راهکار های کاربردی نظافت صنعتی در اماکن مذهبی (سطوح ناهموار)

راهکار های کاربردی نظافت صنعتی در اماکن مذهبی (سطوح ناهموار)

نظافت و شستشوی سطوح ناهموار در محیط های پر آمد و شد همانند اماکن مذهبی با مشکلاتی مواجه است و برخی از دشواری های شیوه های دستی شستشو در اماکن مذهبی عبارت اند از: وسعت بالای سطوح، نیاز به استفاده از چندین نیروی خدماتی، به طول انجامیدن فرآیند نظافت و شستشو و بروز مزاحمت برای افراد حاضر در محیط و… که همگی موجب کاهش محبوبیت روش های دستی نظافت در محیط های عمومی و هم چنین روی آوردن مدیران اماکن مذهبی به نظافت صنعتی شده است. به همین ترتیب می توان از تجهیزات نظافت صنعتی به منظور شستشو و نظافت کامل سطوح ناهموار استفاده نمود. در ادامه برخی از دستگاه های نظافت صنعتی که برای شستشو و نظافت سطوح ناهموار در اماکن متبرکه مانند امامزاده ها، مساجد، حرم و… مناسب هستند، به طور کامل تشریح می شود.

دستگاه های مناسب برای نظافت سطوح ناهموار

جهت شستشو و جاروب سطوح متفاوت می توان از تجهیزات گوناگون نظافت صنعتی استفاده نمود. سطوح ناهموار انواع متفاوتی دارند که با توجه به نوع آلودگی موجود بر روی سطوح و همچنین جنس سطوح می توان به سادگی از مدل های متناسب دستگاه های نظافت صنعتی بهره جست. به منظور جاروب سطوح هموار و ناهموار می توان از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده نمود. همچنین واترجت صنعتی برای شستشوی سطوح ناهموار بسیار مناسب می باشد. در ادامه انواع سطوح ناهموار و تجهیزات مناسب برای از بین بردن آلودگی های موجود تشریح شده است.

جاروبرقی صنعتی

دستگاه جارو برقی صنعتی یکی از مهم ترین و رایج ترین دستگاه های نظافت صنعتی می باشد که در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از جاروبرقی های بزرگ و قدرتمند می توان محیط های وسیع را نظافت نمود. انواع نازل های جاروبرقی مانند نازل ثابت، انجام نظافت در اماکن وسیع مذهبی را ساده تر می کنند. فیلتر های بسیار با کیفیت مکنده صنعتی از ورود مجدد آلودگی به هوا جلوگیری می کنند. همچنین تخلیه مخزن در انواع جاروبرقی صنعتی به سادگی امکان پذیر است. داخل صحن های حرم ها، سطوح داخلی امامزاده ها، فرش، موکت و… با استفاده از جاروبرقی های صنعتی و نیمه صنعتی در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت نظافت می شوند.

واترجت صنعتی

یکی دیگر از تجهیزات نظافت صنعتی که موجب ساده تر شدن نظافت گشته است، دستگاه کارواش صنعتی می باشد. پاشش پر فشار آب بر روی سطوح موجب از بین رفتن هر نوع آلودگی می شود. شستشوی نمای بیرونی ساختمان در اماکن مذهبی امری سخت و دشوار به شمار می آید. ارتفاع بالای سطوح و وجود آلودگی های متفاوت بر روی نمای بیرونی نظافت را به فرآیندی زمان بر و طاقت فرسا تبدیل می کند. به همین دلیل می توان با استفاده از دستگاه های پاشش آب پرفشار (واترجت صنعتی) به سادگی و در کمترین زمان ممکن سطوح را شستشو داد. همچنین برای شستشوی کف محوطه در اماکن مذهبی می توان از واترجت صنعتی استفاده نمود. در صورتی که آلودگی های ماندگار و لکه های روغنی نیز بر روی سطوح وجود داشته باشد می توان با به کارگیری واترجت آب گرم به سادگی این آلودگی ها را رفع نمود.

سوییپر

دستگاه سوییپر یک جاروب صنعتی با هدایت خودرویی است که وظیفه جمع آوری گرد و خاک و زباله ها در فضاهای وسیع را بر عهده دارد. این دستگاه برای نظافت محوطه در زیارتگاه ها بسیار مناسب بوده و کاربر بدون احساس خستگی و زحمت قادر خواهد بود برای زمان های طولانی تری به نظافت محیط مورد نظر بپردازد. سوییپر دارای یک برس مرکزی استوانه ای شکل و دو برس دیسکی در بخش جلویی دستگاه بوده که سبب جمع آوری هر چه بهتر آلودگی ها می گردند. با استفاده از این دستگاه یک فضای بزرگ در کوتاه ترین زمان ممکن تمیز شده و صرفه جویی قابل توجهی در عملیات نظافت صورت می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید