عوامل موثر در افت فشار جاروبرقی صنعتی

عوامل موثر در افت فشار جاروبرقی صنعتی

سازمان ها و ارگان ها معمولا دقت بالایی در انتخاب و خرید جاروبرقی صنعتی دارند. آنها برای انتخاب یک موتور مکنده فاکتورهای زیادی از جمله عملکرد، مصرف انرژی، ابعاد، میزان صدا، قیمت و شرکت سازنده دستگاه را در نظر گرفته و تمایل بیشتری برای خرید جاروبرقی آلمانی یا ایتالیایی دارند. با این حال وسایل جانبی ایی که در طول استفاده از پمپ های خلا به منظور بهبود عملکرد دستگاه نصب می شوند نیز اهمیت ویژه ایی دارند. یکی از مواردی که در مورد سیستم خلا نادیده گرفته شده است، توزیع سیستم خلا می باشد. سیستم توزیع خلا به خاطر مشکلات ناشی از افت فشار اهمیت ویژه ایی دارد. پمپ های خلا برای جبران افت فشار باید سطوح بالاتری از خلا را ایجاد کنند که باعث افزایش هزینه ها و ایجاد مشکلات بزرگ تری می شود. با اقداماتی موثر و ساده می توان این مشکلات را کاهش داده و کارآیی سیستم را بهبود بخشید.



افت فشار در سیستم خلا به چه معناست؟

جارو یرقی صنعتی و قدرت مکش مکندهمعنی کلی افت فشار در سیستم خلا، تشابه زیادی به مفهوم افت فشار در  سیستم های هوای فشرده کارخانه ها دارد. افت فشار به معنای، اختلاف سطح فشار ایجاد شده در منبع و سطح فشار در محل استفاده می باشد. اندازه گیری افت فشار سیستم خلا راه ساده ایی است. ابتدا، با استفاده از یک خلا سنج دقیق، خلا دهانه پمپ خلا را اندازه گیری کرده، سپس با استفاده از همان خلا سنج، خلا ایجاد شده در محل استفاده یا نزدیک به آن را اندازه گیری کنید. اخلاف بین این دو عدد، افت فشار کلی سیستم می باشد. افت فشار بیشتر، هزینه های اجرایی بیشتری خواهد داشت. عملکرد سیستم خلا در سطوح بالاتر جریان هوای نشت شده به سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. هوای نشت شده به سیستم نیز موجب افت فشار می شود، هر چه قدرت مکش بیشتر باشد، هوای بیشتری به داخل نشت پبدا می کند.

 

کاهش افت فشار در جارو برقی صنعتی

مکنده صنعتی و عوامل افت فشارهر چه افت فشار سیستم افزایش یابد، سیستم خلا برای جبران این افت با سرعت بیشتری کار می کند. برای جبران افت فشار مکنده های صنعتی، می توان از موتور های بزرگتر با قدرت مکش بالاتر و دهانه بزرگتر استفاده نمود، از سوی دیگر افزایش قطر دهانه مکنده باعث کاهش سرعت ذرات ورودی به مخزن می شود، به عبارت دیگر جاروبرقی صنعتی در جمع آوری ذرات با چگالی پایین نسبت به ذرات با چگالی بالاتر، عملکرد بهتری خواهد داشت. بعد از اندازه گیری افت فشار دستگاه، گام بعدی شناسایی اجزایی است که بیشترین تاثیر را در افت فشار دارند، به این منظور، میزان خلا در ورودی هر جز اندازه گیری شده و نهایتا در مقایسه با میزان خلا اولیه و خلا انتهایی مکنده، مشخص می شود که کدامیک از اجزای مکنده موجب افت فشار بیشتر می شوند، تعمیر یا تعویض این قطعات تا حدودی مانع از افت فشار می گردد.

 

قطر لوله های بکار رفته در جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و افت فشار به واسطه قطر لوله هاقطر لوله های مکنده صنعتی بزرگترین مشکل در افت فشار می باشد. لوله های باریک افت فشار چشمگیری ایجاد می کنند، به عنوان یک قاعده کلی، در استفاده از جاروبرقی صنعتی تک موتوره و کاهش افت فشار بهتر است که این نکات را در نظر داشته باشید، حفظ قطر اولیه لوله ها در تمامی طول فرایند، استفاده از لوله ها با دیواره های داخلی صاف که نسبت به انواع زبر ارجحیت دارند، تا حد امکان بهتر است که لوله کشی کوتاه و مستقیم باشد، از خم های کمتری استفاده کرده و در صورت نیاز به اتصال، خم ها با زاویه باز را جایگزین خم های ۹۰ درجه کنید. دریچه های خلا جاروبرقی صنعتی را برای اطمینان از کارکرد صحیح و تطابق یا قطر لوله ها بررسی کنید. اندازه قطر دریچه ها در مکنده ها محدود است. استفاده از دریچه های مناسب تاثیر به سزایی در جریان ایجاد شده دارند. بررسی شیر آلات می تواند باعث کاهش افت فشار در سیستم لوله کشی شود.

 

فیلتر های استفاده شده در جاروبرقی صنعتی

مکنده صنعتی و فیلتر جداسازیجاروبرقی صنعتی برای از بین بردن ذرات جریان هوای وارد شده، شامل فیلتر ورودی می باشد، این فیلتر ها افت فشار را افزایش می دهند که با تعمیر و نگهداری مناسب می توان از آن پیشگیری نمود. استفاده از سایز های کوچکتر فیلتر محدودیت هایی دارد که بهتر است قبل از استفاده، از ابعاد مناسب شان اطمینان حاصل کنید. به منظور حفاظت از جاروبرقی صنعتی استفاده از جدا کننده مایعات مناسب ضروری می باشد. به کار گیری مدل های مناسب تاثیر به سزایی در کاهش  افت فشار جاروبرقی صنعتی دارد. بسیاری از جدا کننده ها حداقل و حداکثر سرعتی در جداسازی موثر مایعات دارند که بررسی آنها قبل از استفاده، مهم می باشد.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید