به کارگیری ابزار و تجهیزات نظافت صنعتی در اماکن مذهبی

به کارگیری ابزار و تجهیزات نظافت صنعتی در اماکن مذهبی

یکی از محیط های قابل توجه در کشور ما مکان های مذهبی می باشند. مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه ها و نمازخانه ها از جمله این اماکن هستند. به دلیل اهمیت بالای محیط های مذهبی و همچنین رفت و آمد زیاد در آن ها، موضوع پاکیزگی و نظافت نیز اهمیت ویژه ای می یابد. استفاده از تجهیزات نظافتی سنتی علاوه بر سرعت پایین نظافت، کیفیت پایینی نیز دارد که در چنین محیط هایی مطلوب نیست و نمی تواند آلودگی ها و باکتری ها را به طور کامل از بین ببرد و انتقال بیماری ها را به کمترین درصد برساند. به همین منظور دستگاه های نظافت صنعتی برای کمک به رفع آلودگی ها به صورت حرفه ای و همچنین تسریع در نظافت به دلیل وسعت بالای این محیط ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

صرفه جویی در آب و انرژی در مزایای استفاده از این دستگاه ها می باشد. استفاده از روش های به دلیل سرعت بالا، خللی در رفت و آمد افراد ایجاد نمی نماید.

انواع دستگاه نظافت صنعتی مورد استفاده در اماکن مذهبی

اسکرابر حرمبا توجه به دلایل ذکر شده مبنی بر ضرورت استفاده از دستگاه های مدرن و حرفه ای نظافتی، متصدیان مکان های مذهبی به ای دستگاه های روی آورده اند. دستگاه های نظافتی دارای تنوع زیادی برای کاربردهای مختلف می باشند. بنابراین در بخش های مختلف محیط های مذهبی از دستگاه های تخصصی متناسب با همان سطوح استفاده می شود.  در ادامه دستگاه های مختلفی که برای نظافت و شستشوی اماکن مذهبی مورد استفاده قرار می گیرند ذکر شده است.

نظافت و شستشوی صحن و حیاط

سطوح سنگی حیاط و صحن ها در اماکن زیارتی و مذهبی دارای آلودگی هایی از جمله گرد و خاک، سنگ ریزه، ضایعات ریز و خشک مانند کاغذ و برگ می باشد. برای جمع آوری این ضایعات در روش سنتی از جارو استفاده می شده است که همراه با برخاستن گرد و خاک زیاد از سطح زمین می باشد و همچنین زمان بسیار زیادی را از فرد مسئول نظافت خواهد گرفت. اما استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی راهکاری بسیار مناسب است که در عین سرعت بالا، کیفیت بالایی را نیز به همراه خواهد داشت. برای شستشوی این سطوح استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی علاوه بر اینکه تمامی لکه ها و آلودگی ها را به طور کامل از بین می روند، سرعت نظافت چند برابر می شود و زمان بسیار کمی صرف این کار می شود. اسکرابر پس از شستشوی سطح آن را به طور کامل خشک می کند، بنابراین پس از شستشو سطح به هیچ عنوان لعزنده نخواهد بود و رفت و آمد به طور کاملا عادی صورت می پذیرد.

نظافت مسجد و نمازخانه

کفپوش داخلی مسجد، نمازخانه و بقاع متبرکه، فرش و موکت می باشد. نظافت روزانه این سطوح به وسیله یک جاروبرقی صنعتی قدرتمند با فیلتر قوی انجام می شود تا قدرت و ظرفیت کافی برای جمع آوری ضایعات ریخته شده بر سطح را داشته باشد. اما در صورتی که نیاز به شستشوی فرش یا موکت باشد، در دوره های ۶ یا ۱۲ ماهه می توان بدون جابجایی، به وسیله دستگاه تخصصی فرش و موکت شوی، آن ها را به خوبی شستشو نمود.

شستشوی وضوخانه و حوض

در حیاط و صحن های مکان های مذهبی معمولا حوض یا آبنما وجود دارد که برای وضو گرفتن و یا زیبایی محوطه طراحی شده اند. آلودگی حوض می تواند رسوب و جرم ناشی از آب باشد که به راحتی با روش های معمول قابل شستشو نمی باشد. برای شستشوی جرم و رسوب حوض و آبنما می توان از شوینده فشار قوی یا واترجت صنعتی استفاده نمود. از دستگاه واترجت می توان برای شستشوی سطوح در سرویس بهداشتی و وضوخانه نیز استفاده نمود زیرا توانایی از بین بردن آلودگی های عمیق و جرم و رسوبات را دارد.

ضدعفونی کردن ضریح و سطوح دیگر

محیط های شلوغ و پر رفت و آمد دارای باکتری ها و ویروس های زیادی هستند که ممکن است از طریق تماس افراد با سطوح مختلف انتقال داده شود و موجب بیماری گردد. در اماکن متبرکه ضریح جایی است که همه افراد با آن تماس دارند و می تواند باکتری ها را منتقل نماید. برای ضدعفونی کردن این بخش و بخش های دیگر می توان از دستگاه بخارشوی صنعتی استفاده نمود. بخارشوی با ایجاد بخار با دمای بالا قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن سطوح مختلف از جمله ضریح، در و دیوار، سطوح کف، پرده ها و شیشه را دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید