عیب یابی و رفع ایراد از دستگاه های پولیشر صنعتی

عیب یابی و رفع ایراد از دستگاه های پولیشر صنعتی

وقتی دستگاه پولیشر خراب میشود باید مدتی را در تعمیرگاه بمانند. بدون استفاده از دستگاه ها و تجهیزات نظافت صنعتی، تیم نظافت میبایست زمان بیشتری را صرف تکمیل هر یک از امور نظافتی کند و این امر به کاهش بهره وری از نیروی کارکنان و هزینه های بیشتر فرایند نظافت منتهی خواهد شد. با داشتن اطلاعات کافی از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه پولیشر اتفاق بیوفتد، بهتر میتوانید دستگاه پولیشر صنعتی را عیب یابی کرده و  تصمیم بگیرید که آیا به تعمیر اساسی نیاز دارد یا رفع ایراد آن بسیار ساده است.

بسیاری از مشکلاتی که برای دستگاه پولیشر رخ میدهند، به راحتی توسط خود شما قابل حل هستند. از این رو دیگر لازم نیست دستگاه پولیشر را برای برطرف سازی اینگونه مشکلات به تعمیر گاه ببرید و یا زمان و هزینه بالا صرف عیب یابی آن نمایید. این امر در کاهش زمان و هزینه تاثیر گذار بوده و تیم نظافتی شما به سرعت میتواند مجدد مشغول به کار شود.

در اینجا به چهار مشکل معمول دستگاه های پولیشر صنعتی خواهیم پرداخت.

این مشکلات عبارتند از:

  • دستگاه پولیشر صنعتی روشن نمیشود
  • دستگاه پولیشر روشن نمیماند
  • دستگاه پلیشر صنعتی بیش از حد معمول لرزش دارد
  • پلیشر صنعتی کُند کار میکند زمین را خط و خش می­اندازد.

در ادامه به بررسی و عیب یابی مشکلات در دستگاه پولیشر صنعتی پرداخته و راه حل های برطرف سازی آنها خواهیم پرداخت.

عیب یابی از دستگاه پولیشر صنعتی زمانی که روشن نمیشود

عیب یابی از دستگاه پولیشر صنعتیدلیل احتمالی روشن نشدن دستگاه پولیشر، عدم اتصال درست به منبع تغذیه و برق است. اگر دستگاه روشن نشد حتما دقت کنید که آیا به پریز برق روی دیوار متصل است یا نه. ممکن است دستگاه از پریز خارج شده باشد یا در پریز برق و اتصالات داخلی آن اشکال وجود داشته باشد. در عیب یابی این مشکل سعی کنید متوجه شوید که این مشکل واقعا از پریز است یا از خود دستگاه پولیشر. پریز را با اتصال دستگاه دیگری چک کنید. اگر دستگاه جدید برق دریافت کرد، مشکل از پریز روی دیوار نخواهد بود.

خرابی اتصال منبع تغذیه دستگاه

دلیل احتمالی دیگر میتواند آسیب دیدگی یا فرسودگی دو شاخه دستگاه باشد. آسیب دیدگی یا فرسودگی دو شاخه مانع اتصال صحیح دستگاه پلیشر صنعتی با منبع تغذیه خواهد شد. این امر اغلب در استفاده و نگهداری نادرست و غیر اصولی از دستگاه و تجهیزات برق رسانی به آن رخ می دهد.

دو شاخه باید طبق شیوه ی خاصی که در دفترچه نگهداری دستگاه توصیه شده نگهداری شود. اکثر دستگاه های کف ساب صنعتی، بخشی برای جمع شدن سیم اتصال دستگاه دارند تا از زیر پا ماندن کابل برق و بروز اشکال در آن پیشگیری شود. در هنگام استفاده از پلیشر، عبور دستگاه از روی کابل میتواند باعث بروز خرابی در دستگاه شده و فرایند نظافت را دچار مشکل کند. وقتی دستگاه روی سیم حرکت کند به آن آسیب میزند و میتواند ریسک بزرگی در ایمنی کاربر باشد. به منظور جلوگیری از عبور دستگاه از روی سیم، کاربر باید دستگاه را در نزدیکی پریز به برق اتصال داده و از تماس برس دستگاه با کابل آن بپرهیزد.

کشیده شدن کابل، خم شدن دو شاخه و کنده شدن پریز از دیواره میتواند باعث افزایش احتمال بروز حوادث، خرابی در دستگاه و کاهش ایمنی فرایند نظافت گردد. توجه داشته باشید استفاده از کابل هایی که سه شاخه برای اتصال دارند میتواند امنیت کار با دستگاه را افزایش دهد. دقت داشته باشید تعویض دو شاخه باید توسط یک تکنسین واجد شرایط صورت گیرد. امور مرتبط با عیب یابی و تعمیر و نگهداری تخصصی پلیشر صنعتی باید تنها توسط یک تکنسین ماهر صورت بگیرد.

دستگاه پولیشر روشن نمی ماند

عیب یابی پولیشر صنعتیدلیل احتمالی این مشکل میتواند قطعی موقت قطع کننده دیواری مدار( مینیاتوری) که به سبب بار الکتریکی اضافی وارده بر مدار و یا مشکل اتصال کوتاه در دستگاهی که به پریز برق متصل است، باشد. زمانی که میزان انرژی الکتریکی بیش از حدی از منبع برق کشیده شود، مدار قطع میشود. اگر موتور آمپر بالایی از منبع تغذیه بِکشد، قطع کننده مدار الکتریکی برق را قطع میکند.

برای عیب یابی و حل این مشکل دقت کنید که ایا این پریز با دستگاه دیگری کار میکند یا خیر. اگر دستگاه دیگری با اتصال به همین پریز روشن شد، مشکل از پریز نیست. ممکن است قطع کننده مدار دستگاه پولیشر صنعتی، برق را قطع کرده باشد. این قطع کننده مدار نصب شده روی دستگاه به منظور حفاظت از موتور پولیشر استفاده میشود.

متداول ترین دلیل قطع شدن مدار این است که بخشی از سیم همچنان دور قلاب نگهدارنده آن پیچیده مانده است. دقت کنید که هرگز وقتی سیم همچنان دور قلاب پیچیده است با دستگاه کار نکنید. وقتی سیم دور قلاب پیچیده باشد، برق به شکل صحیح به دستگاه انتقال پیدا نمیکند و باعث تحمیل بار اضافی بر دستگاه و در نهایت قطع مدار خواهد شد. سیم را ازاد کرده، قطع کننده مدار را مجددا راه اندازی کنید.

در صورتی که با برطرف کردن این موارد مشکل دستگاه برطرف نشد، با تعمیرکاران و واحد خدمات پس از فروش دستگاه تماس بگیرید.

دستگاه پلیشر بیش از حد معمول میلرزد.

از اصلی ترین دلایل این مشکل در حین کار کردن با دستگاه پولیشر اتصال نادرست پد های نظافت به دستگاه است. برای عیب یابی و رفع این ایراد در پولیشر صنعتی هنگام اتصال پد ها باید توجه داشته باشید پد در مرکز دستگاه قرار گرفته باشد، در غیر این صورت دستگاه توازن نخواهد داشت و باعث لرزش بیش از حد و عدم تعادل دستگاه خواهد شد. برداشتن و نصب مجدد پد احتمالا این مشکل را حل میکند.

از دیگر دلایل این لرزش میتواند آسیب دیدگی یا فرسودگی پد مورد استفاده در پولیشر صنعتی باشد. اگر پد فرسوده یا آسیب دیده باشد، فرایند سایش آن به طور یکسان روی سطح صورت نخواهد گرفت که باعث لرزش نگهدارنده پد در حین چرخش خواهد شد. تعویض پد با یک پد سالم و تازه این مشکل را رفع خواهد کرد.

در صورتی که با این موارد لرزش دستگاه برطرف نشد، مشکل میتواند مرتبط با موتور دستگاه پلیشر صنعتی باشد. رفع مشکلات مرتبط با موتور دستگاه معمولا دشوار تر است. در صورت مواجهه با این مشکل با یک تکنیسین مجاز تماس بگیرید و در این رابطه مشورت کنید. دقت داشته باشید تعمیر ونگهداری دستگاه فقط باید توسط تکنسینهای مجاز صورت بگیرد. اغلب دستگاه های پولیشر که دارای گارانتی هستند تنها باید توسط تکنسین های مجاز مورد تعمیر قرار بگیرند و در غیر اینصورت گارانتی باطل خواهد شد. پیش از اقدام برای هرگونه عیب یابی و تعمیر دستگاه پولیشر صنعتی با کارشناسان سازنده دستگاه مشورت کنید.

عیب یابی دستگاه پولیشر صنعتی به هنگام کُند کار کردن و خط و خش انداختن.

تعویض پد پولیشر صنعتی
با تعویض به هنگام پد ها در دستگاه پولیشر صنعتی میتوان از بروز اشکال در دستگاه و فرایند نظافت جلوگیری نمود.

در صورت کُند کار کردن دستگاه پولیشر و ایجاد خط و خش بر روی سطح توسط دستگاه، احتمال خرابی دستگاه کم است. از دلیل احتمالی در صورت بروز این مشکل استفاده پد نامناسب در دستگاه است. برای انتخاب و استفاده از پد، نرم ترین پد را انتخاب کنید که احتمال بروز آسیب به زمین کاهش پیدا کند. معمولا با تیره تر شدن رنگ، پدها زبرتر و ساینده تر میشوند. هر چه ظاهر پد خشن تر باشد، لایه برداری آن از سطح بیشتر خواهد بود. استفاده از پد های سخت، روی زمین خطوط و رگه هایی ایجاد خواهد کرد. برای رفع این مشکل به نوع و درجه سختی پد مورد استفاده توجه کنید تا از بروز آسیب بر سطوح جلوگیری کنید.

 

دستگاه های پولیشر صنعتی تجهیزات مهمی در راستای نظافت سطوح زمین به شمار می­آیند، از این رو هر وقت دستگاه پولیشر بخوبی کار نکند، فرایند نظافت مستلزم صرف زمان و هزینه بیشتر خواهد بود. رعایت نکات ایمنی حین کار با دستگاه پلیشر صنعتی یا عیب یابی آنها با دانستن موارد لازم برای تعمیر آن میتواند به میزان زیادی در کاهش زمان تعمیرات دستگاه و سرعت گرفتن فرایند نظافت تاثیر گذار باشد. در بسیاری از مواقع مشکل دستگاههای پولیشر توسط خود شما حل میشود اما اگر مشکل پیچیده تر باشد، کمک گرفتن از تکنسین های ماهر میتواند از هدر رفت زمان و سرمایه شما جلوگیری کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «عیب یابی و رفع ایراد از دستگاه های پولیشر صنعتی»

  1. سلام خسته نباشید
    چرخ دنده گیربکس دستگاه پولیش مدل. ۴۵۰A
    خرده شده من ساکن رشت هستم چکار کنم
    لطفاً راهنمایی بفرمایید تشکر میکنم

  2. سلام وقت بخیر

    جهت اطلاع از موجودی قطعه یدکی مورد نیاز دستگاه پولیشر خود، خرید یا دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ واحد پشتیبانی و خدمات تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید