استفاده از تجهیزات مدرن نظافتی جهت نظافت مراکز آموزشی و مدارس

استفاده از تجهیزات مدرن نظافتی جهت نظافت مراکز آموزشی و مدارس

با توجه به افزایش جمعیت جویای علم و دانش در کشور، مراکز آموزشی و مدارس بسیاری در سطح شهرها تاسیس می گردند. حفظ آرامش و برقراری شرایط مطلوب به منظور تمرکز بیشتر افراد در این مکان ها متاثر از فاکتورهای بسیاری می باشد. یکی از این فاکتور های تاثیر گذار انجام نظافت بهینه سطوح و حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط می باشد که در این صورت سلامت افراد تضمین شده و افراد انگیزه بیشتری جهت کسب علم در محیطی با این شرایط خواهند داشت. ناکارآمدی شیوه های نظافتی سنتی و عدم کارایی این روش ها در بسیاری از فضاها، تولید کنندگان تجهیزات نظافتی را به طراحی و تولید طیف وسیعی از این تجهیزات مطابق با نیازهای نظافتی محل مورد نظر ترغیب نموده است. امروزه انواع تجهیزات نظافتی جهت انجام نظافت مراکز آموزشی و به خصوص مدارس به منظور مرتفع نمودن تمامی نیازهای نظافتی در این مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. با شناسایی شرایط محیط و نوع آلودگی های ایجاد شده در هر یک از بخش ها در مراکز آموزشی و مدارس انواع تجهیزات نظافتی همچون جاروبرقی صنعتی، دستگاه اسکرابر، سوییپر، واترجت صنعتی و سایر دستگاه های نظافت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شناسایی نوع و میزان آلودگی ها

سطوح کف در فضاهای داخلی در محیط های آموزشی و مدارس به دلیل بالابودن حجم عبور و مرور افراد در معرض انواع آلودگی ها تر و خشک قرار می گیرد که در صورت عدم نظافت و حذف آلاینده ها، آلاینده ها به سرعت در میان طبقات انتشار یافته و سطح بهداشت کلی محیط را کاهش می دهد و زمینه جهت ایجاد رشد و نمو انواع باکتری ها فراهم آمده و تهدیدی جدی برای سلامت افراد می باشد. وسایل مورد استفاده در این مکان ها همچون صندلی ها، نیمکت، میز، کمد ها و قفسه های کتاب و … نیز از جهت تماس مستقیم با دست افراد در معرض انواع باکتری ها و عوامل بیماری زا قرار می گیرند لذا نظافت و در برخی مواقع ضد عفونی آنها ضرورت می یابد. سایر فضاها اعم از محوطه خارجی در مراکز آموزشی نیز نیاز به نظافت روزانه دارند زیرا تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار این گونه محیط ها را دچار آلودگی نموده و از زیبایی فضا می کاهد. نظافت مراکز آموزشی با استفاده از تجهیزاتی همچون اسکرابر، بخارشوی، جاروبرقی صنعتی و سوییپر به صورت موثرتری و با سطح کیفی بالا صورت می پذیرد.

اسکرابر

نظافت مراکز آموزشیدستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر جایگزین مناسبی جهت نظافت و شستشوی سطوح کف در فضاهای داخلی مراکز آموزشی و مدارس می باشد زیرا این تجهیزات پس از شستشوی سطوح کف تمامی آب و آلودگی ها را از سطح جمع آوری نموده و اخلالی در روند عبور و مرور افراد در این مکان ها به وجود نمی آورد. دستگاه اسکرابر توان بالایی در نظافت سطوح کف داشته و کاربر قدرت مانور بالایی داشته و به راحتی می تواند کلیه سطوح اعم از فضاهای میانی صندلی ها، بخش های زیرین میز ها و سطوح دور از دسترس همچون کناره های دیوار را نظافت نماید. این دستگاه نظافتی بسیاری از مشکلات استفاده از تی را جهت نظافت مراکز آموزشی مرتفع نموده است.

بخارشوی

نظافت مراکز آموزشیآلودگی تجهیزات و وسایل داخل ساختمان مهم ترین تاثیر را در سطح بهداشت محیط دارد لذا با استفاده از ابزار کارآمدی همچون بخارشوی می توان نظافت عملیات نظافت و ضد عفونی صندلی ها، میز، نیمکت، دیوارها و تمامی بخش هایی که در تماس مستقیم دست افراد قرار می گیرند را به انجام رساند. این تجهیزات با پاشش بخار بر سطح امکان از بین بردن میکروب ها را فراهم آورده و سبب پاکیزگی این وسایل می شوند. این محیط پاکیزه که با انجام بهینه نظافت مراکز آموزشی به ارمغان می آید، حس مطلوبی در افراد به وجود آورده و تاثیرات چشم گیری بر میزان یادگیری و افراد در چنین محیطی با تمرکز هر چه بیشتر به امر مطالعه و تحصیل علم می پردازند.

جاروبرقی صنعتی

نظافت مراکز آموزشی جاروبرقی امروزه در بسیاری از مکان ها از منازل تا کلیه محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و این دستگاه بنا بر شرایط محیط مورد استفاده قرار می گیرد، این ابزار کارآمد نظافتی به منظور نظافت مراکز آموزشی نیز جهت جمع آوری زباله های خشک و نظافت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از آن عملیات نظافت نسبت به شیوه های سنتی (استفاده از جارو) در مدت زمان کوتاه تری به انجام می رسد و بدین صورت امکان نظافت مداوم فضا فراهم می آید. نظافت فضاهایی همچون نمازخانه، سالن های اجتماعات، کلاس های درس و فضاهایی از این دست با استفاده از جاروبرقی صنعتی با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد.

 

سوییپر صنعتی

در مراکز آموزشی محوطه بیرونی همچون حیاط محلی جهت استراحت افراد می باشد و عواملی بسیاری همچون تغییرات آب و هوایی سبب ایجاد آلودگی در این فضاها می شود. دستگاه سوییپر صنعتی امروزه جهت ایجاد سهولت و افزایش سرعت در امر نظافت فضاهای بیرونی بسیار کارآمد بوده و در انواع سرنشین دار و دستی در مراکز آموزشی و مدارس مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از برس های مجهز به برس های دورانی بوده که با حرکت خود بر سطوح آلوده، جمع آوری زباله ها از سطوح را امکان پذیر می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید