۴ نکته مهم که پیش از استفاده از اسکرابر در سالن ورزشی باید بدانید

۴ نکته مهم که پیش از استفاده از اسکرابر در سالن ورزشی باید بدانید

در پست‌های قبل به تفصیل توضیح داده شد که چرا استفاده از اسکرابر برای نظافت و شستشوی کفپوش سالن‌های ورزشی یک ضرورت به شمار می‌آید. آگاهی از این نکته بسیار مهم است که تنها انتخاب یک دستگاه کفشوی صنعتی باکیفیت و متناسب با شرایط محیطی سالن به تنهایی تضمین کننده بالاترین کیفیت و حفظ و نگهداری بهینه زمین سالن ورزشی نیست. استفاده نامناسب از دستگاه زمین شوی صنعتی نه تنها کیفیت نظافتی مطلوب ایجاد نمی‌کند بلکه ممکن است باعث آسیب دیدگی کفپوش شود و تعمیر هر گونه آسیب وارد شده به کفپوش‌های یک سالن ورزشی بسیار پرهزینه است. در نتیجه تنها اپراتورها یا کاربران کاملا آموزش دیده

باید از دستگاه اسکرابر صنعتی برای نظافت زمین سالن ورزشی استفاده کنند. در این مقاله موارد مهمی که یک کاربر در خصوص استفاده از اسکرابر بر روی کفپوش سالن ورزشی باید بداند، بررسی می‌شود:

۱) نوع و میزان ماده شوینده

بدانید که چه چیزی بر روی زمین سالن ورزشی شماست. آگاهی از از توصیه‌های تولیدکننده یا ارائه‌ کننده از لحاظ نوع ماده شوینده قابل استفاده و درک آنها بسیار حیاتی است. این مسأله چه از تی استفاده کنید چه از اسکرابر یا کفشوی صنعتی بسیار مهم است. استفاده از یک شوینده اشتباه می‌تواند باعث ایجاد یک لایه مات بر روی زمین شده و به پرداخت کفپوش آسیب وارد کند. بطور کلی، مقدار کمی از شوینده سطوح کف خنثی تمام آن چیزی است که نیاز دارید. در اینجا هر چه از ماده شوینده کمتری استفاده کنید بهتر است. همچنین حتما باید تنها از مواد شوینده تایید شده توسط تولیدکننده دستگاه استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده تایید نشده می‌تواند باعث آسیب دیدگی اسکرابر شود. اپراتور اسکرابر صنعتی باید دقیقا بداند که چه مقدار ماده شوینده به مخزن آب تمیز دستگاه اضافه کند. همچنین باید به دمای آب بر اساس توصیه‌های تولیدکننده دستگاه زمین شوی صنعتی توجه نماید. همچنین باید بدانید که تا ۳۰ روز بعد از پوشش دهی مجدد زمین سالن ورزشی، نباید از اسکرابر بر روی آن استفاده کرد.

۲) تی کشی یا جاروب کردن پیش از استفاده از اسکرابر

زباله‌ها را پیش از استفاده از اسکرابر از روی زمین جمع کنید. لازم است کل فضایی که باید تمیز شود کاملا تحت عملیات تی کشی مرطوب یا جاروکشی قرار گیرد تا تضمین شود تمام زباله‌ها از روی زمین جمع شده اند. یک سنگ ریزه که در برس یا پد اسکرابر گیر کند می تواند باعث آسیب دیدگی بخش وسیعی از زمین سالن ورزشی شود. همچنین زباله‌های باقی مانده بر روی زمین ممکن است توسط تی اسکرابر کشیده شده و باعث ایجاد خط و خش روی سطح کفپوش شوند. در اسکرابرهای دارای برس‌های غلطکی عملیات پیش جاروب و شستشو بصورت همزمان صورت می‌گیرد و دستگاه مجهز به سبد جمع آوری زباله‌های خشک و جامد است. اما باید توجه نمود که فشار برس در مدل‌های دارای برس غلطکی نسبت به مدل‌های دارای برس دیسکی کمتر است و ممکن است کیفیت نظافتی مطلوب تأمین نگردد.

۳) تنظیم درست اسکرابر صنعتی

اطمینان حاصل کنید که اسکرابر صنعتی یا دستگاه کف شوی شما به درستی برای استفاده بر روی زمین سالن ورزشی تنظیم شده است. بسیاری از مجموعه‌ها به درستی درک کرده‌اند که استفاده از یک دستگاه شستشوی کف اختصاصی برای سالن ورزشی موجب دستیابی به نتایج بهتر می‌گردد. اگر اسکرابر شما در بخش‌های دیگر ساختمان به جز سالن ورزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطمینان حاصل کنید که مخزن آب تمیز دستگاه پس از استفاده قبلی کاملا آبکشی شده و هیچ گونه ماده شوینده دیگری در آن باقی نمانده است. همچنین از پد یا اسکرابر مجزا و جدید برای سالن ورزشی استفاده کنید. اگر از پد یا برس مجزا استفاده نمی‌کنید، پیش از استفاده از دستگاه در سالن ورزشی برس یا پد را از دستگاه جدا کرده و آنها را کاملا تمیز کنید. همچنین الیاف برس یا ضخامت پد را چک کنید تا به اندازه کافی بلند یا ضخیم باشند و هیچ گونه زباله یا پسماند در آنها باقی نمانده باشد. اگر الیاف برس خیلی کوتاه شده یا ضخامت پد بیش از حد کاهش یافته باشد، چنین پد یا برسی نمی‌تواند عملیات شستشو را به درستی انجام دهد. همچنین پسماند و زباله باقی مانده خط و خش و خطوط دایره‌ای بدمنظره بر روی کل زمین ایجاد می‌کنند. چرخ‌های دستگاه نیز باید تمیز باشند زیرا آلودگی چسبیده به آنها مشکل ایجاد می‌‍کند.
تی اسکرابر را بررسی کنید تا هیچ جسم خارجی به آن نچسبیده باشد زیرا اجسام خارجی چسبیده به تی، توسط آن کشیده شده و باعث ایجاد خراش می شوند. مکش مناسب تی و انحنای مناسب آن نیز جز مواردی هستند که باید در چک لیست شما قرار گیرند. همچنین تیغه‌های تی باید در شرایط خوبی باشند. تی‌های فرسوده یا دارای پارگی نمی‌توانند عملیات مکش را بخوبی انجام دهند و باید تعویض شوند. در اغلب دستگاه های کفشور صنعتی تی اسکرابر در پشت چرخ‌ها قرار دارد تا اگر رد چرخ بر روی زمین باقی ماند تی بلافاصله آن را برطرف نماید.

۴) فشار مناسب برس یا پد

هنگامی که از دستگاه اسکرابر صنعتی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل نمایید که در حال استفاده از فشار مناسب برس یا پد هستید. فشار بیش از حد بر روی برس یا پد به ویژه بر روی کفپوش‌های حساس می‌تواند باعث آسیب دیدگی کفپوش شود. همچنین فشار بیش از حد باعث فرسودگی زودهنگام برس یا پد خواهش شد و هزینه های مصرفی را افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که میزان مناسبی از محلول شوینده بر روی زمین پاشش می شود بطوریکه آب اضافی روی سطح باقی نمی‌ماند و آب داخل درزها و شیارها نفوذ نکرده و کل آب مصرف شده به راحتی توسط سیستم مکش دستگاه جمع آوری می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید