کاربردهای ویژه جاروبرقی صنعتی

کاربردهای ویژه جاروبرقی صنعتی

همه ما می دانیم که محیط پیرامون ما به صورت پیوسته نیاز به نظافت دارد. با استفاده از دستگاه جاروبرقی کلیه محیط ها با سهولت تمیز می گردند. به کارگیری جاروبرقی صنعتی به نظافت هر چه سریع تر و با کیفیت تر کمک می نماید و نسبت به روش های سنتی بسیار مؤثرتر و کارآمدتر عمل می کند. بهره مندی از مکنده صنعتی مزیت های فراوانی به همراه دارد که از جمله آن می توان به حذف انواع آلودگی ها، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت محصولات و بهبود کیفیت هوای محیط اشاره نمود. آلودگی ها و ضایعات به وسیله مکنده جمع آوری می شود که مواد را درون مخزن خود نگه می دارد، در پایان نیز مخزن در محل مناسب تخلیه می شود. انواع جاروبرقی صنعتی و تجاری در انبارها، کارخانه ها، بیمارستان ها، هتل ها، مجتمع های تجاری و محیط های گوناگون دیگر قابل استفاده می باشد. به کارگیری این دستگاه ها حداکثر بهره وری و بازدهی را ضمانت می کنند.

جمع آوری آلودگی با استفاده از جاروبرقی صنعتی

با پیشرفت روز افزون فناوری گونه های متنوعی از جارو برقی صنعتی طراحی و تولید شده است که امکان حذف انواع آلودگی را با دقت بالا فراهم می سازد. دستگاه های مکنده صنعتی طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند به صورتی که دارای قابلیت انتقال انواع مواد و جمع آوری آلودگی های دور ریختنی هستند. از ذرات کوچک غبار گرفته تا مواد سنگین به وسیله جاروبرقی صنعتی مکش می شوند. به عنوان مثال زغال و آلودگی های ناشی از آن، شن و ماسه، خاکستر، کربن، رزین، فلزات و … توسط مکنده ها قابل جمع آوری هستند. در این بخش به شرح مختصری از کاربرد مکنده صنعتی در صنایع می پردازیم.

 

نظافت Clean room

نظافت Clean room با جاروبرقی صنعتیبرخی انواع جاروبرقی صنعتی در محیط هایی که به کوچک ترین گرد و غبار حساس هستند، به کار برده می شوند. بر خلاف جاروهای معمولی مدل های خاصی از جاروبرقی صنعتی توانایی ویژه ای در مکش گرد و غبار دارند که با استفاده از فیلتر هپا (Hepa) فرآیند مکش این ذرات بهبود می یابد. فیلتر هپا از بازگشت ذرات به محیط و در نتیجه آلودگی دوباره جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

 

جمع آوری تراشه های فلزی

جمع آوری تراشه های فلزی با مکنده صنعتیدر صنایع مربوط به فلزات همواره حجم زیادی از براده و تراشه های فلزی تولید می شود که در این محیط ها به عنوان آلودگی تلقی می شوند و عدم جمع آوری آن ها می تواند بر ادامه فرآیندهای صنعتی تأثیر نامطلوب داشته باشد و غالباً نیز در کنار تراشه های فلزی روغن های خنک کننده نیز وجود دارد. جمع آوری این آلودگی ها به راحتی امکان پذیر نبوده و تنها با استفاده از جاروبرقی صنعتی منحصر به فردی مکش می شوند. مکنده صنعتی جدا کننده مایعات از جامدات تراشه ها و روغن را به طور هم زمان مکش می کند و ساختار جارو به گونه ای مقاوم است که براده های تیز و برنده فلزات آسیبی به دستگاه نمی رساند که علاوه بر آن باید به این نکته اشاره کنیم که انواع جارو برقی صنعتی و از جمله مکنده جدا کننده مایعات و جامدات از سطح ایمنی مناسبی برخوردار هستند. تفکیک شدن روغن از فلز به طور کامل و دقیق صورت می گیرد و از این رو روغن خنک کننده قابل استفاده دوباره می باشد.

 

جاروبرقی صنعتی صنایع چوب

کاربرد مکنده در صنایع چوبدر صنایع چوب سازی و نجاری مقدار زیادی از تراشه های ریز و درشت چوب و خاک اره ایجاد می شود که وجود آن ها هم برای سلامتی مضر بوده و هم می تواند به محصولات خسارت وارد کند. جارو برقی صنعتی ریزترین گرد و غبار حاصل از چوب و تکه های بزرگ تر را با کیفیت مناسب و سطح ایمنی بالا جمع آوری می کند. بدین طریق علاوه بر آن که تمیزی و ایمنی محیط حفظ می گردد، فشار و خطر از نیروهای خدماتی حذف می شود.

 

 

 

جمع آوری مایعات

جمع آوری مایعات با جاروبرقی صنعتیرده ای از دستگاه های جاروبرقی صنعتی به منظور مکش مایعات طراحی و به بازار عرضه شده اند. این مکنده قادر است انواع مایعات را با قدرت زیاد جمع آوری کرده و در مخزن خود نگه می دارد. طراحی جارو به گونه ای است که مایع از آن تراوش نمی کند و هم چنین به اجزای داخلی دستگاه صدمه وارد نمی کند.

 

 

 

 

صنایع غذایی

مکنده صنایع غذاییمکنده های صنعتی در کارخانه های صنعتی غذایی دارای کاربرد هستند به عنوان مثال در کارخانه های آرد سازی برای جمع آوری گندم و آردهای پراکنده شده در محیط ابزاری مناسب به شمار می آیند. جاروبرقی صنعتی در این گروه از مراکز صنعتی به طور مؤثر آلودگی ها را جذب می کند که باعث حفظ سلامت کارکنان و کیفیت محصولات می گردد. اگر در محیط دانه های خوراکی و دیگر موادی در محیط پخش شده باشد که قابل استفاده مجدد هستند، می توان با به کارگیری مکنده صنعتی آن ها را جمع نموده و دوباره به چرخه تولید بازگرداند. انواع دستگاه های مکنده صنعتی دارای استانداردهای لازم می باشند و در نتیجه در کلیه مراکز صنایع غذایی مورد بهره وری قرار می گیرند به صورتی که به یک راه حل مناسب برای مقابله با چالش های مربوط به آلودگی در این گونه محیط ها تبدیل شده اند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید