افزایش سرعت نظافت با استفاده از دستگاه واترجت

افزایش سرعت نظافت با استفاده از دستگاه واترجت

واترجت ها یا دستگاه های شستشوی فشار قوی، گروهی از ماشین آلات نظافت صنعتی هستند که با استفاده از جریان فشار قوی آب آلودگی ها را از بین می برند. استفاده از این دستگاه ها به خاطر کیفیت بالای نظافت و سرعتی که دارند، جایگزین مناسبی برای شیوه های سنتی نظافت می باشد. این دستگاه ها برای نظافت سطوح عمودی و افقی مانند سطوح کف و نمای ساختمان کاربرد فراوانی دارند. استفاده از فشاری متناسب با جنس سطوح و نوع آلاینده ها، اهمیت ویژه ایی در نتیجه حاصل دارد. به عنوان نمونه برای از بین بردن خط ترمز و لکه ای رنگ به فشار بالاتری نیاز داریم.

 

عوامل موثر در افزایش سرعت آب دستگاه واترجت صنعتی

واترجت و کاربردهای آندر نظافت سطوح کف، سرعت جریان آب واترجت تاثیر زیادی در افزایش سرعت نظافت و از بین بردن آلودگی ها دارد. هر چه سرعت آب بیشتر باشد، سرعت نظافت نیز بیشتر می شود، به همین منظور برای کاهش در زمان نظافت سطوح وسیع، سرعت جریان آب را افزایش می دهند. اما بر خلاف سطوح افقی، درنظافت سطوح عمودی افزایش سرعت بیش از ۱۸ تا ۲۲ لیتر در دقیقه تاثیر زیادی در نتیجه حاصل ندارد، زیرا علاوه بر سرعت جریان آب، نیروی جاذبه زمین باعث سقوط آلاینده ها از روی این سطوح می شود.


تاثیر نازل های متفاوت در سرعت نظافت

واترجت و کاربردهای آنسرعت نظافت نه تنها به سرعت آب خروجی از نازل ها وابسته است، بلکه تحت تاثیر نازل های گوناگون تغییر می کند. به عنوان نمونه نازل های دورانی در مقایسه با نازل های استاندارد باعث کاهش در زمان شستشو می شوند. نازل های استاندارد با تغییر زاویه آب خروجی، سرعت آب را کاهش داده، در حالی که نازل های دوار با حرکت چرخشی خود، سرعت آب خروجی را تقویت می کنند.


مقایسه کارواش آب سرد و آب گرم

واترجت و کاربردهای آنواترجت های آب سرد در مقایسه با واترجت های آب گرم، ارزان تر و سبک تر بوده و کاربری راحت تری نیز دارند. واترجت های آب گرم نیازمند، سیم پیچی و سیستم حرارتی برای گرم کردن آب می باشند که همین امر تاثیر به سزایی در قیمت و وزن دستگاه دارد. سرعت شستشو با کارواش صنعتی آب گرم بیشتر از نمونه های آب سرد می باشد. واترجت های آب سرد بیشتر کارواش خانگی بوده و بیشتر برای از بین بدن کثیفی ها کاربرد دارند، در حالی که واترجت های آب گرم بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی شده اند. به عقیده کاربران استفاده از واتر جت های آب گرم نتیجه بهتری از واترجت آب سرد داشته و همین نتیجه بهتر و سریعتر ارزش هزینه بیشتر برای تهیه آن را دارد. استفاده از واترجت آب گرم علاوه بر نتیجه بهتر، تاثیر زیادی در کاهش هزینه های نیروی خدماتی دارد. مزایای استفاده از واترجت آب گرم در نظافت سطوح روغنی، مخصوصا در فصول سرد سال چشم گیر تر خواهد بود.

 

محافظت و نگهداری از دستگاه واترجت

واترجت و انواع آنتمامی دستگاه های شستشوی فشار قوی، به خاطر فشار بالای آب خروجی  و فشار به اجزای دستگاه به نگهداری نیاز دارند. با رعایت نکات ساده می توان هزینه های نگهداری و تعمیر دستگاه را کاهش داد. به عنوان مثال، روشن کردن دستگاه واترجت در نبود آب باعث خرابی و آسیب پمپ دستگاه می شود. عدم وجود حجم کافی آب باعث مکش هوا شده و ورود هوا به داخل دستگاه موجب آسیب پمپ می گردد. اولین نشانه مکش هوا در دستگاه های واترجت، کاهش فشار آب خروجی و صدای نامتعارف دستگاه می باشد. روشن بودن پمپ و مکش آب بدون فشرده شدن ماشه تفنگی باعث افزایش حرارت پمپ می شود. به منظور جلوگیری از داغ شدن پمپ، بیشتر دستگاه های واترجت آلمانی به دریچه حرارتی مجهز هستند، که مانع از فشار و افزایش درجه حرارت پمپ دستگاه می شود.


لینک های مفید:

واترجت: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید