غبار گیر صنعتی و تفاوت آن با جاروبرقی های صنعتی

غبار گیر صنعتی و تفاوت آن با جاروبرقی های صنعتی

ایجاد گرد و غبار ناشی از خطوط تولید در فضای کارخانه ها و صنایع امری اجتناب ناپذیر می باشد. ابعاد کوچک و سبک این ذرات باعث انتشار هر چه بیشتر آنها در محیط و فضای صنایع شده و می تواند اختلالاتی در فرآیند تولید محصولات ایجاد کند. علاوه بر این با نفوذ در سیستم تنفسی پرسنل شاغل در محیط، زمینه ساز ایجاد و بروز بیماری های تنفسی در افراد را فراهم می کند. از سوی دیگر با نشست بر روی ماشین آلات و نفوذ در بین قطعات آنها، تاثیر بسزایی در کاهش طول عمر مفید دستگاه ها داشته و هزینه های هنگفتی به منظور تعویض و جایگزینی قطعات بر صنایع تحمیل می کند. از این رو جمع آوری این ذرات و نظافت محیط کاری علاوه بر اینکه تامین کننده سلامت افراد می باشد، با افزایش عمر مفید دستگاه ها و ارتقا کیفیت محصولات تولیدی تاثیر قابل توجهی در افزایش سود آوری صنایع دارد. استفاده از جاروبرقی های صنعتی یا مکنده های صنعتی برای جمع آوری ذرات گرد و غبار از روی سطوح کاربرد فراوانی داشته و نظافت با این دستگاه ها نتایج مطلوبی در پی دارد. اما به منظور جمع آوری گرد و غبار معلق در هوا از دستگاه های مکنده ایی به نام غبارگیر صنعتی استفاده می شود.

 

تفاوت غبارگیر صنعتی و جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و نظافتآلاینده ها از رو ی سطوحهمانطور که در بالا گفته شد استفاده از جاروبرقی آلمانی و ایتالیایی برای جمع آوری آلاینده های سطحی متداول بوده است، اما نکته قابل ملاحظه در استفاده از جارو برقی های صنعتی این است که این دستگاه ها تنها قادر به جمع آوری آلاینده ها و گرد و خاک روی سطوح بوده و نمی توانند ذرات معلق در هوا را جمع آوری کرده و و کیفیت هوای محیط را بهبود ببخشند. از این رو برای جمع آوری ذرات معلق در هوا و جلوگیری از آثار مخرب آنها در سلامتی افراد و ممانعت از کاهش کیفیت دستگاه ها از غبارگیر های صنعتی استفاده می شود. این دستگاه ها با مکش هوای محیط به درون مخزن و جداسازی ذرات معلق از آن باعث پاکسازی هوای محیط می شوند.

 

مزایای استفاده از غبارگیر صنعتی

غبارگیر صنعتی و مکش آلاینده های معلق در هواذرات گرد و غبار ابعاد متنوعی داشته و بر اساس ابعادشان به چار گروه درشت، ریز، بسیار ریز و بخارات تقسیم می شوند. از آنجایی که ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرون برای مدت های طولانی در هوای محیط شناور می باشند و به راحتی وارد سیستم تنفسی می شوند جز خطرناک ترین ذرات می باشند ازاین رو جمع آوری و حذف آنها از محیط امری ضروری می باشد. غبار گیر های صنعتی به گونه ایی طراحی شده اند که با بهره گیری از سیستم فیلتراسیون و جداساز سایکلونی تمامی ذرات معلق را از هوای محیط جدا می نمایند. از آنجایی که جمع آوری ذرات و آلاینده ها در مبدا تولید ذرات، آسانتر می باشد این دستگاه ها مجهز به تجهیزاتی می باشند که می توانند ذرات غبار تولید شده در حین انجام عملیات را در مبدا جمع آوری کرده و مانع از انتشار آنها در فضای محیط شوند.

 

تفاوت قدرت مکش و سرعت مکش درجارو برقی و غبار گیر صنعتی

جاروبرقی صنعتی و قدرت مکش بالاهمانطور که پیش تر اشاره شد، جاروبرقی ها تنها قادر به جمع آوری ذرات آلاینده از روی سطح می باشند. در نتیجه جاروبرقی های صنعتی در مقایسه با غبارگیر های صنعتی به موتور های مکنده ایی نیاز دارند که قدرت مکش بالاتری داشته و بتوانند آلاینده ها را از روی سطوح بلند کرده و به مخزن هدایت کنند، اما از آنجایی که ذرات در هوا معلق بوده و به واسطه جریان هوای ایجاد شده به درون مخزن دستگاه کشیده می شوند، سرعت مکش در دستگاه های غبارگیر بسیار بالاتر از جاروبرقی ها می باشد.

 

لینک های مفید:
غبارگیر صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید