مزایای استفاده از اسکرابر به جای شیوه های سنتی نظافت

مزایای استفاده از اسکرابر به جای شیوه های سنتی نظافت

اهمیت نظافت و تاثیر آن در ارتقا سطح سلامت افراد جامعه بر کسی پوشیده نیست. پر واضح است که سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، شیوه های سنتی نظافت و شستشو را نیز تحت تاثیر قرار داده است. با توسعه و پیشرفت تکنولوژی شاهد ارتقا سیستم ها و روش های نظافتی هستیم. جایگزینی شیوه های سنتی نظافت و شستشو با روش های مدرن و علمی اجتناب ناپذیر است. دستگاه های مکانیزه نظافت از جمله اسکرابر های صنعتی به خاطر سرعت بالا، ایمنی و کیفیت بالای نظافتی جایگزین مناسبی برای شیوه های سنتی می باشند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که اسکرابر ها ۳ تا ۵ برابر شیوه های سنتی سرعت و کارآیی دارند.

 

معایب شستشوی سطوح با شیوه های سنتی

اسکرابر و مقایسه با شیوه های سنتی نظافتبر خلاف اسکرابر ها شستشو با تی موجب خیس شدن زمین می شود که افزایش احتمال خطر لغزش و افتادن افراد حاضر در محیط را در پی داشته و در برخی مواقع می تواند منجر به دعوای قضایی گردد. نظافت با تی ها نه تنها باعث از بین رفتن آلودگی های سرسخت نمی شود بلکه پس از اولین شستشوی تی کثیف در سطل، آب سطل کثیف شده و آلودگی ها از جایی به جای دیگر انتقال می یابند. در نتیجه در نظافت با تی و سطل آب همواره از محلول کثیف برای شستشوی کف استفاده می شود. از سوی دیگر تی ها فاقد قدرت حرکتی هستند و بسته به قدرت، توانایی و  تمایل کاربر برای انجام عملیات، فقط روی سطح سر خورده و باعث پخش آب کثیف روی سطوح می شوند. از دیگر معایب کاربرد تی برای شستشوی سطوح کف می توان به این نکته اشاره نمود که تی ها توانایی خارج نمودن آلودگی از شیار بین کاشی ها و سنگ فرش ها را نداشته و قادر به خشک نمودن سطوح نیز نمی باشند و آب باقی مانده در اثر تی کشی می تواند باعث ایجاد لک در سطوح شود.

 

مزایای استفاده از اسکرابر در شستشوی سطوح

اسکرابر و مکش آبمهمترین ویژگی اسکرابر ها در مقایسه با شیوه های سنتی، کیفیت و سرعت بالاتر آنها می باشد. علاوه بر این، موتورهای مکنده بکار رفته در ساختار دستگاه های اسکرابر آلمانی نه تنها کل آب پخش شده در سطح را جمع آوری می کنند، بلکه آب کثیف جمع شده در بین شیار کاشی ها و کف پوش ها را نیز مکش می نمایند. کاهش احتمال سقوط بعلت لغزنده بودن سطوح از مزایای بسیار مهم این دستگاه ها می باشد. اسکرابر ها به گونه ایی طراحی شده اند که عمل شستشو و خشک نمودن را همزمان انجام می دهند، علاوه بر این اسکرابر ها به واسطه استفاده از دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف همواره از آب تمیز برای شستشو استفاده می نمایند، از این رو زمین هایی خشک و تمیز را تنها در یک حرکت رفت دستگاه ایجاد می کنند. بر خلاف تی ها که برای شستشو وابسته به قدرت کاربر می باشند، زمین شوی های صنعتی شامل موتور حرکتی بوده و با فشار رو به پایین اعمال شده بر برس دستگاه، آلودگی سطوح را ساییده و آنها را نظافت می کنند.

 

اسکرابر و جایگزینی آن به شیوه های سنتی نظافتاسکرابرها نسبت به شیوه های سنتی شستشو و نظافت عملکرد بهتری در حذف آلودگی های سطوح دارند. استفاده از محلول های شستشو در دستگاه های کف شوی به منظور نظافت بیشتر آلودگی ها و ضد عفونی سطوح تاثیر چشم گیری در ظاهر و درخشندگی سطوح دارند. بهره وری بیشتر دستگاه های اسکرابر نسبت به شیوه های سنتی از دیگر مزایای  این دستگاه ها می باشد. استفاده از دستگاه های اسکرابر باعث کاهش هزینه های نیروی خدماتی شده و کیفیت بالاتری را در شستشو ارائه می نماید. بازگشت سرمایه هزینه شده برای تهیه اسکرابر، در مدت زمان کوتاهی قابل برگشت می باشد. طراحی ویژه و مقاومت بالای این دستگاه ها  مانع از تعویض زود هنگام آنها با مدل های جدید تر می شود.

 

لینک های مفید:

اسکرابر: فهرست محصولات

1 دیدگاه دربارهٔ «مزایای استفاده از اسکرابر به جای شیوه های سنتی نظافت»

  1. بازتاب: مراحل شستشوی و نظافت اداره با تجهیزات نظافت صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید