انجام امور نظافت شهری با دستگاه واترجت صنعتی

انجام امور نظافت شهری با دستگاه واترجت صنعتی

راه های عبور و مرور افراد، خیابان ها و کوچه ها به دلیل رفت و آمد فراوانی که در آن جریان دارد دچار آلودگی بسیار بالایی می شود، واترجت صنعتی دستگاهی است که برای حذف آلودگی های محیطی در شهر ها استفاده می شود.. در شهرهای بزرگ به نسبت شهرهای کوچک میزان آلودگی ها بسیار بیشتر نمایان می شود و وجود آلاینده ها در مواردی منجر به خلق حوادثی جبران ناپذیر و ایجاد سوانحی می گردد، پس نظافت محیط شهری امری بسیار مهم محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن شهری پاکیزه و تمیز علاوه بر این که نقش مهمی در روحیه افراد جامعه دارد در زیباسازی شهری نیز نقشی بسیار پررنگی را ایفا می کند. کاربرد واترجت در نظافت شهری آسان و شامل طیف گسترده ای از موارد مختلف است.

انجام نظافت شهری از اتلاف هزینه های سرسام آور و بسیار زمان بر جلوگیری می کند. ضمن اینکه این امور نیازمند به کارگیری نیروی انسانی تمام وقت است، با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات نظافتی مکانیزه به کمک خدمات نظافت شهری آمده و این امور را تسهیل نموده اند. دستگاه واترجت صنعتی یکی از این تجهیزات است که با استفاده از آب پر فشار آلودگی ها را حذف می کند. در این مقاله قصد داریم تا کاربرد واترجت در نظافت شهری را بیان کنیم.

واترجت صنعتی
کاربرد واترجت صنعتی در نظافت شهری

عملکرد دستگاه نظافتی واترجت

واترجت صنعتی که با نام کارواش صنعتی و جت واش نیز شناخته می شود، برای حذف آلودگی ها از سیستم پمپ فشار قوی بهره می برد. این دستگاه یک ورودی آب مجهز به فیلتر دارد، آب از یک منبع به دستگاه وارد شده و پس از عبور از فیلتر به داخل پمپ فشار قوی می رود. پمپ فشار قوی با حرکات جابجایی بخش های داخلی موجب افزایش فشار آب شده و در نهایت آب را با فشار خارج می نماید. آب پر فشار در نهایت بعد از عبور از شلنگ فشار قوی، لنس و نازل به سطح پاشش می شود. فشار آب، دبی خروجی آب، دمای آب ( واترجت آب گرم ) و زاویه نازل تعیین کننده قدرت دستگاه در حذف آلودگی مد نظر هستند. ضمن اینکه استفاده از تجهیزات جانبی مانند نازل زمین شوی و نازل دوار می تواند و بکارگیری مواد شوینده مخصوص در ارتقای کیفیت شستشو با دستگاه واترجت موثر است. بهره مندی از این دستگاه شوینده، مقرون به صرفه محسوب می شود و با استفاده از آن دیگر آب و مواد شوینده به هدر نمی رود و هزینه های عملیات نظافتی به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

کاربرد واترجت در نظافت شهری

تمیزی و زیبایی شهر با استفاده از دستگاه کارواش صنعتی دو چندان شده و امور نظافتی ساده و آسان تر انجام می پذیرد. هر امر مرتبط با تمیزی و شستشوی سطوح غیر حساس به آب پر فشار در محیط های شهری با استفاده از دستگاه نظافتی واترجت و تجهیزات جانبی مورد نیاز قابل انجام است. کاربرد واترجت در نظافت شهری باعث سریع تر انجام شدن امور نظافتی و حفظ تمیزی و بهداشت محیط شهر ها می شود. در ادامه چند کاربرد مهم واترجت در امور نظافت شهری معرفی می گردند.

شستشوی مقره های برق با واترجت صنعتی
شستشوی مقره خطوط انتقال برق با واترجت

کاربرد واترجت در نظافت شهری خیابان و پیاده رو

پاکیزگی و زیبایی در محوطه های بیرونی فروشگاه ها،رستوران، مجتمع تجاری و.. در جلب مخاطب نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، این آلودگی ها باعث ایجاد ظاهری نامطلوب در منظره شهری می شود، از جمله وجود روغن های لغزنده و چرب در سطوح پر رفت و آمد باعث ایجاد حوادث غیر مترقبه می شود و برای عابران پیاده ایجاد آسیب می کند. نظافت خیابان ها، پیاده رو های شهری، لایروبی جوی ها و تمیزی جداول بر عهده بخش خدمات نظافت شهرداری هاست. با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می توان این آلودگی ها را در مدت زمان کم و به هترین نحو از بین برد و چنین سطوحی را تمیز و زیبا نمود. آب پر فشار جداول را تمیز می کند، آلودگی های به دام افتاده در جوی ها را روان می کند و موجب تمیزی و زیبایی خیابان ها می شود.

کاربرد واترجت در نظافت پارک ها و پارکینگ ها

با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می توان برگ های درختانی که به گرد و غبار آغشته شده اند را پاک سازی کرد و در عوض آن برگ های تازه و سبز و زیبا را به درختان هدیه داد و به تنفس آن ها نیزکمک شایانی کرد. در پارک ها و فضاهای سبز از واترجت صنعتی می توان برای تمیز کردن سنگفرش ها، شستن سطل های زباله، جدول ها و درختان استفاده نمود.

کاربرد واترجت در نظافت پارک های شهری
کاربرد واترجت در نظافت پارک های شهری

شست و شوی آب نمای شهری

حوضچه ها و آب نماهای شهری که بیشتر در میدان های اصلی شهر و پارک ها برای ایجاد زیبایی در سطح شهر تعبیه شده اند با وجود آلودگی های محیطی عدم رعایت بهداشت توسط افراد و آلودگی هوا، فضولات پرندگان و حیوانات و… باعث تجمع حشرات موذی و تولید بوی نامطبوع و از بین رفتن جلوه ظاهری در این اماکن می شود. جهت حفظ سلامت افراد جامعه و ایجاد ظاهر متناسب شهری نیاز به حوضچه و آب نماها در سطح شهر است و برای حفظ پاکیزی این اماکن نیاز به یک ماشین مکانیزه قدرتمند مانند دستگاه واترجت صنعتی می باشد که به کاربر خدماتی توصیه می گردد.

کاربرد واترجت در شستن سطل های زباله

سطل زباله شهری از جمله وسایلی محسوب می شود که تجمع آلودگی و انواع میکروب ها در محیط آن بسیار زیاد است و یکی از منابع تولید بوی نامطبوع و تجمع حشرات موذی و جوندگانی چون موش می باشد که به ایجاد میکروب و بیماری در محیط شهری می انجامد، پس برای جلوگیری از این مشکل بزرگ استفاده از دستگاهی مانند جت واتر صنعتی جهت شست و شوی سطل های زباله مکانیزه و غیر مکانیزه توصیه می گردد. پس از تخلیه زباله ها بهتر است از این دستگاه برای حذف آلودگی ها چسبیده به مخازن و تمیز کردن آنها استفاده نمود.

واترجت صنعتی
کاربرد واترجت در نظافت شهری و سطل های زباله

شستن پل عابر

کاربرد کارواش برقی در نظافت شهری شامل موارد دیگری از جمله شستشوی پل عابر نیز می شود. پل های عابر پیاده و پله های منتهی به این بخش ها بعد از مدتی در اثر رفت و آمد و ایجاد آلودگی ظاهر تمیز خود را از دست می دهد. به مرور این آلودگی ها تجمع نموده و برخی از آنها می توانند برای شهروندان خطر ساز باشند. بنابراین شستشوی پل عابر پیاده با تجهیزات نظافتی یک امر حیاتی و مهم است که در بازه های زمانی منظم باید انجام شود. استفاده از واترجت صنعتی یک راهکار آسان و بهینه جهت شستشوی پل عابر می باشد.

شستشوی تجهیزات حمل و نقل عمومی

بخشی از نمونه کاربرد های واترجت در نظافت شهری به بخش حمل و نقل عمومی مرتبط می شود. تجهیزات حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و خودرو های امدادی از جمله تجهیزاتی هستند که تمیزی آنها با استفاده از واترجت صنعتی به آسانی امکان پذیر است. شستشوی منظم خودرو های هعمومی وجهه زیبایی به سطح شهر می دهد. ضمن اینکه ایستگاه های اتوبوس نیز با استفاده از واترجت قابل شستشو هستند.

شستشوی وسایل جمل و نقل عمومی با واترجت صنعتی
شستشوی وسایل حمل و نقل عمومی با واترجت صنعتی

حذف خط کشی های قدیمی و رنگ های پوسیده

خطوط ترافکیی و خط کشی خیابان ها بعد از مدتی در اثر تردد بر روی آنها، به رنگ آمیزی مجدد نیاز دارند. ضمن اینکه گاهی اوقات لازم است تا این خطوط ترافیکی به دستور مراجع ذی ربط تغییر کنند. در نتیجه حذف رنگ های قدیمی و خط کشی های خیابان ها یک امر کاربردی می باشد. استفاده از دستگاه واترجت صنعتی فشار قوی یک راهکار ایمن و کاربردی و سازگار با محیط زیست برای حذف خطوط ترافیکی است.فشار بسیار بالای آب می تواند در زمان کم چنین خطوطی را حذف نماید. کاربرد دیگر واترجت در نظافت شهری حذف رنگ های پوسیده دیوار ها و بخش هایی است که در زیباسازی شهرها رنگ آمیزی می شوند. شستن بناهای تاریخی غیر حساس به فشار بالای آب و شستن تیر چراغ برق و مقره ها از دیگر کاربرد های واترجت در نظافت شهری هستند.

حذف خط کشی خیابان با واترجت صنعتی
حذف خط کشی خیابان با واترجت صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید