خرید سوییپر خودرویی یا سوییپر دستی

خرید سوییپر خودرویی یا سوییپر دستی

استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی در عملیات نظافت و شستشو در مقایسه با شیوه های سنتی کیفیت بالاتری ارائه می نماید. یکی از روش های مدرن و کارآمد برای نظافت سطوح کف، کاربردسوییپر می باشد. سوییپر ها دستگاه های مکانیزه ای هستند که جایگزین شیوه های ستنی و ابزارهای دستی برای جمع آوری آلودگی ها و گرد و غبار از سطوح کف شده اند. این دستگاه های کاربردی از لحاظ نحوه هدایت در دو مدل دستی و خودرویی تولید می شوند. انتخاب یک دستگاه مناسب تاثیر بسزایی در افزایش راندمان و ارتقاء کیفیت نتایج حاصل دارد. نکته مهم این است که  چه زمانی سوییپر خودرویی مناسب تر از سوییپر دستی می باشد؟ سویپر های خودرویی و دستی مناسب برای چه محیط هایی می باشند؟ و مزایای سویپر دستی چه می تواند باشد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع دستگاه سوییپر

سوییپر خودرویی و مزای آن نسبت به سوییپر دستیانتخاب دستگاهی مناسب با نیاز نظافتی از طیف گسترده و متنوع دستگاه های جاروب خیابان موجود در بازار، فرآیندی دشوار و چالش برانگیز می باشد. بطور کلی سوییپرها از جمله دستگاه های سوییپر آلمانی و ایتالیایی در دو مدل دستی و خودرویی تولید می شوند. در مدل های دستی، کاربر در پشت دستگاه قرار گرفته و همزمان با حرکت خود دستگاه را به سمت جلو هدایت می نماید. در مقابل  مدل های خودرویی دارای صندلی و موتور حرکتی بوده و کاربر با قرار گرفتن بر روی صندلی سوییپر آن را هدایت می کند.

 

سوییپر دستی

سوییپر های دستی دارای طراحی کاربرپسند بوده و غالبا به سهولت قابل کاربرد می باشند.  برخی از مدل های سوییپر که با نام سوییپر مکانیکی شناخته می شوند، فاقد موتور بوده و از این رو برای نظافت محیط هایی که دسترسی به منبع تغذیه در آنها دشوار است، بسیار کارآمد می باشند. اگرچه سوییپرهای مکانیکی فاقد سیستم کنترل گرد و غبار می باشند و نیروی مورد نیاز آنها برای عملکرد برس و حرکت رو به جلوی دستگاه، از طریق هل دادن کاربر تأمین می شود اما  این مدل ها در مقایسه با ابزارهای دستی و سنتی نظافت همانند جاروب و خاک انداز کارآمدتر بوده و موجب تسهیل فرآیند نظافت می گردند. برای نظافت محیط های دارای وسعت بالاتر، استفاده از سویپر های دستی دارای موتور گزینه مناسب تری می باشد.

 

سویپر خودرویی

سوییپر صنعتی و مزایای آن مدل های خودرویی سوییپر برای نظافت محیط های وسیع یا نیازمند نظافت پیوسته، گزینه مناسب تری می باشند. البته در هنگام خرید دستگاه سوییپر، در نظر گرفتن قابلیت حرکت دستگاه بر روی سطوح شیب دار، وسعت محیط و زمان لازم برای نظافت ان و نوع آلودگی های موجود نیز اهمیت زیادی در انتخاب نوع دستگاه دارد. از دیگر مزایای سوییپر خودرویی نسبت به سویپر دستی می توان به وجود کابین در برخی مدل ها برای محافظت از کاربر در برابر عوامل محیطی همانند برف و باران و تابش آفتاب اشاره نمود. همچنین برخی از مدل های دستگاه جاروب خیابانی سرنشین دار علاوه بر کابین مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشند که سطح بالاتری از راحتی را برای کاربر فراهم می نماید. علاوه بر این برخی از مدل هاسویپر خودرویی مجهز به جک هیدرولیکی برای تخلیه مخزن می باشند که امکان تخلیه ایمن و بهداشتی مخزن را بدون دخالت دست فراهم می نماید.

 

انتخاب دستگاه مناسب

نکته مهم در انتخاب نوع دستگاه تناسب ابعاد آن با مساحت محیط نظافتی می باشد. قیمت دستگاه، شرایط محیط نظافت، تناوب نظافت و قدرت مانور دستگاه از جمله موارد دیگری هستند که در هنگام تهیه سوییپر باید مورد توجه قرار گیرند.

مقایسه سوییپر خودرویی و سویپر دستی

سوییپر دستی در مقایسه با سوییپر خودروییاساسی ترین نکته در انتخاب نوع سویپر مساحت محوطه نظافتی می باشد. مدل های خودرویی بسیار راحت بوده، در نتیجه کاربر تمایل بیشتری به استفاده از آنها و نظافت محیط خواهد داشت. در حالی که سویپر دستی برای نظافت محوطه های متراکم و راهرو های باریک کاربری بیشتری دارد. دستگاه های دستی مقاومت بیشتری نسبت به انواع خودرویی داشته و خسارات احتمالی وارده به آنها در برخورد با موانع کمتر از مدل های خودرویی می باشد. با این حال کار کردن با نمونه های خودرویی بسیار راحت تر بوده و این مدل ها سرعت و کارایی بالاتری نسبت به نمونه های دستی دارند. سهولت حمل و نقل و جابجایی دستگاه از دیگر موارد قابل ملاحظه در انتخاب دستگاه می باشد. زمانی که لازم است دستگاه از محوطه ای به محوطه دیگر یا بین طبقات جابه جا شود سویپر های دستی نسبت به انواع خودرویی در الویت می باشند. علاوه بر این برای نظافت سطوح حساسی که وزن سویپر خودرویی می تواند باعث وارد آمدن خسارات به سطوح شود، استفاده از سوییپر دستی گزینه مناسب تری می باشد.

 

 

لینک های مفید

سوییپر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید