شستشوی ماشین آلات ساختمانی با کارواش سه فاز

شستشوی ماشین آلات ساختمانی با کارواش سه فاز

نظافت تجهیزات ساختمانی امری ضروری است. تجهیزات تمیز طول عمر بیشتری دارند و شستشوی پر فشار با زدودن گِل ، روغن و دوده از تجهیزات سنگین سریعتر از هر دستگاه دیگری، تجهیزات ساختمانی شما را نظافت و حفاظت می کند. نظافت تجهیزات سنگین کاری کم اهمیت تلقی می شود. جدا از آشفتگی های حین کار، این کار معمولا در ازای دریافت هزینه ای اندک، به کارگرهای ساختمانی محول می شود و آن ها نیز به این کار صرفا به چشم زدودن دوده و چربی نگاه می کنند. اما واقعیت این است که تمیز کردن موثر و کارآمد تجهیزات ساختمانی کاری فراتر از آنچه ممکن است به نظر برسد است. شستشوی تجهیزات سنگین مستلزم دستگاه های خاصی مانند دستگاه کارواش سه فاز می باشد. همچنین تکنیک های خاصی وجود دارند که بتوان بیشترین بهره را از مواد و زمان شستشو برد. البته به نکات ایمنی نیز باید توجه کرد. تجهیزات سنگین ساختمانی مانند آسانسورها، لودرها، کامیون های شن، ماشین های بزرگی هستند که خطراتی را پیش روی کاربر و همچنین کسانی که مسئولیت نظافت دائم آن ها را به عهده دارند قرار می دهند.

 

شستشوی تجهیزات ساختمانی با کارواش سه فاز
دستگاه کارواش صنعتی سه فاز

 

اهمیت شستشوی تجهیزات و ماشین آلات سنگین ساختمانی

دلایل زیادی برای شستشوی تجهیزات سنگین وجود دارد. شرکت های ساختمانی موفق، موسسات اجاره تجهیزات و همچنین نمایندگی های تجهیزات سنگین به اهمیت تمیز و با کیفیت نگه داشتن تجهیزات گران قیمت خود پی برده اند. بهره وری تجهیزات و طول عمر طولانی برای اطمینان از این که ماشین آلات همیشه در صورت نیاز کار می کنند بسیار مهم هستند. دستگاهی که کار نکند، درآمد زا هم نخواهد بود. در بازارهایی که رقابت تنگاتنگی وجود دارد، از کار افتادگی  غیر منتظره دستگاه ها جبران پذیر نخواهد بود. دستگاه های کارواش صنعتی سه فاز اعضای حذف نشدنی شستشوی تجهیزات ساختمانی هستند. هیچ راهی بهتر از ضربه زدن با آب پرفشار برای از بین بردن دوده چربی نیست. فشار جریان های متمرکز آب می تواند به نقاط دور از دسترس  که نمی توان برس تمیز کرد مثل لولاها هم برسد. در انتخاب کارواش سه فاز عوامل زیادی دخیل هستند.

 

دستگاه کارواش سه فاز برای شستشوی صنعتی
دستگاه کارواش سه فاز

 

مزایای نظافت تجهیزات ساختمانی

گفتن این که دستگاه کارواش سه فاز دستگاه بهتری نسبت به کارواش صنعتی تک فاز است کار ساده ای است. این دستگاه ها به همراه مواد شوینده صنعتی نیز کاربرد دارند که به افزایش قدرت پاک کنندگی کمک می کنند و علاوه بر شستشو برای عملیات رسوب زدایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. برای برخی مدیران کسب و کار، در مورد تمیز و درخشان بودن محل کار بسیار ریز بین هستند. وقتی از سایت یا فروشگاه های آن ها دیدن کنید، این امر به وضوح به چشم می خورد. شرکت های پیشرو، مزایای فراوان شستشوی تجهیزات با دستگاه کارواش سه فاز را به خوبی می دانند. در اینجا به مهمترین موارد اشاره می شود:

 

شستشوی صنعتی با دستگاه کارواش سه فاز
کارواش صنعتی سه فاز

 

– نظافت منظم، بخش جدای ناپذیر نگهداری از دستگاه ها است. دوده و آلودگی به اندازه عوامل اصطکاک فرسایش دهنده هستند. ماشین های کثیف بسیار سریع تر از تجهیزاتی که به طور منظم تمیز می شوند فرسوده می شوند. نظافت ماشین هایی که به طور منظم تمیز می شوند بسیار آسان تر است.

– دستگاه های تمیز دیرتر از ماشین های گل اندود و غرق در چربی داغ می کنند. هرچند دمای معمول یکی از شرایط لازم برای کارکرد تجهیزات سنگین است ، دمای بیش از حد نیز یک عامل مخرب است. دستگاه هایی که بیش از حد گرم شوند، طول عمر کوتاه تری خواهند داشت. در واقع، دستگاهی که داغ کرده باشد ممکن است در وسط کار متوقف شود. این مسئله تاثیری دومینووار بر روی سایر کارگران و چرخه تولید دارد.

 

– اگر دستگاهها تمیز نگه داشته شوند، مدت زمان خرابی آن ها کوتاه تر خواهد بود. آسیب های ناشی از خرابی قطعات در اثر کثیف بودن هم از نظر زمانی که از دست می رود و هم هزینه تعمیرات بسیار هزینه بر تر هستند. نظافت منظم ، عوامل خارجی از جمله سنگ یا شاخه های موجود بر سر راه را تمیز می کنند و از وزن سطل ها و جاروهایی که آغشته به لجن خشک شده هستند می کاهد.

 

– نظافت دستگاه ها فرصت مناسبی را برای بازرسی و رفع مشکلات احتمالی به دست می دهد. ترک های ناشی از فرسایش فلزات در معرض زنگ زدگی و اکسید شدن هستند. وقتی ماشین تمیز باشد، اتصالات فرسوده و بعضا دارای نشتی به راحتی دیده می شوند. بدین ترتیب تعمیرکارها پیش از آن که مشکلات در حال پیشروی به مسئله مهمی تبدیل شوند سراغ آن ها می روند.

 

– تجهیزات ساختمانی که به طور منظم نظافت میشوند از ایمنی بیشتری برخوردارند. تجهیزاتی که دقتی در محافظتشان نمی شود برای کاربر، گروه کارگران و دیگر افرادی که در معرض دستگاه هستند، خطرزا هستند. تجمع آلاینده ها حول سیستم های هیدرولیک و الکتریکی ممکن است در اثر فشار بالای بنزین یا ولتاژ خطرناک منجر به انفجار شود.

 

– وقتی مکانیک ها با دستگاه های تمیز کار کنند، بسیار کارآمد تر خواهند بود. نظافت، ذرات خارجی را که فرّار، سنگین و یا لیز هستند را از بین می رود. شستشوی موثر اجرام یا تجمعاتی را که ممکن است باعث لیز خوردگی و جراحت و یا آسیب در نقاطی که انرژی جنبشی را به دام می اندازد شوند را از میان برمی دارد. وقتی سطوح تمیز و بی خطر باشند حوادث ارگونومیک نیز کاهش پیدا می کنند.

 

– احساس افتخار و غرور نیز با داشتن ناوگان های تمیز و منضبط بیشتر احساس می شود. این حس شامل حال صاحبین کسب و کار، ناظرین، کاربران دستگاه ها ، کادر خدماتی می شود. کاربران نیز حین کار با دستگاه هایی که تمیز هستند و ظاهر بهتری دارند دقت بیشتری به خرج می دهند. بخش حفاظت و نگهداری نیز به همین ترتیب عمل خواهد کرد.

 

– در نهایت، تجهیزات تمیز بازخوردی مثبت و چشمگیر خواهد داشت که به گوش مشتریان، سرمایه گذاران و مشتریان آتی خواهد رسید.

 

شستشوی ماشین آلات سنگین با کارواش سه فاز
کارواش سه فاز

 

دستگاه کارواش سه فاز برای شستشوی موثر تجهیزات سنگین

تجهیزات حفاظت فردی، اولین محصولاتی هستند که هنگام شستشوی دستگاه ها با کارواش سه فاز باید در نظر گرفت. در هر شرکت ساختمانی ، ایمنی مهم ترین اصل است. این شامل ایمنی در محل ساخت و ساز و یا در پشت صحنه در فروشگاه و محوطه است و تنها به زمان شستشو با دستگاه کارواش صنعتی محدود نمی شود، بلکه به طور کلی در طول روز و هنگام انجام فعالیت ها باید همواره در شرایط ایمن قرار داشته باشند. ماشین آلات ساختمانی و تجهیزات تعیین شده برای نظافت بی خطر نیستند.  یک خط حفاظت قوی یعنی حفاظت فردی کارگران با :

 

– لباس کارهای یکسره که کل تنه، بازوها و پاها را حفاظت کنند. امروزه عملا همه کارگران پوشش هایی با ظاهر مناسب دارند که اغلب قابل استفاده مجدد و چندین بار استفاده استفاده هستند. لباس های بارانی برای کار با دستگاه ها مناسبند. این لباس ها می توانند یکسره و یا دو تکه شامل بالاپوش و شلوار باشد. در صورت شستشو با آب داغ باید از محافظ های عایق دار استفاده شود.

 

– پوشش مناسب برای پا ، فارغ از این که چه باشد، نیز مهم است چرا که در طی فرآیند شستشو کارگران خیس خواهند شد. پدهای شستشوی تجهیزات سنگین که قفس شستشوی تجهیزات هم گفته می شود، فضای لیزی است. بهترین پاپوش چکمه های لاستیکی با زیره های ضد لغزش و محافظ انگشتان پا هستند. بسته بودن انتهای بالایی هم برای به داخل نفوذ نکردن آب به داخل مهم است.

 

– ورود ذرات پاشیده شده چربی و آلودگی که حین شستشو که با فشار به اطراف پرتاب می شوند به چشم بسیار خطرآفرین است. آلودگی چشم نیز به اندازه سوختگی و جراحت پوستی خطرناک هستند. سوختگی های ناشی از مواد شیمیایی نیز بنا بر اینکه چه ماده چربی زدایی استفاده شده حائز اهمیت است. دست کم، باید از محافظ های چشم استفاده کرد. در بهترین حالت از شیلدهای کل صورت استفاده کنید.

 

– استفاده از دستکش اجباری است. عملیات شستشوی تجهیزات با دست سر و کار دارد. کارگران باید بتوانند ذرات گِل خشک شده و سنگ در هر ابعادی را با دست بردارند. ذرات چربی باید پاک شوند و از طرف دیگر لبه های تیز دستگاه ممکن است باعث جراحت شوند. برخی کارگران در حین کار از دستکش های چرم استفاده می کنند اما اکثر آن ها با دستکش های لاستیکی یا لاتکس راحت تر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید