چگونه با بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی سریع تر نظافت کنیم؟

چگونه با بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی سریع تر نظافت کنیم؟

مدیریت در اماکن متفاوت بند های متفاوتی دارد که رعایت دقیق آن ها موجب بهبود بهره وری در آن مکان می شود. از مهم ترین مسائلی که در مدیریت هر بخش مطرح است، نظافت دائمی و برقراری پاکیزگی می باشد. نظافت دائمی و توجه مداوم به رفع آلودگی در برخی از اماکن بسیار آسان است اما نظافت برخی سطوح بسیار دشوار و تخصصی می باشد. در صورتی که از تجهیزات مناسب و روند مشخص برای نظافت سطوح در اماکن استفاده نشود، ممکن است مشکلات متعددی ایجاد گردد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در نظافت بوجود می آید به طول انجامیدن فرآیند شستشوی مداوم است. به همین دلیل می بایست با در نظر گرفتن ویژگی های سطوح و انتخاب بهترین تجهیزات نظافتی در کوتاه کردن زمان نظافت کوشید. تجهیزات نظافت صنعتی متفاوتی وجود دارند که بسته به نوع سطح و مکان تحت نظافت می توان از بهترین نوع آن بهره جست.

 

شیوه های کوتاه کردن زمان نظافت

نظافت صنعتیکاهش زمان نظافت در اماکن گوناگون متفاوت است. در هر مکانی نیاز است تا با توجه به شرایط خاص از روند منظمی برای شستشو و نظافت سطوح هموار و ناهموار استفاده شود. همچنین به منظور تسهیل و سرعت بخشی به فرآیند نظافتی علاوه بر در اختیار داشتن یک روند و دستورالعمل مشخص، بهتر است از تجهیزات تخصصی نظافت صنعتی یا نظافت دستی بهره گرفت. کیفیت بالای تجهیزات نظافتی و انتخاب درست تجهیزات با توجه به ویژگی های محیط تحت نظافت در سرعت شستشو و پاکیزه سازی محیط بسیار موثر است. این دو روش یعنی انتخاب تجهیزات نظافتی مناسب و بهره گیری از یک دستورالعمل کاربردی مهم ترین روش های مدیریت نظافت و کاهش مدت زمان آن می باشد. در ادامه تجهیزات نظافت صنعتی موثر در کاهش زمان نظافت بررسی شده است.

 

تجهیزات موثر در سرعت بخشی به نظافت

با توجه به ویژگی های متفاوت دستگاه های نظافت صنعتی، می بایست برای هر محیطی بهترین دستگاه را برگزید. دستگاه های متفاوت هر کدام کارکرد های مختلفی دارند. برخی از دستگاه های نظافت صنعتی موثر در کاهش زمان شستشو در ادامه تشریح می شوند:

 

نظافت صنعتی۱) اسکرابر: دستگاه اسکرابر یا همان کفشوی صنعتی انواع متفاوتی دارد از جمله اسکرابر باطری دار، اسکرابر برقی، اسکرابر سرنشین دار و اسکرابر دستی که با توجه به مساحت سطح هموار و دسترسی به منابع انرژی می توان بهترین مدل را برای شستشوی سطوح کف انتخاب نمود. از ویژگی های این دستگاه کیفیت بالای شستشو می باشد که از تکرار مجدد نظافت جلوگیری می شود. به همین دلیل سرعت شستشو افزایش می یابد.

 

 

نظافت صنعتی۲) سوییپر: دستگاه سوییپر از کاربردی ترین تجهیزاتی است که با جاروب و نظافت کامل سطوح هموار به بهبود نظافت و در نتیجه کاهش مدت زمان نظافت کمک می کند. دستگاه سوییپر صنعتی نیز مانند دیگر دستگاه های نظافت صنعتی مدل های متفاوتی دارد. سوییپر سرنشین دار و سوییپر دستی دو مدل از دستگاه سویپر هستند که با توجه به مساحت سطح و موانعی که بر روی آن وجود دارد می توان نوع مناسب را برگزید.

 

 

نظافت صنعتی۳) واترجت صنعتی: دستگاه واترجت که انواع خانگی و صنعتی بسته به نوع فشار دارد، یکی از مهم ترین تجهیزات نظافت صنعتی است که موجب شستشوی سطوح هموار و ناهموار می گردد. فشار آبی که واترجت تولید می کند موجب رفع هر نوع آلودگی در کمترین زمان ممکن می گردد و همین امر سرعت پاکیزه سازی محیط را به سادگی افزایش خواهد داد.

 

 

نظافت صنعتی۴) جاروبرقی صنعتی: یکی از مشکلاتی که در جاروب اماکن متفاوت وجود دارد بازگشت مجدد آلودگی به فضای تحت جاروب است. همچنین عدم قدرت مکش کافی موجب خستگی کاربر و به طول انجامیدن فرآیند نظافت می گردد. دستگاه های قدرتمند و با کیفیت جاروبرقی صنعتی با بهره گیری از فیلتر های قدرتمند و همچنین تجهیز به موتور مکنده قوی، موجب بهبود سرعت نظافت و جاروب می شود.

 

 

نظافت صنعتی۵) دیگر دستگاه های نظافت صنعتی: دستگاه های دیگری نیز برای انجام نظافت وجود دارند که هر کدام وظایف خاصی را انجام  می دهند. برای مثال می توان از بخارشوی صنعتی به عنوان شستشو و ضدعفونی سطوح صیقلی و شیشه ای استفاده کرد. همچنین از دستگاه هایی مانند فرش و موکت شوی، نماشوی، پولیشر و… نیز می توان به منظور سرعت بخشی به نظافت استفاده نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید