استفاده از تجهیزات مدرن نظافت صنعتی در خط تولید صنایع خودروسازی

استفاده از تجهیزات مدرن نظافت صنعتی در خط تولید صنایع خودروسازی

یکی از صنایع کارا و فعال در کشور ایران صنعت خودروسازی می باشد. کارخانه های خودروسازی امروزه بسیار گسترش یافته و روند تولید در این کارخانه ها رو به افزایش است. از جمله معضلات موجود در این کارخانه ها، وجود و انتشار آلاینده ها است که در راستای افزایش حجم تولیدات، کاهش ضایعات و بهبود کیفیت محصولات می بایست برنامه ریزی های هدفمندی در انجام امور نظافتی وجود داشته باشد. مدیران این کارخانه ها نیز همواره به استفاده از راهکارهای نظافتی بهینه در این صنعت اهتمام می ورزند. انجام نظافت صنعتی در کارخانه های خودروسازی نیاز به دقت، توجه و سرعت بالایی داشته و لذا شیوه های سنتی جوابگوی اینگونه نیازهای نظافتی نیستند. در نتیجه استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه در صنایع خودروسازی و به خصوص سالن تولید می تواند تصمیمی بسیار هوشمندانه باشد. خط تولید در کارخانه های خودروسازی شامل خودروها، قطعات مربوط به آنها و همچنین محیط سالن است که نیاز به انجام نظافت منظم دارد. در این مقاله به معرفی تجهیزات مدرن نظافتی قابل استفاده در خط تولید صنایع خودروسازی می پردازیم.

 

انجام نظافت صنعتی سطوح کف در سالن تولید با استفاده از سوییپر

سطوح هموار کف در سالن تولید در معرض انواع آلاینده های خشک قرار می گیرد که بعضا قابل بازیافت بوده و می توان با بازگشت این مواد به چرخه های تولیدی به میزان قابل ملاحظه ای از هزینه های ناشی از دور ریز مواد جلوگیری به عمل آورد. برترین پیشنهاد جهت انجام نظافت سطوح هموار کف و زدودن آلاینده های خشک از سالن تولید کارخانه های خودروسازی، استفاده از دستگاه های سوییپر صنعتی می باشد. این دستگاه ها دارای یک الی سه برس بوده که امکان جمع آوری مواد و ذرات موجود بر سطوح کف را فراهم می آورد. این دستگاه نظافت صنعتی در انواع باطری دار و بنزینی در دسترس بوده و در محیط های سرپوشیده و سالنی همچون خط تولید استفاده از انواع باطری دار انتخاب مناسب تری می باشد.

 

 

نظافت موضعی سطوح در صنایع خودروسازی با جاروبرقی صنعتی

گاهی آلودگی های خشک و گرد و غبار در بخش های دور از دسترس و در قسمتهای ناهموار به وجود می آیند. از جمله مهم ترین قسمت هایی که در خط تولید صنایع خودروسازی دچار آلودگی می شوند، بدنه خودرو، دستگاه ها و تجهیزات سالن تولید و همچنین دیوارها می باشند که در مواقعی دسترسی به این بخش ها بسیار دشوار می باشد. اینگونه سطوح که به صورت موضعی دچار آلودگی می شوند را می توان با استفاده از دستگاه های جارو برقی صنعتی قدرتمند و با بهره مندی از انواع نازل مورد نظافت قرار داد. این تجهیز نظافت صنعتی دارای ویژگی های منحصر به فردی همچون قدرت فیلتراسیون بالا هستند از این رو غبارات را کنترل نموده و از ایجاد و انتشار آنها در خط تولید کارخانه خودروسازی جلوگیری می نمایند. در نتیجه با بهره مندی از آنها می توان موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی شد.

 

 

شستشوی سطوح هموار کف با دستگاه اسکرابر صنعتی

جهت شستشوی سطوح هموار کف در سالن تولید کارخانه های خودروسازی می توان از دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی مکانیزه بهره گرفت. این دستگاه نظافت صنعتی سرعت انجام فرآیند شستشوی سطوح را افزایش داده و تمامی آلودگی های ایجاد شده در خط تولید را نیز از محیط حذف می نمایند. در صورت وجود لکه های سخت تر همچون آلودگی های روغنی می توان از مواد شوینده تخصصی نیز در مخازن آب تمیز دستگاه های اسکرابر استفاده نمود. در اینصورت لکه ها به صورت کامل از سطوح حذف گردیده و هیچ گونه ردی از آلودگی بر سطح باقی نمی گذارند. دستگاه های زمین شوی صنعتی در انواع دستی و سرنشین دار به بازارهای جهانی عرضه می شوند. به طبع انواع اسکرابر سرنشین دار از ابعاد بزرگتری برخوردار بوده و سرعت انجام فرآیند شستشوی سطوح را افزایش می دهند. سالن تولید در کارخانه های صنعتی دارای وسعت بالایی می باشد و انواع اسکرابر سرنشین دار می تواند انتخاب مناسب تری باشد.

 

 

شستشوی سطوح ناهموار و خودروها در خط تولید به کمک واترجت صنعتی

بدنه خودروهای موجود در خط تولید در طی فرآیند ساخت دچار آلودگی هایی می شود که پیش از رنگ آمیزی آن نیاز به شستشوی این آلودگی ها می باشد. همچون نوار نقاله و ماشین آلات خط تولید نیز در معرض آلاینده های روغنی می باشند که وجود این آلودگی ها در برخی مواقع موجب اخلال در عملکرد این ماشین آلات می شود. در این شرایط استفاده از دستگاه های شوینده فشار قوی یا کارواش صنعتی می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. این دستگاه کارآمد با پاشش آب پر فشار امکان شستشوی بهینه آلودگی ها را فراهم آورده و هیچ گونه ردی از آلودگی بر سطح مقطع مورد نظر بر جای نمی گذارد. همچنین مصرف آب را در خط تولید کارخانه های خودروسازی جهت انجام اعمال شستشوی و نظافت تا میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید