راهنمای خرید اسکرابر

راهنمای خرید اسکرابر

شستشو و نظافت سطوح همواره با سختی ها و مشکلاتی مواجه است،‌ اما برای شستشوی هر نوع سطحی دستگاه تخصصی مناسب طراحی و به بازار ارائه شده است. یکی از آلوده ترین سطوح در هر مکانی، سطوح هموار کف می باشد که به دلیل تردد و ریخته شدن انواع آلودگی، نیازمند نظافت مداوم است. از کاربردی ترین و تخصصی ترین تجهیزات نظافت صنعتی مناسب برای شستشوی سطوح هموار کف، دستگاه اسکرابر صنعتی می باشد. کفشوی صنعتی با عملکرد بهینه و قدرتمند موجب زدودن همه آلودگی ها از سطوح کفپوش ها می شود. اما برای انتخاب نوع مناسب دستگاه کفشور می بایست اطلاعات کافی از نوع سطح تحت شستشو و ویژگی های دستگاه در اختیار داشت تا بهترین و مناسب ترین مدل کفشوی صنعتی گزینش و تهیه شود. در ادامه نکاتی تشریح می شود که راهنمای مناسبی برای خرید اسکرابر است.

 

 

چه شناختی برای خرید اسکرابر نیاز است؟

راهنمای خرید اسکرابر با توجه به ویژگی های متعدد کفشوی های صنعتی،‌ می بایست با شناخت انواع متفاوت این دستگاه و نیاز سطح، اقدام به خرید اسکرابر کرد. اما چه ویژگی هایی در سطح وجود دارد که ممکن است در انتخاب اسکرابر مناسب تاثیرگزار باشد؟ در ادامه ویژگی های کفشوی صنعتی در مدل های مختلف تشریح شده است.

 

 

 

 

 

انواع اسکرابر از نظر هدایت

راهنمای خرید اسکرابردستگاه زمین شوی صنعتی دسته بندی های متفاوتی دارد که یکی از آن ها،‌ تقسیم بندی گروه های اسکرابر صنعتی از نظر نوع هدایت توسط کاربر است. کفشوی ها به طور کلی به دو دسته اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار تقسیم می شوند. همانطور که از اسم این دو مدل زمین شوی پیداست،‌ اسکرابر دستی توسط کاربر که در عقب دستگاه قرار می گیرد هدایت می شود و اسکرابر سرنشین دار به صورت خودرویی کنترل و استفاده می شود. اما چگونه می توان برای خرید اسکرابر مناسب به نوع هدایت توجه کرد و مدل مناسب انتخاب کرد؟ برای پاسخ به این سوال نیاز است تا ویژگی های سطوح بررسی شود. اگر سطح وسیع باشد و موانعی بر روی سطوح وجود نداشته باشند،‌ می بایست با خرید اسکرابر سرنشین دار، سرعت و کیفیت نظافت را بالا برد. اما در صورتی که سطح تحت شستشو کوچک،‌ باریک یا پر از موانع باشد می توان از کفشوی دستی استفاده کرد تا با قدرت مانور بالایی که این دستگاه دارد، امکان کفشویی همه بخش ها فراهم گردد.

 

 

 

 

انواع اسکرابر از نظر نوع منبع تغذیه

راهنمای خرید اسکرابریکی دیگر از دسته بندی های مهمی که در انتخاب و خرید اسکرابر حائز اهمیت است،‌ نوع تامین انرژی حرکتی دستگاه زمین شوی است. منبع تغذیه و حرکتی اسکرابر هم می تواند از طریق باتری تامین شود و هم با اتصال مستقیم کابل به پریز برق،‌ اسکرابر عملکرد خود را آغاز نماید. برای انتخاب مناسب ترین نوع از نظر منبع تغذیه می بایست عواملی را بررسی کرد. اگر محیط دسترسی مناسبی به پریز برق نداشته باشد و دور بودن پریز مانع از شستشوی موثر و سریع سطوح شود، بهتر است از اسکرابر باتری دار یا شارژی استفاده شود. همچنین در سطوحی که باقی ماندن کابل بر روی زمین ممکن است موجب بروز مخاطراتی شود، (مانند بیمارستان ها،‌ مدارس، اماکن صنعتی قابل احتراق و…) می توان از اسکرابر باتری دار استفاده کرد. اما در صورت دسترسی مناسب به پریز، اسکرابر کابلی سبک تر بوده،‌ جابجایی و نگهداری آن راحت تر است و همچنین از قیمت خرید کمتری برخوردار است. اغلب اسکرابر های کابلی دستی هستند و در اسکرابر های سرنشین دار به دلیل طراحی این نوع برای شستشوی سطوح گسترده، از باتری استفاده شده است.

 

 

 

ویژگی سیستم جلوبرنده

راهنمای خرید اسکرابریکی از مواردی که دستگاه اسکرابر می تواند با تجهیز به آن بر کارایی خود بیفزاید،‌ موتور جلوبرنده می باشد. همه اسکرابر های سرنشین دار موتور جلوبرنده دارند و به سادگی کنترل و هدایت می شوند اما در نوع دستی کفشوی صنعتی هدایت و حمل دستگاه های مجهز به موتور حرکتی بسیار ساده تر می باشد. موتور جلوبرنده همانطور که از اسمش پیداست قطعه ایست که با افزایش نیروی حرکتی در هدایت دستگاه به کاربر کمک می کند. به همین منظور برای شستشوی سطوحی که موانعی دارند یا باریک و کوچک هستند می توان از اسکرابر های دستی مجهز به موتور جلوبرنده استفاده کرد تا کفشوی ساده تر شده و سهولت کاربری استفاده از اسکرابر موجب ترغیب به نظافت مداوم و روزانه شود. البته باید به این نکته توجه داشت که در صورتی که محدودیت هزینه برای خرید اسکرابر وجود دارد،‌ بهتر است از کفشوی بدون موتور جلوبرنده استفاده شود تا هزینه های اولیه خرید اسکرابر کاهش یابد.

 

 

 

مبدا برند و مبدا ساخت دستگاه

راهنمای خرید اسکرابراکثر برند های سازنده اسکرابر صنعتی معروف و با کیفیت هستند؛ اما نکاتی که قابل توجه است همخوانی کشور سازنده و کشور مبدا برند می باشد. در صورتی که برند سازنده دستگاه با کیفیت باشد اما دستگاه های تولید شده در کشور دیگری مونتاژ شوند، اسکرابر های نهایی کیفیت اسکرابر های برند مبدا را نخواهند داشت. به همین ترتیب خدماتی که برای دستگاه های تولید شده ارائه می شود، از طرف کشور تولید کننده دستگاه بوده و برند اصلی این خدمات را ارائه نخواهد کرد. با توجه به نکته ذکر شده خرید اسکرابر از کارخانه های تولید کننده دستگاه ها یا نمایندگان انحصاری فروش اسکرابر که به طور مستقیم این کفشوی های صنعتی را از کشور سازنده و مبدا برند وارد می کنند موجب آسودگی خیال در پرداخت هزینه های لازم برای خرید و نگهداری از اسکرابر و اطمینان از کیفیت دستگاه ارائه شده می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید