راهنمای انتخاب جاروی صنعتی

راهنمای انتخاب جاروی صنعتی

دستگاه جاروبرقی در مدل های متنوع با کاربری خانگی، تجاری و یا صنعتی عرضه می شود. جاروبرقی صنعتی با ساختار مقاوم تر، تجهیزات کاربردی تر و ویژگی های صنعتی برای نظافت محیط در صنایع مختلف بکار می آید. جاروی صنعتی از نظر عملکرد تفاوتی با سایر مدل ها نداشته اما در کارایی و نوع تجهیزات بکار رفته متفاوت است. خرید جاروبرقی صنعتی از بین این مدل ها با توجه به ساخت دستگاه توسط برند های مختلف امری دشوار به حساب می آید. بنابراین داشتن راهنمای خرید جاروی صنعتی به منظور انتخاب دستگاه متناسب با نیاز شما اهمیت دارد. در این مقاله این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

جاروی صنعتی چیست؟

دستگاه جاروبرقی صنعتی شکل صنعتی و سخت کار دستگاه های جاروبرقی خانگی با تفاوت هایی در ساختار بخش های مختلف و کاربرد می باشد. این دستگاه با توجه به نیاز صنایع برای استفاده به منظور جمع آوری آلودگی های مختلف و یا انتقال مواد بکار می آید. مشابه دستگاه های جاروبرقی خانگی، جاروی صنعتی با ایجاد خلا در مخزن موجب مکش آلودگی ها به داخل دستگاه می شود. بخش های مهم این دستگاه شامل موتور، فیلتر و مخزن می گردد. راهنمای خرید جاروی صنعتی کمک می کند تا در بین مدل های مختلف بتوانید دستگاه مناسب نیاز خود را تهیه کنید.

تفاوت های جاروی صنعتی با سایر جاروبرقی ها

جاروی صنعتی برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی و تولید می شود. به همین دلیل بخش های مختلف موتور، پمپ مکش، فیلتر و مخزن آن با سایر جارو های تجاری و خانگی متفاوت است. مدل های زیادی از جاروبرقی دارای سه موتور هستند. برای جلوگیری از فشار به یک موتور می توان از سه موتور دستگاه به نوبت استفاده کرد تا خرابی و استهلاک آنها به حداقل برسد. مخزن جاروی صنعتی دیگر بخش مهم این دستگاه است. گنجایش بیشتر این مخازن در کنار ساختار فولادی و محکم از تفاوت های این مخازن با مخزن جاروی تجاری و خانگی هستند. فیلتر بخش مهم هر جاروی صنعتی است که ساختار و نوع آن با مدل های تجاری متفاوت می باشد. معمولا فیلتر ثانویه ای با عنوان فیلتر هپا برای افزایش قدرت فیلتراسیون در ساختار جاروی صنعتی تعبیه می شود. فیلتر اولیه این دستگاه نیز دارای تنوع به مراتب بیشتری بوده و برای انواع محیط های صنعتی کاربرد دارد.

 

عملکرد دستگاه جاروبرقی صنعتی
         عملکرد دستگاه جاروبرقی صنعتی

 

راهنمای خرید جاروی صنعتی با توجه به نوع و ماهیت آلودگی محیط

در راهنمای خرید جاروی صنعتی چگونگی استفاده از این جارو و نحوه مراقبت از آن بیان شده است. در وهله اول باید به نوع آلودگی های محیط توجه کنید. اندازه ذرات آلاینده ها می تواند در انتخاب دستگاه و فیلتر آن موثر باشد. سمی بودن آلودگی ها یکی از مسایلی است که باید برای انتخاب دستگاه به آن توجه داشته باشید. اگر از جاروی صنعتی برای جمع آوری مواد خورنده بهره می برید، باید مخزن و لوله خرطومی که مواد با آن کشیده می‌شود در برابر خورندگی مقاوم باشد. مکنده صنعتی در ضمن باید از مشتعل شدن و ترکیب مواد با اکسیژن جلوگیری شود تا مشتعل نشود. اگر قرار است مایعات همراه با مواد جامد مکش شوند، دستگاه جاروی صنعتی باید از نوع آب و خاک باشد.

سیستم فیلتراسیون مورد نیاز

در راهنمای خرید جاروی صنعتی بخش فیلتراسیون دستگاه یکی از مهم ترین بخش هاست. با توجه به آلاینده های موجود و مواد اولیه که در هر صنعتی موجود است، فیلتر های متفاوتی برای جاروی صنعتی استفاده می شود. اگر مواد خورنده و یا سمی باشند باید فیلتر های متفاوتی استفاده شود که دستگاه دچار آسیب نشود. همچنین انواع مختلفی از فیلتر جاروبرقی در شکل های مختلف پاکتی، کیسه ای، ستاره ای و کارتریجی در ساختار این دستگاه ها استفاده می شوند. فیلتر پاکتی یکبار مصرف به شمار می رود. نوع کیسه ای به شکل کیسه طراحی شده و هوا از داخل آن عبور می کند. نوع کارتریجی قدرتمند تر از بقیه است و توانایی بالاتری در حفظ و نگهداری مواد داد. فیلتر ستاره ای، دارای سطح فیلتراسیون بالاتری است. فیلتر هپا نیز برای استفاده در صنایع داروسازی و سایر بخش های صنعتی که جمع آوری ذرات ریز اهمیت دارد، بکار می آید.

 

جاروی صنعتی مجهز به نازل ثابت
         جاروی صنعتی مجهز به نازل ثابت

توجه به شرایط محیط

در راهنمای خرید جاروی صنعتی بحث شرایط محیط مورد بررسی قرار می گیرد. جاروبرقی صنعتی باید در وهله اول مطابق با استاندارد های بهداشتی و ایمنی محیط صنعتی مد نظر باشد. بعنوان مثال در صنایع داروسازی سطح بالایی از بهداشت مد نظر بوده و از نوع بخصوصی از جاروبرقی های صنعتی در این محیط ها استفاده می شود. همچنین استاندارد های ایمنی در بعضی محیط های صنعتی اجازه استفاده از هر نوع جاروی صنعتی را نمی دهد. بعنوان مثال در محیط های دارای خطر انفجار یا اشتعال، جاروی صنعتی باید دارای زون متناسب با وضعیت محیط باشد تا انفجار یا حادثه ای رخ ندهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید