انواع آلودگی و راه حل های نظافت صنعتی

انواع آلودگی و راه حل های نظافت صنعتی

در اماکن متفاوت و به دلایل گوناگون انواع آلودگی به وجود می آید. از مهم ترین مسائلی که در مدیریت اماکن متفاوت حائز اهمیت می باشد، نظافت و شستشوی مداوم و برقراری پاکیزگی می باشد. به همین دلیل بهره گیری از یک شیوه مطمئن نظافتی که در بهینه ترین حالت اماکن متفاوت را پاکیزه گرداند مهم ترین مسئله در هر مکانی می باشد. در ادامه این مقاله آلودگی همه سطوحی که در اماکن مختلف تحت نظافت قرار می گیرند و همچنین مناسب ترین راه حل های نظافت صنعتی برای آن ها به تفصیل تشریح گشته است.

 

آلودگی سطوح کف و رفع آن با دستگاه نظافت صنعتی

کفپوش و سطوح هموار در هر مکانی یکی از آلوده ترین بخش ها می باشد. تردد بالا بر روی سطوح موجب افزایش آلودگی و همچنین دشوار ساختن فرآیند نظافت می شود. راهکار های متفاوتی برای شستشوی سطوح کف وجود دارد که با توجه به ویژگی های هر سطح و مساحت و نوع آلودگی سطح می بایست بهترین وسیله نظافتی را انتخاب نمود. راهکار های نظافت صنعتی عبارت اند از:

 

اسکرابر

نظافت صنعتیشستشوی موثر سطوح هموار با استفاده از زمین شوی صنعتی بسیار ساده و موثر خواهد بود. دستگاه کفشوی صنعتی که کاربردی ترین دستگاه نظافت صنعتی می باشد در دو مدل اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار ارائه می گردد. به منظور شستشوی سطوح وسیع می توان از اسکرابر سرنشین دار استفاده نمود. همچنین از دستگاه کفشوی دستی می توان در سطوحی که کوچکتر هستند و یا موانع زیادی در مسیر نظافت هست، بهره برد. به منظور شستشوی سطوح کف در اماکنی که دسترسی به پریز برق ندارند و یا وجود کابل بر روی سطوح موجب کاهش امنیت برای افراد می شود می توان از اسکرابر باتری دار بجای اسکرابر کابلی بهره جست.

 

سوییپر

نظافت صنعتیبه منظور جاروب و نظافت در سطوح می توان از روش های متعددی بهره برد. سریع ترین و آسان ترین روش نظافت سطوح با سوییپر صنعتی می باشد. سوییپر صنعتی نیز همانند دستگاه اسکرابر انواع متفاوتی دارد. از سوییپر سرنشین دار می توان به منظور جاروب سطوح وسیعی مانند محوطه ها، پارکینگ و… استفاده نمود. همچنین از سوییپر دستی کوچک نیز می توان برای نظافت آلودگی های ریز و درشت در داخل ساختمان ها یا فضاهایی با دسترسی محدود بهره جست. فیلتر های قدرتمند سوییپر صنعتی موجب جلوگیری از بازگشت مجدد آلودگی به هوا به محیط جلوگیری می کند. سهولت در تخلیه مخزن سوییپر و بهبود عملکرد نظافتی توسط این دستگاه موجب محبوبیت انواع سویپر گشته است.

 

ترولی

نظافت صنعتیاز رایج ترین شیوه های نظافت سطوح در همه اماکن استفاده از تجهیزات دستی نظافت می باشد. مشکلات روش های شستشوی دستی بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در برخی بخش های اماکن گوناگون بهتر است به جهت سهولت در دسترسی از تجهیزات دستی نظافت استفاده کرد. کاربردی ترین وسیله دستی برای نظافت کفپوش ها ترولی نظافتی می باشد. ترولی های نظافتی انواع متفاوتی دارند که با توجه به کاربرد می توان از بهترین نوع ترولی دستی استفاده نمود. ترولی ها بخش های متفاوتی دارند که با توجه به مدل تجهیزات مختلفی را نیز شامل می شوند. ترولی های با کیفیت موجب بهبود فرآیند نظافت و شستشوی سطوح کف و جلوگیری از نیاز به تکرار نظافت می شوند.

 

واترجت صنعتی

نظافت صنعتیدر اماکن صنعتی و یا سطوحی که به آلودگی های عمیق دچار هستند بهتر است از تجهیزات قدرتمند نظافت صنعتی که فشار زیادی برای از بین بردن آلودگی ها دارند استفاده نمود. کارواش صنعتی که مکانیزم عمل آن پاشش آب پر فشار بر روی آلودگی ها می باشد، قدرت زدودن هر نوع آلودگی (اعم از روغنی و غیر روغنی) از سطوح هموار کف را دارا می باشد. دستگاه واترجت یا همان کارواش صنعتی نیز به طور کلی به دو نوع واترجت آب گرم و واترجت آب سرد تقسیم می شود. بسته به نوع آلودگی و تحمل دمایی سطوح تحت نظافت می توان از دو مدل واترجت بهره برد. تجهیزات و نازل های متفاوتی برای واترجت وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها سطوح کف را شستشو داد.

 

جاروبرقی صنعتی

نظافت صنعتیهمه اصناف با دستگاه پرکاربرد نظافت صنعتی یعنی جاروبرقی و کاربرد های متعدد آن آشنا هستند. اما جاروبرقی های صنعتی با کیفیت قدرت استفاده در هر مکانی را دارند. جاروبرقی های صنعتی به منظور نظافت آلودگی و غبارات ریز موجود بر کف سطوح بسیار قدرتمند و کاربردی می باشند. در بخش هایی از سطوح که نتوان از دستگاه سوییپر صنعتی به دلیل محدودیت مکانی استفاده نمود می توان با استفاده از نازل های متفاوت دستگاه های جارو برقی صنعتی به جاروب سطوح کف پرداخت. از کاربردی ترین تجهیزات جانبی مکنده ها نازل ثابت می باشد که با اتصال بر روی دستگاه سهولت در نظافت و جاروب کف را فراهم می کند. جاروبرقی صنعتی نیز بسته به نوع موتور و ظرفیت مخزن انواع متفاوتی دارد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید