کیفیت بالای نظافت با تجهیزات نظافت صنعتی

کیفیت بالای نظافت با تجهیزات نظافت صنعتی

افزایش فعالیت های صنعتی و گستردگی این بخش موجب شده تا دغدغه ای جدید برای تمیز کردن این فضاها بوجود بیاید. تمیزکردن بخش های صنعتی شامل اعمال مختلفی می شود که مهمترین آنها شستشو است. شستشوی تمام سطوح و دیوار از هر جنسی که باشد و سطح هایی که از دسترس خارج باشد. شستشوی تجهیزات صنعتی می تواند شامل شستن سطح ماشین آلات و قطعات، مخازن، لوله ها و…‌باشد. در مراکز صنعتی برای انجام چنین اموری به تجهیزات نظافت صنعتی نیاز خواهد بود. در این مقاله انواع این تجهیزات و مزایای استفاده از آنها تشریح می شود.

انواع تجهیزات نظافت صنعتی

 متداول ترین و پر کاربرد ترین تجهیزات نظافت صنعتی شامل موارد زیر می شوند:

  • اسکرابر یا زمین شوی صنعتی
  • سوییپر یا جاروی صنعتی
  • جاروبرقی صنعتی
  • واتر جت یا کارواش دستی
  • کارواش اتوماتیک
  • بخارشوی صنعتی
تجهیزات نظافت صنعتی سوییپر
تجهیزات نظافت صنعتی سوییپر

سوییپر صنعتی

از سوییپر ها برای نظافت سطوح هموار استفاده می شود. این دستگاه ها به عنوان تجهیزات نظافت صنعتی با چرخش برس ها و مکش مواد به داخل مخزن باعث بهبود نظافت در مکان های بزرگ صنعتی خواهد شد. سوییپر ها دارای یک برس مرکزی هستند و برس کنار دیسکی نیز در این دستگاه وجود دارد که با کمک یکدیگر سطح های صاف را به خوبی و در مدت زمان کم تمیز می کنند. برس دیسکی کناری زباله ها را جمع آوری نموده و برس غلطکی مرکزی زباله را به داخل مخزن پرتاب می‌کنند.

 جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی برای سطوح هموار و نا هموار استفاده می شود. پمپ مکش که با ایجاد خلا، هوا و آلودگی ها را به داخل مخزن دستگاه می کشد از بخش های اصلی جاروبرقی است. جاروبرقی های صنعتی از نظر ساختار ، جنس بدنه، موتور و سیستم فیلتراسیون متفاوت تر از مدل های خانگی هستند. بعضی از مدل های جاروبرقی صنعتی حتی می تواند گرد و غبار انفجاری را از محیط جمع آوری کند.

اسکرابر یا کفشوی

در محیط های صنعتی و مراکز تجاری علاوه بر نظافت سطوح، برای شستشوی سطوح کف نیز به یک دستگاه نظافتی نیاز است. از پر کاربرد ترین تجهیزات نظافتی که برای شستشوی سطوح هموار به کار می رود اسکرابر است. این دستگاه مکانیزه که زمین شوی هم نامیده می شود سطح را شستشو و خشک می نماید. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه، خشک کردن کف زمین است که کار را بسیار راحت کرده است. روش کار بدین صورت است که ابتدا آب بر روی سطح پاشیده شده و بعد از برس ها آلودگی را از سطح بیرون می کشند. بطور همزمان آب کثیف و آلوده از طریق موتور مکش و به کمک تی وارد مخزن آب کثیف می کند. اسکرابر ها دارای منبع تغذیه باتری یا جریان مستقیم برق هستند.

تجهیزات نظافت صنعتی اسکرابر
تجهیزات نظافت صنعتی اسکرابر

پولیشر صنعتی

پولیشر از دیگر تجهیزات نظافت صنعتی است که دارای انواع برس ها با ضخامت و نرم و سختی است که با توجه به نوع کار از برس های مختلف استفاده می شود. برس ها کوچک هستند و با فشاری که به آنها وارد میشود سطوح جلا داده می شود. جلادهی و براق کردن سطح از کاربرد های عمده دستگاه پولیشر هستند.

واترجت صنعتی

از دیگر تجهیزات نظافت صنعتی می توان به واترجت اشاره نمود که دارای مدل ها گوناگونی است. فشار آب بالای خروجی از این دستگاه موجب از بین رفتن انواع آلودگی ها می شود. واترجت ها دارای بخش های مختلفی از جمله پمپ، موتور، تفنگی، شلنگ فشار قوی، نازل و لنس هستند. نازل تعیین کننده نحوه پاشش آب بر روی سطح است. هرچه زاویه نازل بیشتر باشد، سطح بیشتری پوشش داده می شود. بطور کلی دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی برای شستشوی سطوح کف، دیوار ها، لوله ها، مخازن، رنگ بری، زنگ بری، لایه برداری و … استفاده می گردند.

بخار شوی

بخارشوی با پاشیدن بخار اّب به سطح های آلوده باعث از بین رفتن آلودگی ها می شود .آب های کثیف بعدا وارد مخزنی می شود که در دستگاه تعبیه شده است. این دستگاه دارای سری های مختلف و نازل و محفظه نگهدارنده که به بخار شوی این قدرت را می دهد که به خوبی محیط را تمیز کند. بخارشوی ها برای شستن شیشه، پرده ها و ضدعفونی سطوح کاربرد دارند.

نماشوی

 از دیگر تجهیزات نظافت صنعتی می توان به نماشوی اشاره نمود. نماشوی دستگاه تخصصی انواع نماهای شیشه ای، اجری و کامپوزیت می باشد. شستشوی نما با این دستگاه بدون نیاز به داربست و از سطح زمین انجام می گیرد. لنس های بلند تعبیه شده برای این دستگاه امکان شستشوی سطوح در ارتفاع را به سادگی فراهم می کند. این دستگاه سیستم فیلتراسیون قوی دارد. در نتیجه بعد از پایان شستشوی شیشه، رد و لکه ای برجای نمی ماند.

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

تکنولوژی های روز دنیا معمولا به بشر در همه زمینه های زندگی کمک می کند. امروزه با پیشرفت هایی در صنعت اتفاق افتاده، در محیط های کاری و صنعتی مانند فضاهای دیگر نیاز به نظافت و بهداشت احساس می شود. با افزایش علم روز دنیا و اختراع وسایل جدید  نظافت این محیط ها که از نظر وسعت قابل مقایسه با محیط های تجاری و یا خانگی نیست بسیار ساده تر شده است. تجهیزات نظافت صنعتی مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین آنها افزایش سرعت انجام نظافت محیط می باشد. هزینه های مربوط به کارگر و مواد شوینده در روش استفاده از دستگاه ها بسیار کمتر می شود. در هنگام استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی از مواد شوینده کمتری استفاده شده و به همین دلیل مواد شوینده کمتری وارد محیط زیست می گردد. همچنین کار با دستگاه توسط نیروی خدماتی بسیار ساده تر از ابزار های دستی است و به کار گران آسیب جدی وارد نمی‌شود. در پایان کار و در مقایسه استفاده از دستگاه های نظافتی مانند اسکرابر و یا روش دستی می توان به وضوح مشاهده نمود که نتیجه بهتری حاصل شده است.

تجهیزات نظافت صنعتی واترجت
تجهیزات نظافت صنعتی واترجت

نگهداری از تجهیزات نظافت صنعتی

نگهداری از تجهیزات نظافت صنعتی  موجب می شود دستگاه ها مدت طولانی تری کار کند و خرابی های کمتری داشته باشد. زمانی که خرابی ها و از کار افتادن دستگاه ها کمتر شود، هزینه ها هم کاهش می یابد. برای نگهداری بهتر دستگاه، کاربر آن باید آموزش های لازم را ببیند تا مراقبت های لازم از دستگاه را داشته باشد. بازرسی منظم از دستگاه و جلوگیری از خراب شدن آن می تواند در سالم نگه داشتن این تجهیزات موثر باشد. کاربر دستگاه باید در حد توان دستگاه از آن استفاده نماید. این مساله در نگهداری از تجهیزات قابل توجه است که هر شخصی نباید دست به تعمیر دستگاه بزند و حتی امور ساده را نیز به متخصص بسپارد. همچنین کاربر باید از قطعات دستگاه ها به خوبی مراقبت کند  و آنها را تمیز نگه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید