اهمیت و ضرورت استفاده از دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه

اهمیت و ضرورت استفاده از دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه

در حال حاضر هیچ بخشی از صنعت و تجارت وجود ندارد که دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه در بهبود وضعیت بهداشت و هم چنین کسب و کار آن نقشی نداشت باشد. این تجهیزات برای تمیز نمودن بخش های مختلف مانند نواحی دارای تجهیزات صنعتی مانند کارخانه­ ها ، محیط های تولیدی، سوله ها، انبارها و نیروگاه ها استفاده می شوند. از آنجا که محیط های صنعتی معمولا شلوغ و پر رفت و آمد هستند چه بیست و چهار ساعته در حال تولید باشند و چه فقط ذخیره ­سازی را تا رسیدن زمان بارگیری انجام دهد، نظافت صنعتی به معنی اجرای کامل، و یکنواخت نظافت با استفاده از ابزارها و تکنیک های تخصصی نظافتی است که عمدتا توسط موسسات تجاری و تیم ­های حرفه ­ای نظافت صورت می گیرد. در چنین محیط هایی آلودگی و خاکروبه به سرعت انباشته می شود و مهم است که برای جلوگیری از آسیب به کارکنان و دستگاههای گران قیمت، به سرعت پاکسازی شوند. شرکت های ارائه دهنده دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه باید بسیار ماهر، انعطاف پذیر در زمانبندی کاری، و آماده ارائه خدمات نظافتی حرفه­ای باشند تا محیطی نظیف و پاکیزه را برای کارکنان و مشتریان فراهم کنند.

 

دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه
دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه

 

استفاده از دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه مستلزم چه عواملی­ است؟

– توجه و مراقبت به نظافت بدون ایجاد تداخل در تولید

– زمان و انعطاف پذیری برای نظافت در زمانبندی مشخص

– تجهیزات تخصصی برای نظافت صحیح و ضدعفونی سازی سطوح

 

گستردگی طیف دستگاه نظافت صنعتی

نظافت صنعتی روزانه می تواند طیف وسیعی از اموری را دربرگیرد که خاص هر محیط و بنا به اولویت­های شرکت صنعتی است. شرکت های صاحب نام ارائه دهنده دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه کارکنانی را به کار می گیرند که آموزش ­دیده، با تجربه، و آشنا به اصول و ابزار نظافت محیط های تولیدی و انبارها هستند و روال نظافتی خود را به طور کامل و ایمن به انجام می رسانند.

 

برخی از سرویس های نظافت صنعتی معمول کدامند؟

– نظافت زمین، لایه برداری کف، صیقل زنی ، لایه کشی

– نظافت با تجهیزات سنگین

– نظافت صنعتی فرش و مبل

– نظافت پنجره و شیشه

– شستشوی قدرتی و نظافت بارانداز

– نظافت سیستم خروجی

– نظافت و نگهداری دستی

– دفع زباله و بازیافت مقوا و پلاستیک

– نظافت و ضدعفونی سازی دستشویی و اتصالات

 

دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه
خدمات نظافت صنعتی

 

چه مراکزی به تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه احتیاج دارند؟

– کارخانه ­ها

– انبارهای صنعتی

– کارخانه­ های تولیدی

– تولیدکندگان دارو

– مراکز توزیع

– سوله­ ها

– بیمارستان ها

– دانشگاه ها و مدارس

– مجتمع تجاری

– و …

 

نظافت صنعتی و سایر امور نظافتی

تفاوت زیادی میان نظافت به روش سنتی و دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه وجود دارد و در این شرایط تصمیم گیری کارفرمایان و سرمایه گذاری بر تهیه تجهیزات مدرن برای دست یابی به کسب و کاری خلاق و کوشا نقش تعیین کننده ای دارد و چالش هایی که در این راه وجود دارد عبارت اند از پیچیدگی کارها و مهارت لازم جهت تکمیل آن ها. کارهای صورت گرفته توسط نیروهای خدماتی، اهدافی مانند نظافت کلی و ضدعفونی سازی را دنبال می کنند تا فضایی تمیز و ایمن را به ارمغان بیاورند. این امور شامل دفع زباله، مراقبت از کفپوش و زمین، مراقبت از سرویس بهداشتی، و نظافت آشپزخانه و اتاق استراحت می باشند و در بخش ها خدمات نظافت صنعتی مکانیزه امور نظافتی سنگین تری را در محیط های پویا تر و پیچیده تر و در حالی که افراد در تردد هستند شامل می شو و این به معنای نظافت عمیق و حرفه­ ای محیط هایی است که به تجهیزات و شیوه­ های نظافتی خاصی احتیاج دارند.

همه آنچه گفته شد در دایره تخصص نظافتگران ماهری است که برای تامین معیارهای سفت و سخت نظافتی و ضدعفونی سازی که در محیط های صنعتی لازم است، آماده هستند.

 

دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه
شستشوی صنعتی

 

ایمنی و بهره ­وری با شیوه های مکانیزه نظافتی

انواع دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه به شکلی ایمن و کاربر پسند و هم چنین سازگار با محیط زیست طراحی شده اند اما مانند هر وسیله مکانیزه دیگری دارای اصول استفاده هستند و کاربران پیش از به کارگیری آن ها باید آموزش ها لازم را ببینند، بر بایدها و نبایدهای دستگاه اشراف داشته باشند و نکات ایمنی یاد شده از سوی تولید کننده را همواره به خاطر داشته باشند. استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافتی در مکان های پر خطر باید بر طبق موازین صنعتی و ایمنی باش و این بدان معنا است که شرکت های نظافتی که تامین کننده­ چنین تجهیزاتی هستند، به تولیدکنندگان، مراکز توزیع و سایر تسهیلات کمک می کنند ایمن بمانند. آن ها این امور را به وسیله موارد زیر انجام می دهند:

– شیوه ­های خاص نظافت ایمن متناسب با محیط

– استفاده از تجهیزات و مواد خاص

– شناخت روش جستجو برای مکان های پر تردد

– جلوگیری از انتقال آلودگی

– معرفی راهکارهای نظافت صنعتی

 

لزوم به کارگیری دستگاه نظافت صنعتی در کارخانه ها

نظافت کارخانه ها به طراحی برنامه­ های شخصی سازی شده برای نگهداری و تعمیر تسهیلات به شیوه­ای برنامه ریزی شده کمک می کند تا در سایر عملیات کاری تداخلی ایجاد نشود و مخاطرات به حداقل برسند. مدیران کارخانه ها و سایر کارشناسان ناظر در سایت های صنعتی مسئول اجرای موثر و نتیجه بخش امور نظافتی هستند که موانع و وقفه های تولیدی را کاهش می دهند و محیط کار تمیز را که برای کارکنان ایمن و سلامت است فراهم می کنند. این دو ماموریت ذاتا به هم گره خورده ­اند. در واقع اغلب تولید کارکنان تولیدی معتقدند که کارآمد بودن عملیاتی بر بازدهی و بهره­ وری آن ها موثر است، و بسیاری کارکنان نیز معتقدند که یک محیط تمیز و بدون ریسک بر احساس شاد بودن آن ها تاثیر دارد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه
نظافت صنعتی کارخانه

 

مهم است که گروه های نظافتی از بهترین و جدیدترین شیوه ها استفاده کنند تا کارکنان را در محیطی ایمن، سالم و متمرکز به کار حفظ کنند و این ارزشمند است که با نظافت محل های دور از دسترس و تعمیر و نگهداری مناسب از زمین محل کار، شمار آسیب دیدگان در محیط کار به طرز چشمگیری کاهش می­ یابد.

 

تکنولوژی نظافت صنعتی برای نظافت نقاط دشوار

به دلیل پیچیدگی تسهیلات مدرن صنعتی، اعضای تیم های نظافتی نه تنها برای صنایعی که نظافت می کنند زمان بندی خاص دارند بلکه ، به کمک برخی فناوری­ های خاص خدمات رسانی می کنند. اکثرا تسهیلات صنعتی وسیع و گسترده هستند و ابزارها و دستگاه های زیادی رادر خود جای می دهند تا جایی که استفاده از مواد یا شیوه های سنتی برای نظافت آن ها سخت و غیر ممکن است. اعضای تیم نظافتی در مورد مواد مناسب مثلا ابزار آلات نظافتی و ابزارهای نظافتی سازگار با محیط مطلع هستند و تکنولوژی های مناسب نظافتی جهت سالم نگه داشتن تجهیزات را می دانند. برخی از دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه پر کاربرد برای صنایع، محیط های تجاری و … شامل دستگاه های اسکرابر صنعتی ، کارواش صنعتی ، جارو برقی صنعتی و سوییپر صنعتی است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید