بررسی عوامل موثر بر قیمت دستگاه سوییپر

بررسی عوامل موثر بر قیمت دستگاه سوییپر

دستگاه جاروی شهری امروزه به یکی از پر طرفدار ترین و اصلی ترین تجهیزات نظافت مراکز شهری و صنعتی تبدیل شده است. این دستگاه همانند یک جاروی پرقدرت و مکانیزه قادر به مکش و جمع آوری انواع مختلفی از آلودگی و زباله می باشد. اما پیش از اقدام برای خرید دستگاه جاروی شهری لازم است تا به عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوییپر به طور کامل توجه نمود و دستگاهی متناسب با نیاز تهیه کرد. به طور کل یک دستگاه سوییپر صنعتی از یک یا دو یا یک برس دیسکی، یک مخزن زباله و موتور تشکیل شده است. اجزا اصلی و عوامل دیگر بر قیمت دستگاه سوییپر صنعتی تاثیر می گذارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

اساس کار دستگاه جاروی شهری

اساس کار دستگاه جاروی شهری
اساس کار دستگاه جاروی شهری

صرف نظر از نحوه هدایت، نوع موتور، ابعاد و… اساس کاری تمام دستگاه های جاروی محوطه مشابه است. به این ترتیب که جمع آوری آلودگی ها به وسیله دو یا یک برس تعبیه شده در قسمت جلویی دستگاه انجام می پذیرد در برخی انواع سوییپر برس های دیسکی جانبی آلودگی ها را به سمت یک برس غلطکی در مرکز هدایت می نمایند و جمع آوری آلودگی ها به واسطه برس مرکزی صورت می گیرد. در برخی مدل ها یک مکنده روی برس ها تعبیه شده که مکش آلودگی ها به سمت مخزن را مستقیما انجام می دهد. به منظور استفاده بهینه از تمامی حجم مخزن، حرکت برس غلطکی در خلاف عقربه های ساعت انجام شده و  پر شدن مخزن از بالا انجام می شود.

خرید دستگاه سویپر صنعتی مناسب

جالب است بدانید ۹۰ درصد هزینه های مرتبط با نظافت سطوح در مراکز مختلف شامل هزینه های اختصاص یافته به نیروی خدماتی می باشد، یعنی تنها با تهیه چند دستگاه مکانیزه برای نظافت و شستشوی کف می توان این هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش داد. خرید دستگاه سوییپر صنعتی یکی از اولین اقدامات لازم به منظور مکانیزه کردن فرایند نظافت زمین می باشد و سرمایه گذاری اولیه برای خرید دستگاه های نظافتی با توجه به کاهش نیروی خدماتی در مدت ۳ ماه جبران می شود. اما اصلی ترین سوال مطرح شده این است که با توجه به گستردگی و تنوع مدل های مختلف، چه عواملی بر قیمت دستگاه سوییپر تاثیر می گذارد؟ برخی از این عوامل عبارتند از:

– نحوه هدایت دستگاه سوییپر صنعتی

نحوه هدایت دستگاه سوییپر صنعتی
نحوه هدایت دستگاه سوییپر صنعتی

همانند یک دستگاه کفشوی، نحوه هدایت دستگاه های سویپر نیز به دو مدل دستی و سرنشین دار تقسیم می گردد. براساس تحقیقات انجام شده استفاده از سوییپر خودرویی در مقایسه با مدل های دستی به افزایش ۴ برابری بهره وری نظافتی می انجامد. اما باید به این نکته توجه کرد که  قیمت دستگاه سوییپر دستی به دلیل برخورداری از ابعاد کوچکتر، حجم مخزن کمتر، توان موتور پایین تر و… از نمونه های سرنشین دار کمتر است. پس لازم است به هنگام خرید جاروی محوطهدر نظر داشت که آیا خرید مدل سرنشین دار ضرورت دارد یا خیر؟ برای مثال به منظور نظافت مراکز صنعتی، پارکینگ های طبقاتی، پارک ها، معابر شهری و… یک سوییپر سرنشین دار توجیه اقتصادی بهتری دارد چرا که حجم عملیات نظافتی زیاد است.

– نوع موتور سویپر صنعتی

نوع موتور سویپر صنعتی
نوع موتور سویپر صنعتی

یک دستگاه سویپر صنعتی در دو نوع باتری دار و سوختی طراحی می گردد. دستگاه های مجهز به باتری دارای قدرت مکش کمتری در مقایسه با انواع موتور های سوختی بوده ولی سطح صدا و آلودگی تولیدی کمتری دارد. اما به هنگام خرید سوییپر صنعتی مناسب باید به وسعت محیط و حجم آلودگی ها توجه نمود. گاهی دستگاه سوییپر باتری دار پاسخگوی حجم بالای آلودگی ها نبوده و نیاز است تا از دستگاه جاروی خیابانی با موتور قدرتمند تر استفاده کرد. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت دستگاه سوییپر با موتور بنزینی یا به عبارت دیگر دستگاه های سوییپر خیابانی بالاتر از مدل های باتری دار می باشد.

– برند سازنده دستگاه جاروی محوطه

قیمت سوییپر صنعتی ، قیمت دستگاه سوییپر صنعتی
برند سازنده جاروی محوطه

خریداری هر محصولی از برند های معتبر دنیا همواره با صرف هزینه اولیه بالاتر همراه است. برند معتبر سازنده سوییپر صنعتی بدون شک یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه سوییپر صنعتی می باشد اما باید توجه داشت که به کارگیری مواد باکیفیت و درجه یک در ساخت اجزا دستگاه جاروی شهری و ارائه خدمات پس از فروش از سوی نمایندگی برند دستگاه، از جمله عواملی است که آسودگی و راحتی خیال خریدار  بازگشت سرمایه در طولانی مدت را به همراه دارد.

قیمت سوییپر شهری

قیمت سوییپر شهری
قیمت سوییپر شهری

یک دستگاه سوییپر شهری از موتور بنزینی/دیزلی، با حجم مخزن و پهنای نظافت بزرگتر تشکیل شده است. از سوخت به کار رفته هم به منظور حرکت دستگاه و هم به منظور انجام عملیات نظافت و مکش آلودگی ها استفاده می شود. برخی از مدل های این دستگاه ها با دارا بودن مخزن آب امکان اتصال به دستگاه واترجت صنعتی را داشته و بسیار ایده آل در انجام عملیات خدمات شهری هستد. مسلما قیمت سوییپر شهری از مدل های دستی و کوچک و صنعتی بالاتر است اما استفاده از این دستگاه ها با کاهش میزان مصرف آب، کاهش نیاز به نیروی خدماتی، افزایش کیفیت نظافت و… در طولانی مدت موجب بازگشت سرمایه اولیه می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید