نظافت و شستشوی سطوح سخت

نظافت و شستشوی سطوح سخت

تقریبا در همه محیط های تجاری، نیمه صنعتی، صنعتی و … بخش وسیعی از سطوح آلوده شده و باید تمیز شوند. گاهی اوقات ممکن است این سطوح به جهت تاثیر بر روی کارایی محیط، از اهمیت زیادی برخوردار باشند و اگر به موقع و به شکل صحیح نظافت نشوند، دچار آسیب شده و تاثیرات نامطلوبی بر جای گذارند؛ مثلا ممکن است ایمنی لازم جهت رفت و آمد کلیه افراد ایجاد نشود و یا ممکن است مشتریان از دست بروند. علاوه بر این عدم نظافت صنعتی هر محیطی سبب انتشار انواع میکروب ها و بیماری ها می شود و سلامت افراد را با تهدیدات جدی مواجه می کند. به همین دلیل انرژی، وقت و هزینه زیادی صرف تمیز نمودن سطوح خواهد شد و اگر با آلودگی های سخت و سطوح خشن رو به رو باشیم هزینه ها نیز افزایش می یابد. متاسفانه هنوز در بسیاری از بخش های خدماتی برای نظافت صنعتی انواع سطوح، از ابزارهای سنتی و کهنه استفاده می شود که پاسخ گوی نیازها نبوده و برای کاربران مشکلات متعددی ایجاد می کند؛ سرعت و کیفیت انجام نظافت مکانیزه با به کارگیری ابزارهای نامناسب بسیار پایین بوده و علاوه بر آن اپراتورها دچار خستگی مفرط نیز می شوند. اما با توسعه روز افزون علم و فناوری و گسترش آن در همه زمینه ها، انواع متنوعی از دستگاه های نظافت صنعتی طراحی و ساخته شده است که نه تنها مشکلات امور نظافتی را رفع نموده است بلکه مزایای بسیار زیادی را به ارمغان می آورد. همان طور که می دانیم نظافت و شستشوی سطوح سخت دشوارتر بوده و نیازمند بهره مندی از ابزارهای مناسب است.

 

روش های نظافت صنعتی و شستشو

نظافت صنعتی و شستشوی انواع سطوح سخت و خشن یا سطوحی که به آسانی تمیز نمی شوند، با بهره مندی از دستگاه های مکانیزه صنعتی امکان پذیر می گردد. برخی از مهم ترین دستگاه ها شامل موارد زیر می شوند:

 

شستشوی صنعتی با زمین شوی صنعتی

نظافتاسکرابر صنعتی یا کفشوی اتوماتیک یک وسیله کاملا مناسب برای شستشوی انواع سطوح سخت بوده که عملکرد فوق العاده ای را ارئه می دهد. سرعت شستشوی زمین با استفاده از دستگاه زمین شوی نسبت به شستشو با سطل آب و تی تا چندین برابر افزایش پیدا می کند، به علاوه با بیشترین کیفیت تمامی ذرات آلوده و لکه های روغنی و غیر روغنی را از بین می برد بدون آن که حتی کم ترین میزان گرد و غبار در هوا و محیط پراکنده شود. اسکرابرهای دستی و سرنشین دار در ابعاد و مدل های متنوعی عرضه شده اند که برای شستشوی کلیه سطوح در محیط های تجاری و صنعتی و حتی محیط های با حساسیت بالا بدون بروز هیچ آسیب و حادثه ای مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ویژگی ها منحصر به فرد کفشوی ها دارا بودن قدرت خشک کنندگی است که موجب می شود رد آب باقی نماند و از لیز خوردن افراد جلوگیری شود. با به کار گیری دستگاه کفشور صنعتی فشار و خستگی از نیروهای خدماتی برداشته می شود و میزان بهره وری آن ها افزایش قابل توجهی می یابد.

 

 

نظافت صنعتی با سوییپر شهری

نظافتبه منظور نظافت سطوح سخت و هموار با آلودگی ها زیاد و خشن، می توان از دستگاه سوییپر استفاده نمود. سویپر صنعتی با دارا بودن هم زمان نیروی مکانیکی و قدرت مکش فوق العاده آلودگی ها را از روی سطح زمین جمع آوری کرده و در مخزن خود نگه می دارد. برس های سوییپر به گونه ای طراحی و نصب شده اند که ذرات آلوده را به درون مخزن هدایت می کنند و از انتشار گرد و خاک در هوا جلوگیری می نماید. دستگاه سویپر صنعتی از سطح ایمنی کاملا مطلوبی برخوردار است و قابلیت به کارگیری در انواع مراکز تجاری و صنعتی را دارد. برای تمیز نمودن یک سطح سخت می توان از سوییپر و اسکرابر هم زمان استفاده نمود به صورتی که سطح توسط سوییپر نظافت شده و سپس به وسیله اسکرابر شستشو داده شود.

 

 

 

 

نظافت صنعتی با مکنده صنعتی

نظافت صنعتیدر بسیاری از سایت های صنعتی علاوه بر آلودگی های متداول مانند گرد و خاک، انواع آلودگی های خاص صنعتی به صورت پراکنده یا توده ای تولید می شود. گاهی اوقات این آلودگی ها خطرناک، سمی، شیمیایی و اشتعال زا هستند و می بایست با روش های مناسب از محیط دور شوند. بدین منظور انواع جارو برقی صنعتی طراحی و تولید گشته می توانند تمامی آلودگی های جامد و مایع خاص را جمع آوری کنند و محیط و هم چنین کاربران و دیگر افراد حاضر را از خطرات ناشی از این ضایعات در امان نگه دارند. برای از بین بردن هر یک از آلاینده های صنعتی نوع خاصی از مکنده طراحی شده است و علاوه بر سطوح هموار قابلیت نظافت سطوح ناهموار را نیز داشته واین به نظافت هر چه سریع تر و با کیفیت تر محیط صنعتی یا غیر صنعتی کمک می نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید