نحوه نظافت محیط های حساس به صدا

نحوه نظافت محیط های حساس به صدا

فرایند نظافت محیط ممکن است همراه با سر و صدا باشد. در بعضی محیط های آرام حساس به سر و صدا مانند بیمارستان ها، خانه سالمندان، مدارس و بعضی ادارات، نظافت محیط بایستی بدون اختلال در آرامش محیط انجام گیرد. در این زمینه، دستگاه های نظافتی مکانیزه و راهکارهای مختلفی وجود دارد که اثربخشی و بی صدا انجام شدن عملکرد را با هم به همراه دارد. این دستگاه ها به نحوی ساخته شده اند که کیفیت مورد انتظار را برآورده می نمایند، در عین حال که سطح صدای پایین دارند. در این مقاله راهکار هایی برای نظافت کردن بصورت آرام و بی صدا ارائه می شود.

پیشگیری

نظافت ورودیاقدامات پیشگیرانه می تواند لزوم نظافت محیط داخل را کاهش دهد تا کم تر نیازی به استفاده از ابزار نظافت باشد. جارو زدن محوطه بیرونی مجموعه بخصوص در نزدیکی ورودی ها، می تواند از ورود آلودگی به داخل جلوگیری کند. نظافت مستمر ورودی های پر تردد یک اداره یا مرکز درمانی، مانع از انتقال آلودگی ها به داخل محیط می شود.

 

 

تهیه دستگاه های نظافتی مکانیزه جدید

استفاده از ابزار های سنتی یا دستگاه های نظافتی مکانیزه پر سر و صدا مشکلات مختلفی از جمله ایجاد مزاحمت برای محیط های نیازمند آرامش دارند. خوشبختانه دستگاه های نظافتی جدید مانند اسکرابر ها به مد کم صدا مجهز هستند تا سطح صدای دستگاه به حدود ۶۰ دسی بل برسد. این دستگاه ها مشکل سر و صدا نداشته و در مدل های حتی بهره وری بالاتری دارند.

استفاده از پولیشر یا اسکرابر کم صدا

تجهیزات نظافتی اسکرابر کم صداتمامی دستگاه های پولیشر صنعتی و اسکرابر تولیدی لزوما دارای سطح صدای بالایی نیستند. برخی از مدل های جدید دارای مد کم صدا هستند تا حدی که سطح صدای آن ها به ۶۲ دسی بل نیز کاهش می یابد. این پولیشر ها و اسکرابر های کم صدای باتری دار، بدون ایجاد سر و صدا و مزاحمت در محیط های حساس به صدا، عملیات نظافت را انجام می دهند.

 

 

تعویض دستگاه های نظافتی مکانیزه قدیمی

معمولا دستگاه های نظافتی که چند سالی مورد استفاده قرار گرفته اند، دچار مشکلات عملکردی با سر و صدای غیر عادی می شوند. تعویض دستگاه قدیمی می تواند به این سر و صدا ها که در محیط های حساس به صدا مشکلی به حساب می آیند، پایان دهد.

بکارگیری جاروبرقی کوله ای

جاروبرقی کوله ایدستگاه های جارو برقی از نظر سطح صدا، بیشتر به عنوان پر سر و صدا ترین دستگاه های نظافتی مکانیزه به حساب می آیند. اما مدل هایی از این دستگاه به گونه ای طراحی شده اند که ضایعات را با سر و صدای کم جمع آوری می نمایند. این جاروبرقی ها که با نام تجاری جاروی کوله ای شناخته می شوند، علاوه بر سطح صدای پایین دارای وزن کمی هستند. جاروبرقی کوله ای بر روی پشت کاربر قابل نصب است تا حمل و جابجایی آن به آسانی انجام گیرد. اگر جاروبرقی کوله ای مناسب نیاز مجموعه نباشد، استفاده از جاروبرقی دو موتوره دارای سطح صدای کمتر از ۷۰ دسی بل پیشنهاد می شود.

نگهداری منظم از دستگاه ها

دستگاه های نظافتی مکانیزه مانند اسکرابر که طی یک برنامه منظم بازبینی نمی شوند، ممکن است در زمان هایی سر و صدای بیشتر از حالت عادی تولید کنند. برای حفظ عملکرد صحیح اسکرابر یا دیگر دستگاه های نظافتی مکانیزه و جلوگیری از افزایش سر و صدای اضافی آن ها راهکار های مختلفی پیشنهاد می شود. تعویض منظم تسمه، تغییر منظم کیسه جمع آوری زباله، تعویض چرخ های خراب دستگاه، روغن کاری چرخ ها و تعویض فیلتر ها برای بهبود جریان هوا از جمله این راهکار ها هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید