کاربرد و مزایای جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی و کشاورزی

کاربرد و مزایای جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی و کشاورزی

صنایع غذایی و کشاورزی با مقررات دقیق بهداشت و ایمنی کارخانه های تولید، تدارکات ذخیره سازی این مواد غذایی تنظیم شده و فعالیت می کنند. عدم رعایت این قوانین بهداشتی و نظافتی به معنی بروز آسیب های احتمالی در محصولات و تولیدات این دسته از صنایع خواهد بود. به کار گیری شیوه ها و روش های قدیمی و سنتی در نظافت محیط کارخانجات غذایی میتواند خسارات جبران ناپذیری به تولیدات این صنایع و از آن مهم تر سلامت جامعه وارد نماید. کاربرد تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی مانند جاروبرقی ها در حفظ نظافت محیط کارگاه ها و کارخانجات غذایی میتواند به میزان زیادی در تسریع روند نظافت این دسته از صنایع مفید واقع شود. به کارگیری تجهیزات نظافت حفظ کیفیت محصولات تولیدی و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی را تضمین کرده و میتواند در بهبود شرایط اقتصادی این مجموعه ها نیز موثر باشد.

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی از جمله تجهیزات مکانیزه نظافت هستند که در راستای جمع آوری مواد زائد مایع و جامد، نظافت محیط و جابجایی مواد در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد های جاروبرقی صنعتی به دلیل تنوع در طراحی و ساخت آنها گسترده بوده و از آن در اغلب فعالیت های نظافت و شرایط کاری گوناگون بهره گیری می گردد. جاروبرقی ها در رده های مختلف تجاری، نیمه صنعتی، صنعتی و تخصصی به بازار ارائه می شوند. به کارگیری انواع جاروبرقی سطلی و صنعتی مزایای بسیاری به همراه داشته و میتواند سرعت، دقت و کیفیت نظافت را به میزان زیادی افزایش داده و با کاهش زمان و انرژی مصرفی برای نظافت، در کاهش هزینه های نظافت تاثیر گذاری بالایی داشته باشد.

اهمیت حفظ بهداشت در کارخانجات تولیدات کشاورزی

به کار گیری تجهیزات نظافت در صنعت غذایی به ویژه محصولات کشاورزی میتواند به میزان زیادی بهره وری از مواد اولیه را افزایش داده و در حفظ کیفیت بهداشت و سلامت محیط کارخانه و محصولات تولیدی آن موثر باشد. از سوی دیگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برای این صنایع بسیار حائز اهمیت بوده و در دریافت استاندارد تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی تاثیر گذار می باشد. این امر موجب افزایش اهمیت حفظ بهداشت و نظافت در محیط کارخانجات و تولیدات کشاورزی می گردد. به کارگیری جاروبرقی آب و خاک صنعتی در انجام نظافت ها و انتقال محصولات کشاورزی در کارخانجات غذایی میتواند به طور چشمگیری در حفظ این موارد بهداشتی موثر باشد.

چگونه با استفاده از جاروبرقی صنعتی بهداشت و بهره وری را در صنایع غذایی  حفظ نماییم

جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی

افزایش سرعت روند کار و نظافت در محیط کارخانجات از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر در بخش کارخانجات مواد غذایی و کشاورزی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. از جمله موارد کاربرد جاروبرقی های صنعتی در صنایع کشاورزی و کارخانجات غذایی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • نظافت سالن و محوطه تولید
  • نظافت خطوط تولید
  • تمیز کردن دستگاه ها، تجهیزات و ماشین آلات
  • جابجایی مواد اولیه و محصولات پودری در محیط کارخانه (شکر، کاکائو و قهوه، آرد و …)
  • مکش و حذف آلودگی های مایع، جامد، گرد و غبار و ضایعات تولید
  • مکش مواد زائد و بسته بندی های برش خورده محصولات کشاورزی

کاربرد جاروبرقی های صنعتی تخصصی در صنایع غذایی

استفاده از جاروبرقی های تخصصی، بسته به محیط و شرایطی که در آن به کار گرفته میشوند میتواند به میزان زیادی در جلوگیری از حوادث و بالا بردن ضریب ایمنی کارخانجات موثر باشد. برخی تولیدات در صنایع غذایی و کشاورزی اشتعال پذیر هستند و با باقیماندن در محیط میتوانند باعث بروز خسارات زیادی در ار کارخانجات گردند. از این رو مجهز بودن کارخانجات غذایی به جاروبرقی های تخصصی ضد انفجار میتواند به میزان زیادی در کاهش احتمال بروز حوادث در محیط کارگاه گردد. مجهز بودن جاروبرقی های صنعتی تخصصی به سیستم های مکش و خلا متمرکز، نه تنها کارایی تولید و کیفیت کاری آنها را افزایش میدهد، بلکه به طور موثر در کاهش آلودگی و بهبود ایمنی کارگران نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

مزایای کاربرد جاروبرقی صنعتی در کارخانجات کشاورزی

به کارگیری تجهیزات نظافت صنعتی همچون جاروبرقی های صنعتی در کارگاه ها و کارخانجات صنعتی از مزایای بسیاری دارد. از برخی مزایای استفاده این دستگاه نظافتی میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

افزایش کارآیی و بهره وری تولید

از آسیاب تا تولید مواد غذایی کشاورزی، نانوایی های کوچک یا صنعتی، جاروبرقی صنعتی میتواند برای صنایع غذایی کشاورزی تضمین کننده کارآیی بیشتر در فرآیند های انتقال، تولید و ذخیره سازی این کارخانجات صنعتی غذایی می باشد. این امر باعث افزایش بهره وری، سرعت و نظافت در محیط و ماشین آلات تولید مواد غذایی کشاورزی می گردد.

افزایش ایمنی کارگران و بهبود کارکرد تجهیزات و ماشین آلات

در محیطی که مواد اولیه پودری به فراوانی یافت میشود، داشتن فیلتر های با بازده بالا و سیستم و تجهیزات نوین نظافت صنعتی همچون جاروبرقی ها تضمین کننده کارکرد بهینه تجهیزات و ماشین آلات می باشد. همچنین حذف این گرد و غبار از محیط، ایمنی و سلامت کاری افراد و کارگران حاضر در محوطه کارگاه را افزایش میدهد. توجه به تناسب قدرت مکش دستگاه و توانایی سیستم فیلتراسیون برای کسب نتیجه مطلوب اهمیت بالایی دارد.

ارتقا سطح بهداشت محصولات و سلامت مصرف کننده

نظاتف تجهیزات با جاروبرقی صنعتی

به کارگیری جاروبرقی های صنعتی در نظافت واحد های تولیدی غذایی، از باقیماندن مواد اولیه، مواد زائد و ضایعات تولید در محیط کارخانه جلوگیری می نماید. این امر کیفیت محصول نهایی را افزایش داده و بهداشت محیط را تضمین میکند. تولیدات با کیفیت نیز سلامت مصرف کنندگان را به همراه دارد که از موارد اصلی دریافت استاندارد محصولات غذایی به حساب می آید.

کاهش هزینه های نظافت با بکارگیری جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی

با استفاده از جاروبرقی نیمه صنعتی و صنعتی، سرعت و کیفیت نظافت صنایع غذایی افزایش می یابد. از سوی دیگر کاربرد جاروبرقی ها برای انتقال مواد اولیه و یا تولیدات پودری در چنین صنایعی، موجب کاهش هدر رفت مواد اولیه می گردد. این امر کاهش هزینه ها، زمان و انرژی لازم برای نظافت را به همراه دارد. از سوی دیگر خستگی کاربران در هنگام انجام فعالیت های نظافت، جابجایی مواد اولیه و حذف ضایعات از محیط کارگاه ها به میزان چشمگیری کاهش یافته و میتوان از این نیروی خدماتی در موارد دیگر بهره برد.

 

با توجه با بالا بودن اهمیت حفظ نظافت در محیط کارخانجات غذایی و کشاورزی، به کارگیری جاروبرقی های صنعتی در انجام نظافت محیط کارخانجات و صنایع غذایی، مزایای گوناگونی به همراه دارد. از جمله این مزایا میتوان به کاهش هزینه ها، زمان و انرژی لازم برای انجام فرایند نظافت اشاره داشت. استفاده از جاروبرقی صنعتی همچنین بالا رفتن بهره وری و کیفیت در تولید، ایمنی و سلامت کارکنان و مصرف کنندگان محصولات در صنایع غذایی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید