کارواش صنعتی تک فاز دستگاهی کارآمد برای شستشوی انواع سطوح

کارواش صنعتی تک فاز دستگاهی کارآمد برای شستشوی انواع سطوح

دستگاه های کارواش صنعتی، شوینده های فشار قوی هستند که برای انجام امور نظافتی در محیط های مختلف کاربرد دارند. این دستگاه نظافتی حذف آلودگی های سطوح را با استفاده از آب پر فشار انجام می دهد. منبع تغذیه واترجت یا کارواش صنعتی از طریق جریان برق یا سوخت های فسیلی تامین می گردد. کارواش الکتریکی که موتور الکتریکی تک فاز یا سه فاز مجهز است که شما میتوانید با توجه به بودجه مورد نظر از بین انواع این دستگاه ها دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید. قیمت کارواش صنعتی سه فاز با توجه به توان و مصارف صنعتی آن به نسبت بیشتر از کارواش های تک فاز است. کارواش تک فاز نیروی محرکه لازم برای عملکرد خود را از برق شهری و بطور مستقیم دریافت می کند. بنابراین این دستگاه در تمامی محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی دارای برق شهری، قابل استفاده است. در این مقاله شما با دستگاه کارواش صنعتی تک فاز و مزایای خرید آن بیشتر آشنا می شوید.

مشخصه های کارواش صنعتی تک فاز

کارواش صنعتی تک فاز  را می توان به عنوان یک دستگاه شوینده صنعتی شناخت که دارای موتور الکتریکی است و با برق تک فاز کار می کند.  این دستگاه به مانند سایر کارواش های صنعتی برقی دارای بخش های مختلف پمپ فشار قوی، موتور الکتریکی، نازل، لنس، تفنگی و شلنگ فشار قوی می باشد. کارواش تک فاز ابتدا آب را از ورودی به سمت پمپ فشار قوی انتقال می دهد. سپس این پمپ فشار آب را افزایش داده تا آب برای حذف آلودگی ها اثربخشی مناسبی داشته باشد. آب خروجی از پمپ بعد از عبور از شلنگ فشار قوی بوسیله تفنگی پاشش شده و از طریق نازل به بیرون پاشش می شود.

 

شستشوی سطوح با کارواش صنعتی تک فاز
شستشوی سطوح با کارواش صنعتی تک فاز

 

پمپ فشار قوی

در تمام دستگاههای کارواش صنعتی که مربوط به شستشوی محیط های صنعتی می باشند و نیاز به قدرت بالایی دارند پمپ پلانجری موجود است. قدرت پمپ عملکرد کارواش صنعتی تک فاز را تحت تاثیر قرار می دهد. این پمپ خود دارای یک بخش متحرک است از یک استوانه محکم تشکیل شده است که جنس استیل ضد زنگ دارد و مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی دارد. قسمت بالایی این واترجت صنعتی از جنس سرامیک است که موجب طول عمر بیشتر دستگاه خواهد شد. پمپ پلانجری در گروه پمپ های فشار قوی جابجایی مثبت رفت و برگشتی است.

قطعات با کیفیت

کارواش صنعتی تک فاز ارتباط مستقیم با آب دارد و مسلما اگر قطعات در معرض مستقیم آب، از جنس مناسبی نباشد دچار خوردگی شدید و خرابی دستگاه خواهد شد. سر سیلندرها در واتر جت صنعتی ارتباط مستقیم با آب دارد به همین منظور برای جلوگیری از استهلاک این بخش از جنس برنج فشرده و یا استیل ضد زنگ است که در نهایت باعث کارکرد بهتر و طول عمر بیشتر این دستگاه می شود.

 

کاربرد کارواش صنعتی آب سرد
کاربرد کارواش صنعتی آب سرد

 

منبع تغذیه

کارواش تک فاز در دسته دستگاه های کارواش صنعتی الکتریکی قرار می گیرد. این دستگاه برای کار کردن پمپ فشار قوی از طریق یک کابل به پریز برق متصل می شود. بنابراین کارواش تکفاز در محیط هایی قابل استفاده است که دسترسی مناسبی به پریز متصل به برق شهری باشد. بیشتر محیط های صنعتی، مسکونی و خانگی از این امکان یعنی برق تک فاز شهری برخوردار هستند.

سایر مشخصه ها

پنل قطع کننده اتوماتیک= بخشی از کارواش صنعتی تک فاز است. این بخش به این شکل کار می کند و زمانی که شما به عنوان کاربر ماشه تفنگی را رها می کنید، خروج آب متوقف می شود. در واقع اساس این بخش اتوماتیک به صورت است که آب در چرخه از کارواش صنعتی تک فاز خارج می شود و دوباره به آن بر خواهد گشت. راه اندازی موتور، بخشی دیگری از کارواش صنعتی تک فاز است. این بخش موتور را به آرامی را راه اندازی می کند تا به یکباره جریان تک فاز وارد موتور نشود.

 

انواع کارواش صنعتی تک فاز

دستگاه واترجت تک فاز در رده کارواش های الکتریکی قرار می گیرد. این رده از دستگاه های شوینده فشار قوی، از نظر دبی و فشار عملیاتی با یکدیگر تفاوت دارند. بسته به نیاز و نوع آلودگی می توانید یکی از این کارواش های صنعتی را خریداری کنید. تفاوت دیگر مدل های مختلف کارواش تکفاز در دمای آب خروجی است. بعضی از این دستگاه ها از نوع آب گرم برخی دیگر آب سرد هستند. کارواش آب گرم تکفاز برای حذف آلودگی های عمیق و چرب کاربردی است و مدل های آب سرد کاربرد های عمومی شستشو را دارد. از نظر طراحی این دستگاه ها دارای تنوع بسیاری بوده اما بیشتر بصورت دوچرخ یا چهارچرخ با شاسی استیل ارائه می شوند.

 

شستشوی محیط های صنعتی با کارواش صنعتی آب گرم
شستشوی محیط های صنعتی با کارواش آب گرم

 

مزایای کارواش صنعتی تک فاز

دستگاه کارواش صنعتی تکفاز برای انجام امور نظافتی سبک، متوسط و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای متعددی برای استفاده از این دستگاه وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

-قابل استفاده با برق شهر و عدم نیاز به اتصال به برق سه فاز

-موتور الکتریکی تکفاز کم مصرف و دارای راه انداز با طول عمر بالا

-سطح صدای پایین موتور

-آسیب و خرابی کم به دلیل قطعات با کیفیت به کار رفته در دستگاه از جمله پمپ پلانجری و بدنه محکم و محافظ بدنه

-سهولت جابجایی و حرکت دستگاه بخصوص در مدل های چهار چرخ

-طراحی منسجم و وزن سبک

– قطعات ضد زنگ

کاربرد های کارواش تک فاز

محیط های صنعتی در حال حاضر به دلیل پیشرفت و وسعت کاری که دارند نیازمند دستگاه های شوینده و پاک کننده سطوح می باشند تا محیط ها آماده کار گردند. یکی از این دستگاه ها، کارواش صنعتی تک فاز است که دارای انواع مختلف می باشد و تنوع آن به دلیل تجهیزات متفاوت و قدرت پمپ و موتور آنها است. این نوع کارواش با تجهیزات جانبی مانند نازل و بخش های دیگری که دارد می تواند مقاومت خود را در برابر آسیب دیدگی افزایش دهد. کارواش صنعتی تک فاز برای شستن خودرو ها و یا ماشین های شهرداری مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت کلی شستشوی انواع تجهیزات و قطعات و جدول های خیابان و مراکز عمومی مانند آشپزخانه های بزرگ و فرآیند هایی مانند رسوب زدایی و جرم بری توسط این دستگاه قابل شستشو است. بسیاری از سطوح کف در مراکز صنعتی به راحتی با کمک این مدل از واتر جت صنعتی شستشو داده می شود و به دلیل تنوع مدل های آن از واترجت آب گرم و سرد می توان در محیط های مختلف و برای حذف انواع آلودگی از این تجهیزات بهره برد. لازم به یادآوری است دسترسی به پریز برق شهری مهم ترین فاکتور در بکارگیری دستگاه کارواش تکفاز به حساب می آید.

 

شستشوی حیاط با واترجت صنعتی تک فاز
شستشوی حیاط با واترجت صنعتی تک فاز

 

خرید بهترین کارواش تک فاز

همانطور که اشاره شد، دستگاه های کارواش صنعتی تک فاز در مدل های متعددی و با تفاوت در دبی و فشار آب، ساختار و دمای آب خروجی طراحی و تولید می شوند. به همین دلیل برای خرید کارواش صنعتی تک فاز باید به نیاز خود، نوع آلودگی موجود در محیط و شرایط و امکانات محیط توجه کنید. مثلا اگر محیط دسترسی مناسبی به پریز برق شهری دارد اما بخش های نظافتی از پریز کمی دور هستند، بهتر است دستگاه دارای چرخ حرکتی (دو یا چهار چرخ) باشد تا بتوانید به راحتی دستگاه را در بخش های مختلف جابجا کنید. همچنین اگر اغلب آلودگی های موجود در محیط شما از نوع روغن و چربی است، کارواش صنعتی آب گرم انتخاب مناسب تری است. با این حال فشار کاری اغلب کارواش های صنعتی قابل تنظیم بوده و شما می توانید در کاربرد های مختلف شستشوی سطوح کف، تجهیزات و حتی خودرو با تغییر فشار و نازل حداکثر بهره وری را از دستگاه ببرید. با توجه به کاربرد های معمول واترجت صنعتی، دستگاه K1152 TST یکی از بهترین دستگاه های کارواش تک فاز جهت انجام فرآیند های شستشوی روزانه در محیط های خانگی و تجاری و حتی صنعتی به حساب می آید. کارواش صنعتی ایرانی EW20/15 ساخت شرکت ابراهیم نیز با فشار کاری حداکثر ۲۰۰ بار در بسیاری از محیط های صنعتی و تجاری کاربرد دارد.

1 دیدگاه دربارهٔ «کارواش صنعتی تک فاز دستگاهی کارآمد برای شستشوی انواع سطوح»

  1. بازتاب: شستشوی آسان و سریع باغ و حیاط با استقاده از دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید