فولادی، قدرت کارکرد در محیط های با شرایط سخت و خشن را دارا هستند. سیستم فیلتر این جاروبرقی ها از نوع فیلتر های کارتریجی است که قدرت فیلتراسیون بالای ذرات را فراهم می آورد. سیستم فیلتراسیون در این دسته از جاروبرقی ها در بخشی جدا از محفظه نگهدارنده آلودگی تعبیه شده است. این امر افزایش حجم مخزن و قابلیت نظافت جداگانه فیلتر را برای کاربر فراهم می نماید.

جاروبرقی صنعتی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در کارخانجات

استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه مناسب در محیط کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی میتواند کیفیت محصولات و ایمنی محیط را به همراه داشته باشد. جاروبرقی های صنعتی از تجهیزات پیشرفته جمع آوری مواد و ذرات هستند که در محیط های صنعتی با میزان آلودگی بالاتر مورد استفاده قرار میگیرند. جارو برقی های صنعتی مجهز به موتور توربینی می باشند، به همین دلیل بر خلاف تمامی مدل های کوچک تر، توانایی کارکرد دائم دارند. این سری از جارو برقی ها به دلیل داشتن فیلترهایی با قدرت فیلتراسیون بالا، بدنه تقویت شده فولادی، سیستم نظافت فیلتر مکانیکی یا هوای فشرده، قابل استفاده در محیط های صنعتی هستند. در برخی مدل های صنعتی، از پمپ های Side Channel استفاده شده است که قدرت و سرعت مکش بالاتری را برای افزایش کیفیت نظافت فراهم می آورد.

جاروبرقی صنعتی مرکزی

جاروبرقی صنعتی مرکزی

استفاده از تجهیزات نظافت در برخی محیط ها به دلیل شرایط جابجایی، ابعاد و سایر موارد، امکان  پذیر نیست. از این رو استفاده از سیستم جاروی صنعتی مرکزی راه حلی کارآمد و بهینه خواهد بود. جاروبرقی های مرکزی به منظور مکش سطح بسیار بالایی از مواد طراحی و ساخته شده اند. موتور این مکنده میتواند از نوع الکتریکی و یا دیزل باشد. ساختار پمپ های مکنده های مرکزی از نوع Lobe پمپ بوده و به همین دلیل دارای قدرت و سرعت مکش بسیار بالایی می باشد. جاروبرقی های مرکزی با استفاده از سیستم لوله کشی به محیط ها و بخش های مختلف دسترسی پیدا میکنند، در انتهای دیگر با استفاده از خرطومی به تنهایی کنترل میشوند و آلودگی های محیط را جمع آوری می نمایند.

از دستگاه جاروبرقی مرکزی علاوه بر نظافت برای جابجایی مواد نیز استفاده می گردد. فیلتراسیون موثر و مخزن با حجم بالا از ویژگی های این دسته از جاروبرقی های صنعتی است. از جارو برقی های مرکزی در محیط های صنعتی و کارگاه های تولیدی مختلفی برای افزایش کیفیت نظافت استفاده می شود.

مکنده های کامیونی

جاروی شهری یا مکنده کامیونی

نظافت محوطه های خارجی صنایع، محوطه های شهری و مجموعه های تفریحی با استفاده از شیوه های نظافت معمولی بسیار زمان بر خواهد بود. مکنده های کامیونی دستگاه نظافت صنعتی متشکل از یک مکنده مرکزی و یک کامیون می باشد. این سری از مکنده ها دارای موتور دیزل، سیستم کنترل پرتابل، سیستم نظافت فیلتر اتوماتیک، جک تخلیه مخزن و ویژگی های منحصر به فرد دیگری می باشند. از این رده مکنده های شهری می توان به منظور جمع آوری سطح بالایی آلودگی از محیط های شهری، محوطه های باز صنایع و مجموعه های تفریحی، جابجایی و تخلیه آنها استفاده نمود.

جاروبرقی های صنعتی تخصصی

مکنده صنعتی تخصصی

برخی آلودگی ها، یا محیط هی صنعتی خاص، برای نظافت و جمع آوری نوع خاصی از آلاینده به تجهیزات خاص و منحصر به فرد نیاز دارند. استفاده از جاروبرقی های تخصصی صنعتی برای نظافت این نوع آلاینده ها مورد استفاده قرار میگیرند. فراینده هایی همچون، جمع آوری و جداسازی مواد جامد از مایع، جمع آوری مواد سمی، خطرناک و یا بسیار ارزشمند، جمع آوری مواد و ذرات اشتعال پذیر، عملیات غبارگیری و سایر مواردی از این قبیل طراحی شده و مورد استفاده قرار میگیرند.

8 دیدگاه دربارهٔ «معرفی انواع جاروبرقی صنعتی»

  1. با سلام

    من برای نظافت تابلو برق شرکت ( گرد و غبار ناشی از upvc)نیاز به یک جارو برقی دارم لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

  2. سلام
    در صورتیکه برای نظافت چندین تابلو برق و برای یه کار روتین نیاز به تهیه جاروبرقی دارید،‌ ما دستگاه زیر رو معرفی می کنیم که جزو جاروبرقی های رده مقاوم و صنعتی ساز ما است:
    جاروبرقی نیمه صنعتی Delfin 202 DS
    یکی از مزایای بسیار مهم این دستگاه برای مورد استفاده شما،‌ برخورداری از فیلتر یک میکرونی و با مساحت بالاست که به شما امکان کار طولانی مدت و بدون مشکل رو خواهد داد. به علاوه فیلتر قوی دستگاه سلامت تنفسی افرادی که در اون محدوده کار می کنند رو فراهم می کنه
    خوشحال میشیم در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید با یکی از شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید تا در خدمتتون باشیم

  3. با سلام و عرض ادب لطفا برای مصارف خانگی جاروبرقی مناسب و مقرون به صرفه معرفی کنید . همراه با قیمت

  4. با سلام
    حوزه تخصصی شرکت ابراهیم در زمینه جاروهای تجاری (هتلی و شرکتی) و صنعتی است ولی با توجه به ابعاد جاروهایی که در لینک زیر معرفی شده اند امکان استفاده آنها در منازل نیز وجود دارد و نمونه های بسیاری نیز برای همین کاربرد به فروش رسیده اند.
    جاروبرقی خانگی
    نکته حائز اهمیت در مورد این جاروبرقی ها این است که برای کار طولانی مدت مناسب بوده و مقاومت بدنه آنها در برابر ضربه بالاست
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی دقیق خوشحال میشیم با یکی از شماره های شرکت تماس حاصل کنید

  5. اگر به دنبال بخار شویی برای مصرف شخصی ولی با قابلیت کارکرد بالا هستید ما می تونیم مدل زیر رو به شما معرفی کنیم که اطلاعات اون رو از طریق لینک زیر می تونید مشاهده کنید:
    RCM Force Two 1.5 Steam Cleaner
    و اگر برای به طور کلی به دنبال بخارشوی های صنعتی برای کارهای سنگین تر هستید می تونید به لینک زیر مراجعه کنید
    RCM Force Two Steam Cleaners
    خوشحال میشیم در صورت امکان با یکی از شماره های شرکت تماس داشته باشید تا همکاران فروش ما بتونن شما رو بهتر در این خصوص راهنمایی کنن

  6. سلام دررابطه باتمیزکاری محوطه های صنعتی که آغشته به روغن ونفت وسایرهیدروکربن هاهستند چه دستگاهی رادرتولیداتتون دارید؟

  7. سلام
    عملیات تمیز کاری می تواند شامل عملیات نظافت یا شستشوی باشد. نظافت توسط جاروبرقی صنعتی قابل انجام است در صورتی که شستشوی سطوح بسته به نوع سطح و میزان آلودگی می تواند توسط دستگاه های اسکرابر یا واترجت انجام پذیرد. در ادامه به بیان دو حالت مختلف شسشتوی سطوح روغنی و دستگاه های مناسب هرکدام می پردازیم:
    ۱) در مورد آلودگی های کم بر روی سطوح هموار : استفاده از یک دستگاه اسکرابر به همراه مواد شوینده صنعتی مناسب قابلیت شستشوی و خشک کردن صحیح زمین را دارا می باشد.
    ۲) در دیگر موارد (آلودگی های شدید یا زمین های ناهموار ): استفاده از دستگاه واترجت صنعتی آب گرم به همراه نازل شستشوی زمین می تواند بسیار مناسب باشد. این نازل می توان خود دارای سیستم مکش مواد نیز باشد که در عملیات خشک کردن زمین بسیار موثر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نازل زمین شوی می توانید به مورد هشتم مقاله لوازم جانبی واترجت مراجعه کنید.
    در هر صورت جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با واحد تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا در سایت شرکت ابراهیم ثبت درخواست تماس نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید