برنامه نظافت با استفاده از شیوه های نظافت صنعتی

برنامه نظافت با استفاده از شیوه های نظافت صنعتی

شستشو و نظافت سطوح گوناگون در اماکن مختلف، فرآیندی زمان بر و نیازمند صرف هزینه های بالا می باشد. اما در صورتی که در نظافت از بک برنامه منظم و کاربردی بهره گیری شود، روند نظافت بسیار روتین و با صرف کمترین زمان و هزینه انجام خواهد شد. برنامه نظافت منظم و دسته بندی شده در کنار استفاده از تجهیزات مناسب نظافتی معنا پیدا خواهد کرد. جستجو و یافتن بهترین تجهیزات نظافت نیازمند شناخت کافی انواع ابزار های نظافتی می باشد. همچنین با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی متناسب با مکان تحت شستشو می توان به همه نقاط آلوده دسترسی داشت و در ساده ترین حالت ممکن به شستشوی سطوح پرداخت.

 

 

نظافت صنعتینظافت صنعتی و گردگیری سطوح

اولین مرحله در برنامه نظافت، گردگیری و تمیز نمودن سطوح آلوده می باشد. به منظور رفع انواع غبار و آلودگی انواع تجهیزات نظافتی دارای کاربرد هستند. به عنوان مثال با استفاده از دستگاه جاروبرقی قدرتمند می توان هر نوع آلودگی را از سطوح اماکن مختلف جمع آوری نمود و یا از سوییپر صنعتی نیز به منظور جاروب سطوح هموار در محیط های وسیع استفاده می شود. در اماکنی که نیاز به استفاده از تجهیزات دستی برای نظافت و گردگیری باشد نیز می توان از ترولی نظافتی و تجهیزات آن بهره جست.

 

 

 

 

نظافت صنعتیاستفاده از سوییپر

دستگاه سوییپر صنعتی انواع متفاوتی دارد. می توان با توجه به نوع سطح و نوع آلودگی و همچنین مساحت و موانع موجود بر روی سطوح تحت نظافت، بهترین مدل سوییپر را انتخاب نمود. دستگاه سوییپر به دو نوع سوییپر دستی و سوییپر سرنشین دار تقسیم می گردد. از دستگاه های سوییپر سرنشین دار می توان به منظور جاروب سطوح در اماکن وسیع مانند پارکینگ، کارخانه ها، مجتمع تجاری، حیاط و… استفاده نمود اما سوییپر دستی برای نظافت سطوح با وسعت کمتر کاربرد دارد و محیط هایی را که محدودیت فضا دارند به خوبی تمیز می گرداند. دستگاه های سوییپر عمدتا به منظور جاروب سطوح بیرونی طراحی شده اند و در مدل های دیزلی، بنزینی و باتری دار قابل ارائه هستند. به طور معمول برای محیط های سرپوشیده دستگاه های باتری دار به کار می روند و در محیط های باز سوییپرهای دیزلی و بنزینی مناسب خواهند بود.

 

 

 

نظافت صنعتیاستفاده از جاروبرقی صنعتی

با توجه به ویژگی های متفاوت انواع جاروبرقی صنعتی، می توان با بررسی ویژگی های فنی دستگاه جاروبرقی و تطبیق این ویژگی ها با شرایط محیط تحت نظافت به سادگی به بالاترین سطح پاکیزگی دست یافت. نکاتی که می بایست در حین انتخاب دستگاه های مکنده یا جارو برقی صنعتی مناسب برای انجام نظافت صنعتی به آن دقت کرد عبارت اند از: نوع فیلتر، قدرت و سرعت مکش، نوع موتور، ظرفیت مخزن و… . جاروبرقی ها به انواع متفاوتی دسته بندی می شوند که می توان از آلودگی های خانگی گرفته تا آلودگی های صنایع نساجی، آلودگی های روغنی، آلودگی های قابل انفجار و … را با این دستگاه جمع آوری کرد. رده های تجاری و نیمه صنعتی از دستگاه های جارو برقی نیز طراحی و تولید شده اند تا برای نظافت های سبک تر امکان جمع آوری آلاینده ها با شیوه های حرفه ای فراهم گردد.

 

 

 

نظافت صنعتیاستفاده از ترولی و تجهیزات نظافت دستی

نظافت همه سطوح در اماکن متفاوت، نیازمند به کار گیری از تجهیزات نظافتی مناسب و حرفه ای می باشد و با توجه به شرایط محیطی ممکن است لازم باشد از تجهیزات دستی نظافتی استفاده گردد. در این حالت می توان از ترولی های نظافتی با کیفیت و همچنین تجهیزات جانبی ترولی به منظور گردگیری و نظافت کامل سطوح با دسترسی عالی بهره گیری نمود. برخی از تجهیزات نظافتی ترولی که موجب ارائه نظافت کامل و باکیفیت می شوند عبارت اند از: تنظیف های نظافتی (استیل، شیشه، میکروفایبر و…) ، تجهیزات شستشوی شیشه و… که استفاده مناسب از هرکدام موجب بهره وری در کیفیت و سرعت نظافت می شود.

 

 

 

شستشوی سطوح

نظافت صنعتیپس از انجام نظافت و جاروب یا حتی بدون انجام نظافت، مهم ترین مسئله در برنامه نظافت، شستشوی سطوح هموار و ناهموار از آلودگی های متفاوت است. با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی می توان به شستشوی سطوح پرداخت اما بهتر است با شناخت کامل سطح و ویژگی های آن به انتخاب دستگاه مناسب پرداخت.

 

 

 

 

استفاده از واترجت صنعتی

نظافت صنعتیواترجت صنعتی یا همان کارواش دستی یکی از کاربردی ترین تجهیزات نظافت صنعتی در شستشوی سطوح ناهموار و هموار می باشد. دستگاه واترجت صنعتی انواع متفاوتی دارد که با توجه به عمق و نوع آلودگی می توان مناسب ترین دستگاه را انتخاب نمود. با استفاده از دستگاه واترجت آب گرم می توان به سادگی سطوح با آلودگی های مقاوم و تثبیت شده را شستشو داد. قدرت آب گرم در از بین بردن آلودگی های مقاوم بسیار خیره کننده است. از واترجت آب سرد می توان برای از بین بردن آلودگی های غیر روغنی استفاده نمود. انواع آب گرم و آب سرد دستگاه واترجت صنعتی فشار های متفاوتی دارد که هرچه آلودگی سطوح بیشتر باشد می بایست از دستگاه با فشار کاری بالاتری استفاده نمود.

 

 

 

استفاده از اسکرابر

نظافت صنعتیدستگاه اسکرابر صنعتی نیز انواع متفاوتی دارد. از کفشوی صنعتی می توان به منظور شستشوی سطوح کف در اماکن متفاوت استفاده نمود. دستگاه اسکرابر صنعتی شیوه های حرکتی متفاوتی دارد. از اسکرابر سرنشین دار می توان به منظور شستشوی سطوح وسیع هموار مانند پارکینگ ها، مجتمع تجاری و… استفاده نمود. از اسکرابر دستی نیز می توان برای شستشوی سطوح با موانع یا سطوح کوچک استفاده نمود. انرژی حرکتی اسکرابر نیز از طریق انرژی الکتریکی تامین می شود که این نوع تامین انرژی نیز به دو روش انتقال از طریق باتری و انتقال مستقیم برق به دستگاه اسکرابر صنعتی از طریق کابل شارژ می باشد. از اسکرابر باتری دار بهتر است در اماکنی که دسترسی محدودی به پریز برق دارند و یا وجود کابل بر روی سطوح حین شستشو ممکن است مشکل ساز شود استفاده شود.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید