نکات طلایی خانه داری هتل را بدانید

نکات طلایی خانه داری هتل را بدانید

از دیرباز تا به اکنون همواره هتل ها از مراکز جذب گردشگر بوده اند از این روی حفظ زیبایی و پاکیزگی آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است،  وسعت هتل و نیاز به نیروی خدماتی زیاد، الزام به شستشو و نظافت شبانه روزی آن دغدغه همیشگی مدیران این قبیل از مجموعه بوده و هست. در گذشته که انجام عملیات نظافتی با متدهای دستی نظافتی متداول صورت می گرفت که طبیعتا در اماکن وسیع و پر ترددی چون هتل نمی تواند گزینه ای کارآمد و مناسب باشد و مشکلات فراوانی نیز در پی داشت پس برای انجام هر چه صحیح تر شیوه های نظافت صنعتی به منظور بهینه سازی و بهبود عملکرد نظافت با پیشرفت علم و دانش  دستگاه های نظافت صنعتی همچون اسکرابر، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی، پولیشر و… به کمک هتل داران آمد که در ادامه کاربرد آن ها در خانه داری هتل را بررسی خواهیم کرد.

مالکان هتل ها از پرسنل کاری مناسب جهت اجرای خدمات بهتر برای مسافران بهره مند می گردندو با مکانیزه شدن  شستشوها نیروی کار هتل ها را کمتر شد و وجود دستگاه هایی نظیر واترجت و اسکرابر در این محیط افزایش می دهند.مکان های پر رفت و آمد همچون آشپزخانه، سالن غذاخوری و رستوران، هتل و … نیاز به پاکسازی مداوم و سریع دارند که در چنین محیط های بزرگی امکان انجام نظافت به شکل دستی بسیار زمان بر و غیرممکن به نظر می رسد و در صورت خشک نشدن سریع این محیط ها امکان رفت و آمد سخت و مشکل خواهد شد. بنابراین بهره مندی از اسکرابر یا واترجت برای این مکان ها ضروری و ملموس است.

 

اهمیت خانه داری هتل و نواحی مهم آن

اهمیت خانه داری هتل و نواحی مهم آن

هتل ها از اماکن جذب توریست و گردشگر می باشند. اما در صورتی که سطوح و بخش های متفاوت هتل ها آلودگی داشته باشند، هم به دلیل کاهش سطح بهداشت و هم به علت مخدوش شدن ظاهر زیبای هتل ها، ممکن است جذب مسافر کاهش یابد. به همین دلیل بهتر است تا هتل ها به طور مداوم تحت نظافت قرار گیرند. خانه داری هتل به صورت منظم و همیشگی موجب افزایش بهداشت و زیبا سازی هتل ها می گردد. توجه به مشکلاتی که روش های سنتی نظافتی دارند، دستگاه های نظافت صنعتی به صورت بهینه به کمک کاربر می آید. اهمیت نظافت هتلی از جمله مواردی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. هتل دارای چندین اتاق می باشند که به شکل روزانه خدمات می دهد. بنابراین کلیه این اتاق ها، راهروها، لابی، رستوران هتل، استخر و … نیاز به شست و شو و نظافت مستمر دارند. قطعاً یک هتل کثیف محیط مناسبی برای اقامت کردن نیست. در واقع این محیط ها به شکل عمومی مورد استفاده افراد قرار می گیرند. بنابراین باید به شکل ویژه ای سطوح آن مورد ضدعفونی قرار گیرد.

راهروها از نواحی پر رفت و آمد هتل ها هستند. نظافت هتل در این محدوده بسیار مورد توجه قرار می گیرد، با توجه داشت که راهروی تمیز حس خوبی در روحیه مسافران ایجاد می کند و پاکیزگی محیط انگیزه خوبی برای اقامت در هتل خواهد داشت. برای  تمیزکاری راهروها و لابی نیاز اساسی به دستگاه صنعتی وجود دارد زیرا  خللی در رفت و آمد هتل ایجاد نمی کند و در کمترین زمان ممکن انجام می شود و تا برای ساکنین هتل ناراحت کننده ایجاد نشود. روش های دستی با کثیف کاری و آلوده کردن سایر نقاط همراه هستند. بنابراین روش های مکانیزه گزینه خوبی برای خانه داری هتل می باشند. هتل ها مساحت زیادی دارد و  تمیزکاری مکانیزه با اسکرابر، سرعت شستشو را بالا می برد و همزمان خشک نمودن سریع را فراهم خواهد سطوح کف را فراهم می کند.

 

دستگاه های مناسب خانه داری هتل

دستگاه مکانیزه نظافتی فرآیند شستشو و نظافت در هتل ها را تخصصی و بهینه می کنند. با بهره گیری از این دستگاه ها می توان سطوح کف را شستشو داد، سطوح را پولیش زنی نمود و هر قسمت را بدون محدودیت جارو کشید. همچنین با استفاده از دستگاه های مکانیزه خانه داری هتل، سطوح موجود در حیاط و نمای بیرونی هتل شستشو داده خواهند شد.

 

اسکرابر هتلی

-اسکرابر هتلی

دستگاه کفشوی صنعتی بسیار کاربردی بوده و می توان به منظور شستشوی سطوح کف در حیاط، لابی هتل، پارکینگ و راهرو ها از آن بهره برد. زمین شور صنعتی مکانیزه  موجب شستشو و خشک کردن همزمان سطوح شده و از بروز مخاطراتی که ممکن است در اثر مرطوب ماندن سطوح برای افراد بوجود آید، به منظور بهبود کیفیت شستشو و دسترسی به همه نقاط آلوده، مدل های متفاوتی (از جمله اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار) ارائه شده است. کفشوی هتل برای شستشوی هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. نظافت در هتل بخشی از نگهداری و هتلداری می باشد. این کفشو امکان پاکسازی تخصصی را فراهم می کند.

 

 

 

پولیشر  هتلی

-پولیشر  هتلی

دستگاه پلیشر که قدرت پولیش کردن با پد های متفاوت را داراست، موجب جلادهی و بازگشت شفافیت به سطوح شده و می تواند پس از شستشو با اسکرابر و یا به صورت جداگانه از این دستگاه به منظور جلا بخشی به سطوح کف استفاده شود. ابعاد دستگاه پولیشر بسیار کوچک، با طراحی فشرده می باشد و به تنهایی می تواند امکان پولیش زدن همه سطوح باریک و وسیع را به انجام برساند.

 

 

 

 

جاروبرقی هتلی

-جاروبرقی هتلی

جاروبرقی هتلی به منظور نظافت هتل مورد استفاده قرار می گیرد. این جارو برقی به دلیل مجهز بودن به موتور دائم کار قدرت نظافت مداوم داشته و می تواند سطوح گسترده ای از هتل را به سادگی و بدون بروز آسیب با آن نظافت نمود. مکنده های صنعتی در انواع متفاوتی ارائه شده و با توجه به ظرفیت مخزن مورد نیاز و قدرت لازم انتخاب می شود. اتاق های هتل نیاز به نظافت مستمر دارند و در جلب مشتری و حفظ ظاهر زیبا و پاکیزه هتل بسیار موثر هستند از جاروبرقی هتل برای تمیزکاری هتل استفاده می شود و می توان گرد و غبارهایی که  در بافت موکت نفوذ می کند را پاکسازی نمود، بهره مندی از جاروبرقی هتل امکان پاکسازی حرفه ای و عمیق را فراهم خواهد کرد. موکت از رایج ترین کف پوش های هتل است. بنابراین تمیزکاری این کف پوش بخش مهمی از خانه داری هتل می باشد. گرد و غبارهای نفوذ کرده در عمق موکت ظرف مدت کوتاهی بر روی رنگ موکت تاثیر می کند  و بعد از مدتی بافت آن را دچار پوسیدگی می نمایند. توان بالای نظافتی این دستگاه مانع از منتشر شدن گرد و غبار در محیط خواهد شد. برای این نوع نظافت مجهز از تجهیزاتی نظیر نازل ارگونومیک استفاد می شود که با این نازل می توان گرد و غبار سایر سطوح را در هتل جمع آوری کرد. ضمن این که از انتشار آن به دیگر نواحی ممانعت نمود.جاروبرقی صنعتی هتل از صدای بسیار کمی برخوردار است. همین موضوع محبوبیت آن در نزد کاربران خدماتی افزایش می دهد.

 

 

واترجت صنعتی هتلی

-واترجت صنعتی هتلی

واترجت دستگاهی کاربردی برای شستشوی سطوح هموار و ناهموار هتلی می باشد. یکی از مصادیق نظافتی در هتل شستشوی سطوح نمای بیرونی و حیاط می باشد. کارواش صنعتی با بهره گیری از مکانیزم قدرتمند فشار معمولی آب را چندین برابر خواهد کرد. واترجت بهترین وسیله با کیفیت سطوح بیرونی است که در خانه داری هتل کاربرد دارد. جت واتر در نظافت هتل بسیار پرطرفدار بوده و تنظیم فشار خوبی دارد و می تواند برای انواع امور نظافتی در هتل مناسب باشد. آب در این دستگاه از طریق نازل بر روی سطح پاشیده می شود و سطوح بسیار کثیف همچون پارکینگ یا آشپزخانه را پاکسازی کرده و در  از بین بردن روغن و آلودگی عمیق در محوطه  گزینه بسیار مناسبی می باشد. بخش پر استفاده دیگر در هتل استخر محسوب می شود که شستشوی عمیق  آن با آب  فشار قوی صورت می گیرد. کارواش دستی قابلیت استفاده بهینه در شست و شوی آب نما، محوطه بیرونی هتل، استخر، آشپزخانه، پارکینگ را نیز دارا دارد و  صرفه جویی در  مصرف آب میسر خواهد کرد.

 

 

فرش و موکت شوی هتلی

-فرش و موکت شوی هتلی

فرش و موکت شوی یکی از کارآمدترین دستگاه های نظافت مکانیزه محسوب می شود که به منظور استفاده در محیط های وسیع و پر رفت و آمد بسیار مناسب است و با وجود این دستگاه نظافت صنعتی دیگر نیازی به خروج فرش و موکت از محل نخواهد بود و با توجه به این که موکت شور ها دارای سیستم خشک کن می باشند، الیاف فرش و موکت را به سرعت خشک نموده و افراد خیلی سریع می توانند بر روی سطوح نظافت شده تردد داشته باشند و نیازی نخواهد بود مدت زیادی جهت خشک شدن آن در انتظار بمانند، ابزاری توانمند و قابل اطمینان که به منظور شستشوی موکت و فرش با هر مساحتی کاربردی است. طراحی دقیق وعملکرد بهینه موکت شوی و شستشوی و کیفیت مناسب در نظافت انواع فرش و موکت را فراهم می کند، عواملی چون ظرفیت مخزن آب تمیز و مخزن آب کثیف، پهنای شستشو برس ها و تعداد آن ها و قدرت مکش موتور مکنده، اندازه و مدل های متنوع طراحی و تولید شده آن انتخاب دستگاه شستشوی فرش را در فضاهای گوناگون فراهم می کند و برس های دستگاه آلودگی ها را از عمق تار و پود فرش خارج کرده و مانع از تشکیل قارچ و بوی نامطبوع می گردد. موکت شور با برخورداری از تجهیزاتی چون تی مخصوص سطوح تخت و سخت لابی هتل را به بهترین نحو پاکسازی می نماید، همچنین توانایی بالای آن در نظافت سطوح سنگی ستودنی و غیر قابل باور است. نحوه عملکرد بی نظیر دستگاه فرش شوی به گونه ای است که هم زمان با پاشش آب و مواد شوینده برس غلتکی چرخیده و آلودگی های ماندگار را به سهولت از لابلای بافت فرش یا موکت بیرون می کشد و در یک چشم بهم زدن آب و آلودگی های باقی مانده را با سامانه قدرتمند خود مکش و جمع آوری و به درون مخزن آب کثیف منتقل می کند.

 

 

تی شور هتلی

-تی شور هتلی

تی شوی ابزار نظافتی بسیارساده و ارزان با کاربری بسیار بالا است که جهت نظافت سطوح کف و به انجام رساندن شستشوی استاندارد طراحی و ساخته شده و به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد. تی شوی وسیله ای شناخته شده محسوب می شوند که از دیرباز تا کنون مورد استفاده کاربران خدماتی بوده و هست و مدل های گونان آن صرفا بنا به نوع کاربری و فضای مدنظر متفاوت طراحی و تولید می شوند، از مهترین ویژگی های این ابزاری نظافتی وزن مناسب آن است که سهولت جابجایی را برای نیروی خدماتی امکان پذیر می کند، تی شور معمولا با نام تی شوی هتلی یا خانه داری نیز شناخته می شود و از آن برای انجام امور خدماتی  و نظافتی چون جمع آوری زباله در هتل ها، رستوران ها، مسافرخانه ها و سالن های غذاخوری بهره گیری می گردد.

 

 

 

دستگاه خوشبوکننده مناسب هتل
دستگاه خوشبوکننده مناسب هتل

-خوشبوکننده هوا هتلی

هتل ها شاهد رفت و آمد و مراجعه تعداد بالایی از افراد هستند که به دلایل مختلف کاری یا تفریحی به این مراکز مراجعه می کنند، این حجم بالا از تردد خستگی، تنش پرسنل را به دنبال دارد و حتی برای مراجعه کنندگان نیز موجب اضطراب می شود که با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مناسب هتل نظیر خوشبو کننده هتل می توان این مراکز را به محلی آرامش بخش و دلپذیر تبدیل نمود و حتی به افزایش تعداد مسافران و رونق کسب و کار آن ها کمک کرد.

بهره گیری از دستگاه خوشبو کننده هوا یکی از روش های پیشنهادی به منظور تحت تاثیر قرار دادن مهمانان هتل می باشد، رایحه خوش ایجاد شده توسط خوشبوکننده هوا محیطی مطلوب  و آرامش بخش را برای حاضران به ارمغان آورده که ترک هتل را برای آن ها ناممکن می سازد به طوری که در برخی از موارد دیده شده حتی مسافر اقامت خود را برای ماندن در آن فضا چند روز دیگر تمدید نموده است. بخش های گوناگون هتل می تواند با استفاده از تجهیزات خوشبوکننده با طراوت و ایده آل گردد و در این میان لابی هتل،سرویس بهداشتی،سالن ورزشی، رستوران و کافی شاپ هتل از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند.

 

 

 مقابله با کرونا در هتل

خانه داری هتل
مقابله با کرونا در هتل

هتل هایی بسیاری در جهان دست به کار بازگشایی و مشتری گرفتن در دوران گذر از کرونا هستند مهم ترین نکته در باب این بیماری کشنده که باید حتما مدنظر قرار داد رعایت پرتکل های بهداشتی و جلوگیری از خطر ابتلا به ویروس کرونا برای مراجعه کنندگانی که قصد ماندن در این مکان را دارند وجود دارد، اینک در دورانی به سر می بریم که هر روز نیاز به نو کردن اطلاعات در مورد بیماری کرونا ویروس داریم و واجب است که هر لحظه به یافته های جدید دانشمندان حوزه ویروس شناسی توجه داشته باشیم. تاکنون کسی نتوانسته به نحوی دقیق عملکرد این بیماری پی برد و همین مسئله می تواند مشکل عدیده ای در تمام هتل ها محسوب شود، در این میان مکانی چون این اقامتگاه ها پس از بازگشایی در تلاش هستند با رعایت نکات ظریف نظافتی و کاربرد پرتکل های بهداشتی به میزان کمی خطر ابتلا مسافران به آن را از میان برند. هتل ها و اقامتگاه ها با نظافت مدام و خدمات خانه داری هتل به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی همیشه در تلاش هستند که بهترین و بهداشتی ترین ها را به میهمانان خود ارائه دهند.
تا پیش از ظهور این ویروس مهلک، بسیاری از هتل ها هر لحظه برای پاکیزه نگه داشتن فضاهای داخلی هتل مانند راهروها و واحدهای اقامتی تلاش می کردند و این برنامه های جدا نشدنی هر هتلی بوده است. اما با رواج کرونا امنیت بر سلامت تمام کشورها سایه انداخت و بعد از بازگشایی هتل ها این حساسیت های چند برابری را به دنبال داشت. ترجیح هتل ها دیگر نظافت معمولی نخواهد بود و تنها تلاش آن ها در ارائه بهترین و آخرین روش های ممکن برای نابودی کامل و قطعی کرونا است. در این برهه از زمان شاهد این موضوع هستیم که هتل ها فضاهای داخلی خود را با کلر و دمنده های پیشرفته پاکسازی و شستشو می کنند. مواد مورد استفاده در هتل ها و سبک نظافت نوین در این محیط همانا روش بیمارستانی است. کارکنان خدماتی آن با مسئولیت کامل سعی در یادگیری روش های نظافت جدید و به کاربستن آن را دارند و به راحتی توانسته اند در مدت زمان بسیار کوتاهی به رعایت تمام و کمال کلیه راهکارهای کاربردی و بهداشتی بپردازند و تا سرحد توان آن ها را بیاموزند و خطر ابتلا به ویروس را نزدیک به صفر برسانند.

-بررسی لحظه به لحظه کارکنان هتل

سازمان بهداشت جهانی ورود به هتل را تنها منوط به انجام تست دمای بدن می داند و قبول افراد با درجه تب بالاتر از ۳۷ را در این مکان قدغن نموده است.
– فاصله هوشمند
– ضدعفونی کردن دست ها
-علامت گذاری در فضاهای عمومی
– رعایت بهداشت در آسانسورهای میهمانان

خانه داری هتل
خانه داری هتل

– آموزش مقابله با کرونا

کارکنان هتل ها باید بروشورهای رعایت پرتکل های بهداشتی را به خوبی مطالعه کنند. این قوانین شامل همه مسافران، خدمه های خانه داری هتل، نگهداری از نوشیدنی ها و غذاها، فضاهای عمومی هتل، نیروهای حفاظت و اجرایی هتل می شوند.

-شستن دست ها

-اقدامات محافظتیPPE

-منظم کردن برنامه های کارکنان هتل

-نظافت واحدهای اقامتی

-خشکشویی همیشه فعال

-نظافت انبارهای هتل

-تعبیه اتاق اجرای پرتکل

-فاصله هوشمند فیزیکی

-صف بندی

-میزهای خدمات هتل

-اتاق های جلسه و تالارهای اجرای مراسم

-فضاهای خرد

-استخرهای تعبیه شده در هتل ها

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان شرکت ابراهیم در طریق تلفن ۰۲۱۸۷۱۸۴ و یا گفتگوی آنلاین سایت در ارتباط باشید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «نکات طلایی خانه داری هتل را بدانید»

  1. چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. مرسی از مطلبتون که بدردمون خورد.

  2. سلام وقت بخیر

    خوشحالیم که مطالب ما برآورده کننده نیاز شما بوده. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی میتوانید با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ با کارشناسان ما در شرکت ابراهیم در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید