لزوم نظافت صنعتی مراکز مذهبی

لزوم نظافت صنعتی مراکز مذهبی

مراجعات متعدد به مراکز مذهبی همه روزه و به صورت پیوسته صورت می پذیرد در نتیجه حجم آلودگی های منتقل شده به این مراکز بسیار زیاد است. از طرفی نیاز به حفظ پاکیزگی به منظور جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا به مراجعه کنندگان موجب شده تا نظافت صنعتی مراکز مذهبی به یک اصل اساسی تبدیل گردد. دستگاه های نظافت صنعتی بسیاری قابل استفاده در این بخش ها می باشند که تجهیز به برخی از آنها برای ایجاد محیطی مطبوع برای مراجعه کنندگان بسیار ضروری است. دستگاه اسکرابر صنعتی، دستگاه جاروبرقی صنعتی، مبل و موکت شوی، سوییپر صنعتی و… تعدادی از این دستگاه ها می باشند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

مشکلات نظافت مراکز مذهبی به روش سنتی

یکی از مهم ترین مشکلات به هنگام نظافت مراکز مذهبی بدون تجهیز به دستگاه های تخصصی وسعت بالای این مراکز در کنار رفت و آمد مداوم افراد می باشد. مساجد، حسنیه ها، زیارتگاه ها، امامزاده ها و… به دلیل اهمیت ویژه تقریبا در تمام ساعات روز با زائران زیادی روبه رو می باشند. درنتیجه لازم است تا از دستگاه هایی استفاده گردد که حتی در ساعات شلوغی هم بتوانند شستشوی صنعتی را با کیفیتی مناسب ارائه دهند و نیاز به تحلیه عمومی این مکان ها به هنگام نظافت را از میان بردارد. از طرف دیگر حجم بالای آلودگی موجب می گردد تا استفاده از دستگاه های تجاری و خانگی در نظافت صنعتی مراکز مذهبی پاسخگو نباشد در نتیجه لازم است تا از دستگاه های نظافت صنعتی استفاده گردد.

نظافت صنعتی مراکز مذهبی

با توجه به موارد گفته شده، تجهیز به برخی دستگاه های نظافتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

. دستگاه اسکرابر صنعتی

سطوح کف درخشان و عاری از هزنوع آلودگی یکی از ملزومات دز مراکز مذهبی می باشد چراکه بیشتر آلودگی ها از طریق کفش ها به محیط ها منتقل می گردند. دستگاه کفشوی صنعتی با تجهیز به مخازن آب تمیز و کثیف به صورت مجزا شستشو را در هر بار با آب کاملا تمیز انجام داده و به این ترتیب از انتقال آلودگی ها از یک بخش به بخش دیگر جلوگیری می نماید، به علاوه برس های دستگاه با اعمال فشار یکنواخت به تمامی بخش های سطوح زمین شستشوی صنعتی ایده آلی را ایجاد می نمایند. دستگاه زمین شور صنعتی در مدل دستی می تواند برای محیط های با وسعت کم و موانع زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه اسکرابر صنعتی
دستگاه اسکرابر صنعتی

. دستگاه جاروبرقی صنعتی

گرد و غبار از اصلی ترین آلودگی ها در هر مکان می باشند، به هنگام نظافت صنعتی مراکز مذهبی جمع آ‌وری این گرد و غبار با دستگاه های جارو برقی خانگی ممکن نیست در نتیجه لازم است تا وسیله ای نظافتی و تخصصی به این منظور مورد استفاده قرار بگیرد. برخورداری از بدنه فولادی و چرخ های محکم به منظور حمل و جابه جایی آسان، تجهیز به فیلتر طبقه بندی شده، موتور کلکتوری و پمپ سانتریفیوژال از ویژگی های دستگاه مکنده صنعتی مناسب مراکز مذهبی می باشد.

دستگاه جاروبرقی صنعتی
دستگاه جاروبرقی صنعتی

. دستگاه سوییپر صنعتی

جمع آوری آلودگی های جامد و ریز و درشت از صحن حرم ها و امامزاده ها با استفاده از دستگاه جاروب خیابانی موجب می شود تا بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان حاصل گردد. مخزن دستگاه در حجم مختلف متناسب با ابعاد دستگاه بوده و برای نظافت صنعتی مراکز با وسعت بالا به منظور افزایش زمان نظافت لازم است تا از دستگاه های با مخازن بزرگتر استفاده شود. تخلیه آسان مخازن، تجهیز به برس های دوار و دیسکی و کنترل پذیری آسان برخی از مزایای استفاده از دستگاه جاروی شهری در مراکز مذهبی می باشد.

دستگاه سوییپر صنعتی
دستگاه سوییپر صنعتی

. دستگاه موکت شوی

از آنجایی که فرش و موکت جز چدایی ناپذیر محیط های مختلف می باشند، نظافت آنها باید به شکل کاملا تخصصی صورت پذیرد. دستگاه موکت شوی یکی از تجهیزات نظافت صنعتی بوده که با تجهیز به برس مخصوص می تواند عمیق ترین آلودگی ها را از الیاف فرش و موکت جدا نماید همچنین با داشتن سیستم مکش، آب آلوده را جمع آوری کرده و از نفوذ آب به بخش های داخلی فرش جلوگیری می نماید، به این ترتیب علاوه بر افزایش طول عمر این وسایل، از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری بعمل می آید.

دستگاه موکت شوی
دستگاه موکت شوی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید