مراحل شستشوی و نظافت اداره با تجهیزات نظافتی

مراحل شستشوی و نظافت اداره با تجهیزات نظافتی

آماده سازی محیط اداره و دفتر

شما باید تمام مواد ضدعفونی کننده، تجهیزات مانند کف شور برقی و لوازم جانبی لازم را برای نظافت اداره جمع کنید. تجهیزات نظافت دستی مورد نیاز مانند سطل، آب، تی و …، همچنین تجهیزات نظافت صنعتی مانند جاروبرقی ، کفشوی سرنشین دار  یا زمین شوی صنعتی ، واترجت و… را آماده و در دسترس قرار دهید. اگر قرار است نظافت و شستشوی زیاد و طولانی انجام دهید باید علائم هشدار و احتیاط نظافت محیط را در محل شستشو قرار دهید. مراحل زیر بر فرض وجود کسی است که قادر به نظافت اداره و دفتر کار بصورت روزانه است. اگر اینگونه نباشد، روش های نظافت روزانه و هفتگی می توانند با هم ترکیب شوند.

 

روش های نظافت اداره بصورت روزانه

وجود هر نوع زباله یا آلودگی را از نظر ظاهری بررسی کنید. این وسایل را بردارید و دور بیندازید. هرگونه آلودگی یا خاکی را که نمی توان با دست پاک کرد، با استفاده از تجهیزات نظافتی مانند جاروبرقی صنعتی یا تجاری تمیز کنید. بهره گیری از جاروبرقی سریع و کارآمد در محیط های اداری ، عملکرد و سرعت نظافت را به شدت افزایش می دهد. اگر روی فرش ها کثیفی یا لکه ای وجود دارد، بلافاصله آن ها را پاک کنید. برای لکه های فرش، با استفاده از راهنما و دستورالعمل های پاک کردن لکه، نوع لکه را شناسایی کنید. سپس اقدام به از بین بردن آن کنید.

 

نظافت اداره با تجهیزات نظافتی
نظافت اداره با تجهیزات نظافتی

روش های نظافت اداره بصورت هفتگی

در نظافت اداره بصورت هفتگی باید تمام سطوح، از جمله میز کار، کابینت ها، دیوارهای اتاق و قفسه ها را گردگیری کنید. سطل های زباله را خالی کرده و کیسه های زباله را جایگزین کنید. در صورت لزوم سطل زباله و اطراف آن را تمیز کنید. میز ، تلفن ، ماشین حساب و صفحه کلید رایانه را با استفاده از یک اسپری ضد‌عفونی کننده یا یک دستمال ضدعفونی شده کاملاً پاک کنید. دریچه های کولر یا هر وسیله سرمایشی و گرمایشی ، گرد و غبار ، تاقچه ها ، درب ها و پنجره ها و هر سطح قابل دسترسی را نظافت کنید. تمام سطوح کاشی کاری شده یا سخت را گردگیری کنید، سپس با روش های پاک کننده دستی، زباله ها را درون سطل زباله بریزید.

به غیر از شیوه های قدیمی و دستی که بسیار زمانبر، سخت و پرهزینه هستند؛ می توانید برای نظافت اداره و شستشوی سطوح کف از ماشین آلات نظافت صنعتی مانند اسکرابر یا زمین شوی صنعتی استفاده کنید. این دستگاه های نظافتی مناسب برای شستشوی با کیفیت و عملکرد فوق العاده قوی انواع سطوح در جنس های مختلف مانند سرامیک، کاشی و انواع سطوح سخت و سنگی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای استفاده از اسکرابر به جای شیوه های سنتی نظافت

روش های نظافت ماهانه اداره

برای نظافت اداره در ماه نیاز به نظافت بیشتری دارید. ابتدا دیوار ها را با اسپری ضدعفونی کننده و دستمال تمیز کنید. توجه کنید همه وسایل داخل سرویس بهداشتی را تمیز کنید. تمام سطوح عمودی دفتر را با شوینده های ضدعفونی کننده همه کاره پاک کنید. تمام سطوح را با مواد ضدعفونی کننده اسپری و تمیز کنید. سطوح کف را نیز می توانید از دستگاه اسکرابر دستی یا اسکرابر سرنشین دار استفاده کنید. میز، صندلی و هر چیز چوبی دیگر را با استفاده از یک لاک مبلمان برای کمک به درخشش بیشتر آن ها استفاده کنید. تمام منافذ، فن های سقفی و پشت قسمت هایی را که به سختی می توان به آنها دسترسی داشت مانند میزها را تمیز و غبار گیری کنید. میز تحریر های شیشه ای را با استفاده از شیشه پاک کن تمیز کنید تا تمام آلودگی ها و اثر انگشت ها پاک شود.

نظافت پایانی

بلافاصله همه وسایل را تمیز کرده و سطل های آشغال و وسایل نظافت را تمیز کنید. همه ظروف را بشویید و آویزان کنید تا خشک شوند. تمام وسایل و لوازم نظافتی را دوباره سرجایشان بگذارید و همه چیز را به محل نگهداری اصلی خود برگردانید. با قرار دادن آنها در کیسه زباله و دفع صحیح آن، همه زباله ها و بقایای آن را از بین ببرید. پس از خشک شدن کامل مناطق، علائم احتیاط را بردارید. همچنین برای ایجاد فضای مطبوع میتوانید از دستگاه خوشبو کننده هوا استفاده کنید. همه چیز را را به موقعیت اصلی خود برگردانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید