ویژگی های سوییپر شهری در نظافت سطوح شهر

ویژگی های سوییپر شهری در نظافت سطوح شهر

سوییپر های شهری خاکروبه ها و زباله ها را از خیابان ها و جاده ها پاک می کنند تا محیطی سالم، ایمن و جذاب برای همه فراهم کنند. به سبب مزایای زیادی که در پس جاروزنی خیابان هاست، در حال حاضر شهرداری ها در دو بخش به این مساله می پردازند: امور عمومی و بخش مهندسی. این بخش ها با هم کار می کنند تا به یک هدف مشترک که حفظ نظافت خیابان ها است دست پیدا کنند. جاروکشی خیابان ها معمولا صبح زود انجام می شود تا تردد ماشین ها تداخلی در نظافت خیابان های باریک یک طرفه ایجاد نکند. اما اگر شرایط اضطراری اتفاق بیفتد، امور عمومی متوقف می شوند و جاروزنی شبانه انجام می شود تا پیش از ساعت اوج ترافیک زباله­ ها جمع آوری شوند. تنها زمان هایی که جاروزنی با سوییپر انجام نمی شود زمان هاییست که دستگاه خراب است و یا شرایط آب و هوایی نامناسب است. در این مقاله به بررسی کاربرد ها و ویژگی های سوییپر شهری می پردازیم.

دستگاه سوییپر شهری شرکت ابراهیم
دستگاه سوییپر شهری

مزایای دستگاه سوییپر شهری

دو هدف اصلی بخش امور عمومی شهرداری ها نظافت جاده ها به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر است. مهمترین فایده استفاده از سوییپرهای شهری دور نگه داشتن زباله و خاکروبه از ناودان هاست. به این ترتیب وقتی باران می بارد آب از طریق ناودان بیرون روی زمین میرسد و از طریق زه کش ها تخلیه می شود.

مهم ترین مزیت استفاده از چنین ساز و کاری برای ساکنین این است که جاده ها دچار آب گرفتگی نشده و لیز نیستند و راحت تر می شود در جاده رانندگی کرد. سوییپرها با سرعتی بسیار پایین حرکت می کنند و برداشتن قطعات زباله مستلزم زمان است، پس اگر به سوییپر شهری نزدیک شدید باید صبر کنید تا دستگاه کار خود را به آرامی انجام دهد.

در پژوهشی مقایسه ای که بین سوییپر های مکانیکی و سوییپرهای مجهز به هواساز صورت گرفت نشان داد که دستگاه های مجهز به احیا کننده هوا برای زباله های جاده ای مناسب تر هستند. مهمترین هدف استفاده از سوییپرهای احیا کننده این است که زه کش ها دچار گرفتگی نشوند و آب هایی که زیر زهکش هستند سرریز نشوند.

ویژگی های سوییپر شهری

دستگاه سوییپر شهری با استاندارد های اصولی و درست و با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود. این استاندارد ها همه نشان دهنده ضمانت بر ایمنی و امنیت دستگاه سوییپر صنعتی می باشد. از دیگر ویژگی های سوییپر شهری را مورد بررسی قرار می دهیم.

سیستم برس زنی

سیستم برس زنی دستگاه سوییپر شهری
سیستم برس زنی دستگاه سوییپر شهری

در دستگاه جاروب شهری یک یا چند برس تعبیه شده است که با حرکت غلطکی خود آلودگی ها و آلاینده ها را جمع آوری و تمیز می کند. همچنین دو فرچه در کناره های دستگاه قرار دارد که زباله ها را پس از جمع کردن به سمت قسمت مرکزی سوییپر هدایت کرده و سپس به مخزن جمع آوری انتقال می دهد.

سیستم فیلتراسون

سیستم فیلتراسیون از مهم ترین ویژگی های سوییپر شهری می باشد. وظیفه این بخش جلوگیری از بازگشت دوباره گرد و غبار به محیط است. دیگر ویژگی های سوییپر شهری وجود سیستم پاشش آّب است که باعث کاهش پخش شدن آلودگی در محیط می شود.

[ مقالات مرتبط: ۵ نکته برای خرید بهترین سوییپر صنعتی ]

سیستم های کنترلی

بدلیل وجود سیستم های پیشرفته الکتریکی و الکترونیکی استفاده از دستگاه سوییپر شهری بسیار راحت است. افراد با یک بار استفاده از این دستگاه قادر خواهند بود به راحتی آن را هدایت کنند. همچنین دوربین هایی به منظور کنترل بهتر و متمرکز تر در عقب و دو پهلوی خودرو تعبیه شده است.

لوله خرطومی

ویژگی های سوییپر شهری
لوله خرطومی جاروی شهری

یکی از کاربردی ترین ویژگی های سوییپر شهری ، لوله خرطومی است. یا استفاده از این لوله خرطومی شکل می توان توده های جمع شده از زباله ها و آلاینده ها را جمع آوری کرد. همچنین می توان قسمت هایی از شهر که فضاهای کوچکی دارند و مناسب عبور سوییپر صنعتی نیست از این لوله مکنده و پر قدرت برای جمع آوری این محدوده ها بهره برد.

مخزن هیدرولیکی

مخزن های سوییپر شهری قدرت ذخیره سازی و ظرفیت بالایی دارند. سیستم هیدرولیکی از ویژگی های سوییپر شهری است که مزیت مهمی در این دستگاه محسوب می شود این سیستم دستگاه را قادر می سازد مخزن را بدون هیچگونه بهره گیری از دست تخلیه و پاک سازی کند.

دستگاه سوییپر شهری مدل ES4 یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین تجهیزات مکانیزه نظافتی تولید شده توسط شرکت ابراهیم می باشد. این سوییپر صنعتی تمام ویژگی های سوییپر شهری استاندارد را دارا می باشد. این ماشین با بهره گیری از سه برس، قادر به نظافت ۲۰۰ سانتی متر پهنا می باشد. ظرفیت مخزن این جاروب شهری ۴ متر مکعب است که مناسب ترین گزینه برای محیط های شهری با آلودگی های نسبتا زیاد است.

کاربرد ها و ویژگی های سوییپر شهری برای نظافت شهر
ویژگی های سوییپر شهری در نظافت شهر

دلایل استفاده از سوییپر شهری

دلایل جاروزنی خیابان ها متفاوت هستند، اول از همه جنبه های محیط زیستی که به بهبود کیفیت آب کمک خواهد کرد، دوما خاکروب و آلودگی از جداول خیابان ها پاک می شوند و در نهایت آب خروجی از ناودان ها به راحتی وارد زهکش ها می شوند چرا که زه کش ها با وجود استفاده از سوییپرها دچار گرفتگی نیستند و جاده ها و معابر دچار آب گرفتگی نخواهند شد.

شهرداری ها می توانند با فراهم کردن زمان بندی جارو زنی با سوییپر به مردم اطلاع رسانی کنند. اما باید به خاطر بسپارید که جاروزنی همه خیابان ها ضروری نیست. چون در همه خیابان ها جدول و ناودان و زهکش وجود ندارد. این خیابان ها خو به خود تمیز می شوند یعنی معمولا شیبی وجود دارد که خاکروبه ها را به کناره ها و در نهایت جوی آب هدایت می کند.

راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان شاهد عملکرد بهتر سوییپرها باشیم. اولین قدم اینکه همیشه خودرو خود را در مکان ثابتی پارک نکنید. اگر مجبورید خودرو خود را در خیابان پارک کنید، هر بار در مکان ثابتی پارک نکنید چون سوییپر در اطراف ماشین شما را جارو خواهد زد اما زیر ماشین شما هر بار از نظافت جا می ماند. اگر در حیاط یا خیابان اسباب بازی یا تجهیزات ورزشی دارید، مکان خاصی را برای نگهداری از آنها در زمان بلا استفادگی آنها تعیین کنید. گاهی اوقات این وسایل در زه کش گیر می کنند و باعث گرفتگی آن و در نتیجه سیل می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید