مکنده صنعتی و انواع آن

مکنده صنعتی و انواع آن

در اغلب مراکز و سایت های صنعتی انواع مختلفی از آلودگی های متداول و آلودگی های خاص یافت می شود که می تواند به یک موضوع چالش برانگیز تبدیل گردد. گرد و خاک، ذرات پودری، مواد شیمیایی، مواد نفتی، مواد سمی و … از جمله این آلودگی ها هستند که علاوه بر این که در انجام فرآیندهای صنعتی اختلال ایجاد می کنند، تهدید جدی برای سلامتی افراد محسوب می شوند، بنابراین لازم است راه کارهای مناسب برای از میان برداشتن این مشکلات به کار گرفته شود که یک روش تاثیرگذار بهره مندی از مکنده های صنعتی می باشد. تولید فزاینده آلودگی های صنعتی شرکت های سازنده تجهیزات نظافت صنعتی را به این فکر وا داشته که اقسام گوناگون مکنده صنعتی را برای از بین بردن انواع آلودگی های سخت و خطرناک طراحی و تولید کنند. اکنون به معرفی برخی از این مکنده ها می پردازیم.

 

مکنده ضد انفجار

مکنده صنعتیانواع مکنده صنعتی ضد انفجار به منظور جمع آوری آلودگی های خطرناک طراحی و ساخته شده اند که در محیط های صنعتی با خطر اشتعال مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به این که نوع آلودگی از محیط به محیط دیگر متفاوت است، هر کدام از این مکنده های ضد انفجار در محیط خاصی به کار می روند. مکنده های Z21 و Z22 در مراکز صنعتی به کار گرفته می شوند که ذرات و گرد و غبار آلوده در آن وجود داشته و مکنده های Z1 جهت استفاده در محیط های دارای مایعات و گاز (سیالات) مناسب می باشند. علاوه بر این اگر در یک محل دسترسی به جریان برق وجود نداشته باشد و یا استفاده از برق با محدودیت رو به رو باشد، می توان از مکنده صنعتی هواکار استفاده نمود. این جارو برای فعالیت نیازی به جریان الکتریسیته ندارد و به وسیله کمپرسور هوا عمل می نماید.

 

مکنده ضد انفجار هواکار

در مکنده هواکار ضد انفجار موتور الکتریکی به کار نرفته است زیرا جرقه های داخلی موتور عامل انفجار خواهد بود بنابراین پمپ تعبیه شده در این گروه از جاروها از نوع هواکار (ونتوری) می باشد و وجود جریان هوای فشرده سبب ایجاد خلا می گردد.

 

جاروبرقی ضد انفجار

نوع دیگری از مکنده های صنعتی دارای موتور الکتریکی است و این موتور به طور کامل و دقیق عایق کاری گردیده و در صورتی که درون موتور جرقه رخ دهد به دلیل وجود عایق مناسب خطر انفجار وجود ندارد و با اطمینان کامل می توان از این جارو برقی صنعتی استفاده نمود. این مکنده ها در مدل های تک فاز و سه فاز عرضه شده اند و قابل استفاده در صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنایع شیمیایی هستند.

 

مکنده صنعتی تک فاز

مکنده صنعتیانواع جاروبرقی صنعتی تک فاز جهت نظافت عمومی مراکز صنعتی و جمع آوری آلودگی های متداول آن ها طراحی و به بازار ارائه شده اند. یک جاروبرقی صنعتی تک فاز دارای کاربری آسان و ظرفیت کافی هستند که علاوه بر این مکنده هایی بسیار کارآمد به شمار می آیند که با رعایت بالاترین سطوح استاندارد عملیات نظافتی را به سهولت و با اطمینان انجام می دهد. جاروبرقی نیمه صنعتی برای استفاده در محیط های نیمه صنعتی، صنعتی، کارخانه ها، کارگاه ها و صنایع دیگر مناسب می باشد.

 

 

 

مکنده صنعتی سه فاز

img_0022مکنده های صنعتی سه فاز که در انوع متنوعی ساخته شده اند، دستگاه هایی قابل اطمینان، موثر، قدرتمند و کارآمد محسوب می گردند و برای جمع آوری هم زمان آلودگی های جامد و مایع در محیط های صنعتی ابزاری ایده آل به شمار می آیند. جاروبرقی سه فاز در رده مکنده های صنعتی قرار می گیرد و قابل استفاده در محیط های صنعتی است که حجم زیادی از آلودگی های سخت در آن وجود دارد.

 

 

 

 

جاروبرقی آب و خاک

مکنده صنعتیجاروبرقی های تک فاز آب و خاک به منظور مکش تخصصی مایعات توام با جامدات در محیط های نیمه صنعتی و صنعتی به کار می روند. مکنده آب و خاک مایعات را با قدرت مکش می کند و اگر ذرات جامد همراه با مایع مکش شود، فیلتر ساده ای در مکنده تعبیه شده است تا این ذرات را جمع آوری نماید.

 

 

 

 

مکنده صنعتی سنگین کار

مکنده صنعتیبه منظور نظافت، تخلیه و انتقال مواد در محیط های سخت و خشن با موقعیت خاص انواع مکنده صنعتی سنگین کار با پمپ های جا به جایی مثبت مورد استفاده قرار می گیرند. مکنده صنعتی سنگین کار قادر است حجم عظیمی از مواد را با بهره گیری از فناوری سایکلون مکش کند که این فرآیند در مدت زمان کم و با کیفیت بسیار مطلوب انجام می پذیرد. مکنده های کامیونی نیز در زمره مکنده های سنگین کار قرار می گیرند که وظیف مکش های سنگین را بر عهده دارند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید