مزایا و اثرات رسوب زدایی با واترجت صنعتی

مزایا و اثرات رسوب زدایی با واترجت صنعتی

رسوب گرفتگی هنگامی به وجود می آید که مواد و ذرات جامد همراه با ماده سیال به نقطه ای منتقل شده و با گذشت زمان در آن جا انباشته می شود و رسوب می کند. از مهم ترین تجهیزاتی که در صنایع گوناگون کاربرد فراوان دارد مخزن ها هستند که برای نگه داری موادی به شکل مایع از نوع سرد و یا گرم در مانند مواد غذایی یا پتروشیمی و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مخازن به دلیل مدت زمان طولانی که مایعات وجود دارد امکان تشکیل رسوب بسیار زیاد خواهد شد و به دلیل استفاده مداوم مخازن در صنایع نیاز به پاکسازی آن ها لازم و ضروری است. رسوب زدایی با واترجت صنعتی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از کاهش بازدهی و بهره وری به شمار می آید و یک عملیات مهم وحیاتی در صنایع است. مبدل حرارتی یکی دیگر از تجهیزاتی است که در کارخانه ها و مراکز صنعتی کاربرد های فراوانی دارد. مبدل حرارتی همان طور که از نام آن مشخص است برای انتقال حرارت از یک ماده به ماده ای دیگر کاربرد دارد و به عنوان مثال در صنایعی مانند پتروشیمی و نیروگاه ها و بسیاری از کارخانه های دیگر مبدل ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مبدل ها سیال ها در حرکت هستند و به همین دلیل در مسیر حرکت سیال رسوب ایجاد خواهد شد.

 

رسوب زدایی با واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی
رسوب زدایی با واترجت صنعتی

 

 

رسوب زدایی با واترجت صنعتی

واترجت صنعتی دستگاه شوینده فشار قوی است که به وسیله تولید فشار بالا کار می کند و توانایی انجام کار های سخت را دارد به صورتی که رسوب زدایی با واترجت صنعتی یک امری شناخته شده است و فشار قوی دستگاه لبه اندازه ای است که می تواند برای لای برداری  و زنگ زدایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد روش کار آن زدن ضربه های قوی به موادی است که به لایه ها چسبیده اند. این دستگاه در انواع برقی و واترجت بنزینی صنعتی ارائه میشود. رسوب زدایی با واتر جت صنعتی به دلیل توانایی این دستگاه در راستای تنظیم میزان فشار آب بسیار موثر است و تجهیزات جانبی دستگاه کارواش صنعتی مانند نازل ها و نوع پاشیدن آب به رسوب ها نیز در فرآیند رسوب زدایی اثربخش خواهد بود. برای افزایش کارایی کارواش دستی در ورودی آب یک فیلتر قرار دارد تا آلودگی های جامد آب را درون خود نگه داشته و در این صورت کارایی و طول عمر دستگاه افزایش می یابد. در گذشته با کمک روش های شیمیایی عملیات رسوب زدایی انجام می شد اما استفاده از مواد شیمیایی مشکلات خود را به همراه دارد و مهمتر از همه به محیط زیست آسیب می رسانند. دستگاه واترجت صنعتی زمانی طراحی و تولید شد که استفاده از روش های سنتی برای شستشو سطوح  موجب هدر رفت آب و انرژی می شد و این دستگاه با وجود موتور پر قدرت و نازل هایی با شکل های مختلف توانایی شستشوی سطوح را دارد نازل های این دستگاه دارای سطح مقطع بسیار کوچک هستند و این موجب افزایش فشار آب نسبت به آب ورودی به این دستگاه خواهد شد، در واقع با ورود موتور های قوی به این دستگاه واتر جت صنعتی تولید و رسوب زدایی به کاربردهای این دستگاه افزوده شد.

 

مزایای رسوب زدایی مبدل حرارتی با دستگاه واترجت صنعتی

رسوب زدایی با واترجت صنعتی بهترین روش برای تمیز کردن مبدل ها می باش. رسوب هایی که در لوله ها و مبدل ها ایجاد می شود بر کارایی مبدل ها بسیار تاثیر گذاشته و موجب افزایش هزینه ها در پایان کار خواهد شد. رسوب زدایی با واترجت موجب افزایش بازده و کارایی مبدل ها می شود رسوب ها در صورتی که از طریق رسوب زدایی با کارواش صنعتی تمیز نشوند ماندگاری دستگاه را به شدت کاهش خواهند داد و به راحتی نتیجه کار را به دلیل خرابی های مکرر دستگاه کاهش خواهند داد. زمانی که رسوب در بخش های مبدل وجود داشته باشد  سیال خروجی به شدت کاهش خواهد یافت و تجهیزات به سرعت خراب خواهند شد به همین دلیل نیاز به رسوب زدایی با واتر جت صنعتی بسیار مورد نیاز است. تمام لوله ها و مخازن و مبرد ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که در آنها سیالات عبور می‌کنند وجود رسوب حتمی خواهد بود و رسوب زدایی با دستگاه کارواش صنعتی در این صنایع که از  صنایع مادر به حساب می آیند به شدت مورد نیاز است زیرا کارایی دستگاه را بسیار کم خواهد کرد.

 

رسوب زدایی با واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی
رسوب زدایی با واترجت صنعتی

 

تجهیزات حرفه ای رسوب زدایی موثر

روش های مختلفی برای رسوب زدایی در صنعت وجود دارد و روش های مکانیکی یکی از آن ها است رسوب زدایی با دستگاه کارواش به عنوان دستگاه فشار قوی در چندین سال اخیر جایگزین بسیاری از روش ها شده است. شستشو به وسیله آب یکی از روش های پاکسازی است و این در صورتی است که رسوب ها به شدت به دیواره تجهیزات متصل نشده باشد و به همین دلیل جت واش صنعتی با فشار بالا می تواند رسوباتی که به سختی به وسایل چسبیده است را پاک کند. فاصله نازل با رسوب ها نیز از عوامل مهم در رسوب زدایی با واتر جت است. هر چه نزدیک تر باشد فشار بیشتری به لکه رسوب وارد خواهد شد و زودتر از بین خواهد رفت. شدت جریان آبی که از نازل دستگاه خارج می شود نیز می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد هر چه این فشار بیشتر باشد پاکیزگی وسیله آلوده به رسوب بیشتر خواهد بود. زاویه پاشیدن آب بر روی رسوب مهم است هر چه زاویه عمود تر باشد یعنی فشار بیشتری به آن قطه وارد خواهد شد و جدا شدن این مواد از سطوح مختلف آسان تر می گردد. زمانی که تعداد خروجی های نازل زیاد تر شود فشار بر روی رسوب ها افزایش یافته و اثر کاملاً مستقیمی بر آلودگی ها خواهد داشت.

 

مزایای واترجت در رسوب زدایی

ویژگی های مثبت واترجت برقی صنعتی در رسوب زدایی موجب شده است تا این روش برای پاکسازی رسوب ها بسیار مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین ویژگی های آن سرعت  عمل در حین رسوب زدایی است و برخلاف روش های قبلی بازده کاری بسیار بالایی دارد و کیفیت کار یعنی رسوب زدایی تجهیزات صنعتی به درستی انجام می شود. این روش نیاز به مواد شیمیایی ندارد و روشی سازگار با محیط زیست می باشد. آب با فشار قابلیت تمیز کردن انواع تجهیزات مانند لوله ها و یا مخازن به هر شکلی که باشند را دارند. برخی از لوله ها دارای قطرهای بزرگ و یا کوچک هستند و یا به دلیل انحناهای زیاد دسترسی به‌ آن ها کم است که با کمک کارواش صنعتی رسوب زدایی انجام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید