انواع تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت نیروگاه

انواع تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت نیروگاه

محیط نیروگاه ها و مراکز تولید انرژی از دسته صنایعی هستند که رعایت و حفظ نظافت در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین محیط هایی به دلیل حساسیت فعالیت در آنها اغلب نیاز به نظافت روزانه یا در دوره های کوتاه مدت دارند. از این رو برای بهینه شده فرایند نظافت و کاهش هزینه ها و زمان آن نیاز به راهکار هایی کار آمد دارند با بتوانند با بهینه سازی فرایند نظافت حداکثر بهره وری از نیروی کار را کسب نمایند. استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه در نظافت انواع مختلف نیروگاه ها میتواند باعث افزایش سرعت نظافت و بهره وری از نیروی کار شده و از هدر رفت و اتلاف انرژی، زمان و هزینه ها جلوگیری نماید.

از تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی میتوان به تجهیزات و دستگاه هایی همچون انواع زمین شوی صنعتی، سوییپر صنعتی، واترجت فشار قوی صنعتی، انواع تجهیزات نماشوی، جاروبرقی های تخصصی آب و خاک صنعتی و انواع پولیشر های صنعتی اشاره داشت. هر یک از این تجهیزات با داشتن امکانات نظافت بهینه، قادرند در کاهش زمان، هزینه و انرژی لازم برای نظافت تاثیر گذار باشند و این فرایند را در محیط نیروگاه ها بهینه و کارآمد نمایند.

اهمیت حفظ نظافت صنعتی در نیروگاه ها

اهمیت نظافت نیروگاهنیروگاه ها و صنایع تولیدی به دلیل حساسیت های بالا در کیفیت خدماتشان باید تجهیزاتی کاملا تمیز داشته باشند تا بتوانند با بهترین شکل به خدمات رسانی مشغول باشند. اغلب اوقات وجود انواع آلودگی ها به اشکال مختلف میتواند باعث کاهش بهره وری و کیفیت تولیدات در نیروگاه ها و صنایع شود از این رو کاربرد تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی میتواند به شکل موثری در کاهش انواع آلودگی های گرد و خاک، جمع آوری روغن ها و مایعات، ضایعات تولید یا جابجایی و انتقال ذرات و مواد اولیه به میزان زیادی در بهبود کیفیت نظافت و سلامت محیط کار در نیروگاه ها موثر باشند.

بهینه بودن فرایند نظافت در چنین محیط هایی میتواند به میزان زیادی در افزایش بهره وری، امنیت و سلامت محیط کار موثر باشد.

تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه صنعتی در نیروگاه ها

همانطور که گفته شد استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه میتواند به میزان زیادی در بهبود و افزایش کیفیت خدمات و تولیدات در نیروگاه ها تاثیر گذار است. از جمله تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی قابل استفاده در صنایع و نیروگاه ها میتوان به مواردی همچون

  • اسکرابر یا زمین شوی صنعتی
  • سوییپر صنعتی یا جاروی خیابانی
  • جاروبرقی های تخصصی و مکنده های صنعتی
  • واترجت ها و شوینده های فشار قوی صنعتی
  • پولیشر صنعتی

اشاره داشت. این تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه صنعتی با جمع آوری آلودگی ها و انتقال بهینه آنها به خارج از محیط میتوانند به میزان زیادی در افزایش بهره وری و کیفیت تولیدات در نیروگاه ها موثر واقع شوند.

اسکرابر های صنعتی

کاربرد اسکرابر در نظافت نیروگاهزمین شوی یا کفشوی صنعتی از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت و شستشوی تخصصی انواع کف گوش ها و سطوح کف می باشند. این دستگاه با داشتن یک یا دو برس چرخشی با سرعت بالا، قادر است انواع آلودگی ها و آلاینده های محیط را از سطح زمین جدا نموده و با استفاده از سامانه مکنده به مخزن آب آلوده تعبیه شده در اسکرابر صنعتی انتقال دهد. از جمله مزایای اصلی به کار گیری این دستگاه نظافت صنعتی در شستشوی سطوح کف، میتوان به کاهش مصرف آب و ماده شوینده اشاره داشت. همچنین مجزا بودن مخازن آب تمیز و آب آلوده در این تجیهزات نظافت نیروگاه باعث کاهش احتمال انتشار آلودگی در محیط و افزایش کیفیت نظافت سطوح خواهد شد. اسکرابر های صنعتی از نظر منبع تغذیه به دو دسته باتری دار و کابلی، و از نظر هدایت به انواع دستی و سرنشین دار تقسیم میشوند.

زمین شوی دستی یا اسکرابر دارای ابعاد مناسب بوده و هایت آن در محیط های کم وسعت، راهرو ها و سرویس های بهداشتی به راحتی امکان پذیر بوده و مانور پذیری بالای دستگاه استفاده از آن در محیط های با تراکم بالای موانع را امکان پذیر می نماید.

به کارگیری سوییپر یا جاروی شهری در نظافت نیروگاه ها و صنایع

مزایای نظافت نیروگاه با سوییپر صنعتیسوییپر های صنعتی با داشتن برس های چرخشی و رولی، قادرند انواع آلودگی ها و ذرات ریز و درشت را از محیط جمع آوری نموده و نظافت محیط نیروگاه را تضمین نمایند. مخازن حجیم، پهنای نظافت مناسب، هدایت آسان و کیفیت سیستم فیلتراسیون آلودگی ها و غبارات، کیفیت و سرعت نظافت را افزایش داده و باعث کاهش زمان و هزینه های لازم برای انجام این فرایند خواهد شد. انواع سویپر های صنعتی با تامین انرژی از طریق سوخت فسیلی یا باتری الکتریکی، میتوانند در محیط نیروگاه ها برای انجام فرایند نظافت مورد استفاده قرار گیرند. جارو های خیابانی در انواع دستی و سرنشین دار به بازار ارائه میشوند که برای بهینه بودن و سرعت گرفتن فرایند نظافت در نیروگاه ها با محوطه های وسیع و گسترده استفاده از انواع سرنشین دار آنها میتواند به میزان زیادی در افزایش کیفیت و سرعت نظافت تاثیر گذار باشد.

ابعاد و اندازه دستگاه سوییپر با توجه به نوع کاربری در محیط صنایع و نیروگاه ها به میزان بالایی بهینه شده و مانور پذیری بالای دستگاه امکان استفاده از آن در محیط های متراکم و راهرو های باریک را امکان پذیر می نماید.

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی ها همانطور که همه با آنها آشنا هستیم برای جمع آوری و یا انتقال مواد و ذرات مورد از محیط مورد استفاده قرار میگیرند. در این بین جاروبرقی های صنعتی با توانایی جمع آوری انواع آلودگی ها، مواد زائد ریز و درشت و روغن ها یا آلودگی های مایع میتوانند به صورت تخصصی نظافت نیروگاه ها و صنایع را تضمین نمایند.

کاربرد انواع جاروبرقی صنعتیانواع جارو برقی های صنعتی و مکنده های تخصصی برای کسب کیفیت هرچه بالا تر نظافت در محیط صنایع و نیروگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات نظافت صنعتی با جمع آوری یا انتقال آلودگی ها، مواد سمی، ذرات یا ضایعات تولید و انتقال آنها از محیط، کیفیت بالایی از نظافت در محیط را به ارمغان خواهند آورد. استفاده از انواع جاروبرقی ها به دلیل داشتن سیستم فیلتراسیون قوی و کارآمد، علاوه بر جمع آوری آلودگی ها از خروج این ذرات جمع آوری شده و بازگشت آنها با هوای پیرامون جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از جاروبرقی های صنعتی در نیروگاه ها و کارخانجات تولیدی میتواند به میزان زیادی در کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری دستگاه ها تاثیر گذار باشد. استفاده از جاروبرقی ها با قابلیت جمع آوری ذرات غبار از تجهیزات الکترونیکی و قطعات مکانیکی، میتواند در کاهش احتمال خرابی در آنها موثر واقع شود.

پولیشر های صنعتی در نظافت نیروگاه

استفاده از پولیشر در صنایعدستگاه پولیشر، از یک برس و یک موتور با توان چرخشی بالا تشکیل شده است. این دستگاه قادر است با استفاده از نیروی فشار وزن موتور بر برس و چرخش سریع آن بر روی سطح، انواع آلودگی های کفپوش را جدا نماید. استفاده از پولیشر صنعتی در صنایع و نیروگاه ها با توان نظافت بالای این دستگاه مکانیزه، ترک ها و ناهمواری های سطح را از بین برده و از باقیماندن آلودگی ها و تجمع آنها در سطح پیشگیری مینماید. نظافت سطوحی که با استفاده از دستگاه پولیشر صنعتی جلا داده شده و صیقلی میشوند بسیار ساده و آسان خواهد بود. کاهش ناهمواری و ترک در خوردگی در کفپوش ها، کاهش نیاز این سطوح به تعمیرات را به همراه داشته و هزینه های نگهداری را کاهش خواهد داد.

به علاوه کاربرد این دستگاه مکانیزه نظافت در سطوح کف پوش های بخش اداری نیروگاه ها و کارخانجات درخشندگی و جلوه سطوح کف را به همراه داشته و به زیبایی محیط می افزاید.

مزایای استفاده از واترجت در نظافت نیروگاه های صنعتی

نظافت و شستشوی تجهیزات در نیروگاه با واترجت صنعتیواترجت ها یا شوینده های فشار قوی صنعتی، با استفاده از پاشش آب با فشار بالا به عمق سرسخت ترین آلودگی ها نفوذ کرده و آنها را از سطوح جدا می نمایند. این تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه با کاهش مصرف آب و مواد شوینده علاوه بر کاهش هزینه های فرایند نظافت در نیروگاه ها و صنایع، کیفیت آن را به میزان زیادی افزایش میدهند. واترجت های صنعتی قادرند فشار آب را تا ۳۰۰ بار و در برخی نمونه ها تا ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ بار افزایش دهند. از این رو به راحتی میتوان از این تجهیزات نظافت مکانیزه در لایروبی، جرم و رسوب زدایی، رنگ بری و زنگ بری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، شستشوی قطعات دستگاه ها و تجهیزات، نماشویی و شستشوی سطوح مختلف عمودی یا افقی استفاده و کیفیت بالای نظافت را با آنها کسب نمود.

ابعاد کم و مناسب این دستگاه نظافتی نگهداری آن را آسان کرده و حمل و نقل آن توسط کاربر به راحتی امکان پذیر خواهد بود. استفاده از دستگاه به میزان بالایی آسان است، به طوریکه نیروی خدمات تازه کار نیز میتواند به راحتی از دستگاه برای نظافت سطوح یا شستشوی تجهیزات استفاده نماید. در حین استفاده از دستگاه شوینده فشار قوی یا واترجت صنعتی استفاده از تجهیزات ایمنی مانند لباس، کفش، دستکش و عینک ایمنی سلامت کاربر را تضمین نموده و امنیت کار با دستگاه را افزایش خواهد داد.

استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی، در محیط های صنایع یا نیروگاه ها میتواند میزان بهره وری، کیفیت تولیدات و امنیت محیط را افزایش دهد. از این رو به کار گیری این تجهیزات در بسیاری از صنایع و مجموعه نیروگاه ها رایج بوده و کیفیت بالایی از نظافت و خدمات رسانی را امکان پذیر می نماید. شرکت ابراهیم با ارائه انواع تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه صنعتی در راستای حفظ نظافت و کیفیت خدمات رسانی مجموعه های صنعتی و نیروگاه ها فعالیت دارد. این شرکت با ارائه انواع دستگاه های نظافت صنعتی همچون اسکرابر های دستی و سرنشین دار، انواع سوییپر های صنعتی، جاروبرقی های تخصصی، واترجت ها و شوینده های فشار قوی و سایر تجهیزات نظافت مکانیزه در ارائه خدمات بهینه نظافت به مجموعه های تجاری، خدماتی، و صنایع پیشتاز است.

شما میتوانید با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان این شرکت در راستای خرید و استفاده از تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه برای نیروگاه ها یا سایر صنایع، به راحتی تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه نمایید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید