جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی راهکار موثر مقابله با چالش‌های نظافتی

جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی راهکار موثر مقابله با چالش‌های نظافتی

بالاترین سطح بهداشت و عدم وجود آلودگی در محیط کارخانه یا کارگاه های تولید مواد غذایی نخستین و مهم ترین نکته ای در ارتباط با سلامت محصولات غذایی است که باید به دقت بررسی شده و مورد توجه قرار گیرد. استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی یکی از راهکارهای حیاتی برای ارتقای بهداشت و نظافت صنایع غذایی بوده و باید از استانداردهای بهداشتی مطلق پیروی کند. به عنوان مثال مخزن استیل، فیلتر آنتی استاتیک (ضد الکتریسیته ساکن)، سیستم اتصال به زمین و لوازم جانبی ضد الکتریسیته ساکن از جمله ویژگی هایی یک جاروبرقی صنایع مناسب برای صنایع غذایی است و گاهی این امکان وجود دارد که جمع آوری مواد با درجه حرارت بالا نیاز باشد که به وسیله فیلتر و مخزن رابط مخصوص امکان پذیر خواهد بود.  جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی می تواند بسیاری از چالش های نظافتی را از میان بردارد.

 

جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی - جاروبرقی ابراهیم
جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی

 

فراهم کردن بهداشت بیشتر برای کاهش خطرات و ریسک های مربوط به آلودگی

مدیران تولید همواره باید از کیفیت و سلامت کامل محصولات تولید شده اطمینان حاصل نمایند و بر این موضوع واقف باشند که آلودگی های محیطی و صنعتی بزرگ ترین تهدید برای کیفیت، بهداشت و سلامت محصول نهایی هستند و با رعایت قوانین سخت‌گیرانه اهداف مورد نظر به دست خواهند آمد. برای از بین بردن خطرات ناشی از آلودگی لازم است:

– به منظور شناسایی هر منبع بالقوه ای از آلودگی، بخش های مختلفی که چرخه تولید در آن ها اتفاق می افتد،‌ به طور کامل بررسی و با دید انتقادی تجزیه و تحلیل گردد.

– جهت بررسی و از بین بردن مشکلات احتمالی، نقاط کنترلی مهم تعیین شود.

– ارزیابی های اساسی در راستای اقدامات اصلاحی برای از بین بردن خطر آلودگی انجام پذیرد.

– اصول و استانداردهای بهداشتی برای هر مرحله از چرخه تولید تائید گردد.

 

جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی - جاروبرقی ابراهیم
کاهش خطرات و ریسک ها

 

تمیز نگه داشتن محیط با جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی

بهره مندی از دستگاه جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی در مدل های پرتابل و مرکزی، از مؤثرترین راهکارها برای جلوگیری از انتشار آلاینده های صنعتی است. دستگاه مکنده صنعتی به هر دو صورت پرتابل و ثابت می تواند آلودگی ها را از نقطه تولید مکش کند و به این ترتیب احتمال تماس آلودگی با محصولات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. ماهیت ارگانیک و قابل اشتعال مواد اولیه مورد استفاده در صنایع غذایی مانند آرد و شکر، سبب خواهد شد که در صورت استفاده نادرست از تجهیزات نظافتی یک انفجار به وقوع بپیوندد و بنابراین هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در نظافت اصولی کارخانه های تولید مواد غذایی به راحتی می تواند سلامت کارکنان و کارگران را به مخاطره اندازد. انواع آلودگی های جامد، گرد و غبار، مواد پودری، مواد انفجاری و مایعات به وسیله دستگاه های جارو برقی صنعتی کارخانه مواد غذایی قابل جمع آوری و حتی بازیابی هستند.

 

جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی - جاروبرقی ابراهیم
تمیز نگه داشتن محیط

 

نظافت خطوط تولید و ماشین آلات

بزرگ ترین خطری که صنایع غذایی را تهدید می کند، آلودگی مواد غذایی است. جلوگیری از تشکیل و انتشار آلودگی های میکروبی و ضایعات برای جلوگیری از به بار آمدن خسارت های سنگین جانی و مالی ضروری و حیاتی می باشد. جاروهای صنعتی دارای مدل های متنوع و ظرفیت های مختلف هستند و هنگام انتخاب آن ها برای کارخانه مواد غذایی باید نهایت دقت و توجه را به کار گرفت. هر یک از دستگاه ها بر اساس نیازهای خاص پیکر بندی می شوند. تولید آلودگی در هر بخشی امکان پذیر است و می تواند محیط کارخانه و ماشین آلات را در برگیرد. نظافت محیط و ماشین آلات هر رو به یک میزان حائز اهمیت هستند و باید تمامی آلودگی ها از گوشه و کناره های محیط و تجهیزات استخراج گردد. ماشین آلات بسته بندی یکی از قسمت های خط تولید می باشند که پتانسیل بالایی برای تولید زباله و ضایعات دارند و این آلودگی ها به سرعت بر کیفیت تولید اثر می گذارند و علاوه بر آن به خرابی و استهلاک ماشین آلات می انجامد. مکنده صنعتی کارخانه مواد غذایی مقادیر زیادی از ضایعات ایجاد شده در چرخه تولید و هم چنین پسماندهای ناشی از بسته بندی را جمع آوری کرده و در مخزن خود نگه می دارد. در صورتی که مواد قابل به کارگیری دوباره باشند، می توان درون مخزن کیسه های یک بار مصرف قرار دارد یا به جای مخزن استیل یا فولادی از مخزن کیسه دار استفاده نمود.

 

جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی - جاروبرقی ابراهیم
نظافت خطوط تولید و ماشین آلات

 

عملکرد جاروهای پرتابل و ثابت

هر یک از مکنده های صنعتی پرتابل و ثابت دارای ویژگی ها، مزایا و کاربردهای مخصوص به خود هستند که با توجه به شرایط و نیازهای کارخانه انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه های نظافت صنعتی تجهیزاتی با ابعاد مناسب و ساختار فشرده می باشند که در هر فضایی امکان بهره مندی از یک جارو برقی صنعتی مناسب وجود خواهد داشت. عوامل خارجی مانند گرد و غبار و ذرات پودری به راحتی می تواند مواد غذایی را آلوده کند و برای این که از چنین پدیده ای جلوگیری به عمل آید، نظافت محیط سالن های تولید و ماشین آلات با استفاده از جاروبرقی صنعتی کارخانه مواد غذایی و سایر دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه، به شدت اهمیت و ضرورت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید