شستن آسان فرش ها را با دستگاه فرش شور تجربه کنید.

شستن آسان فرش ها را با دستگاه فرش شور تجربه کنید.

نظافت سطوح مختلف در بخش های صنعتی، غیر صنعتی و تجاری و مسکونی همیشه مورد توجه بوده و با دستگاه های پیشرفته ای که برای مرتفع نمودن این کار طراحی و تولید شده به انجام می رسد، در سالن ها و برخی مراکز بنا به نوع کاربری ساختمان پوشیده از فرش یا موکت است و  پاک کردن موکت و فرش ها آن که مهم ترین دغدغه  هر فرد محسوب می شود  و پاکیزگی آن بسیار با اهمیت است از دستگاه فرش و موکت شوی استفاده می شود که با آن فرش هایی که بر اثر رفت و آمد کثیف شده اند و شستشو آن ها بسیار مشکل می باشد را نظافت و تمیزشوی می نماید، بهره مندی از وسیله ای کاربردی هعمچون دستگاه فرش شور برای انجام فرآیند پاکسازی بلاخص در مکان هایی که وسعت بالایی دارد بسیار دارای کاربرد می باشد چرا که  انجام این کار به هیچ عنوان با استفاده از دست و نیروی خدماتی امکان پذیر نیست و اگر هم به طریقی صورت گیرد کار چه بسا دشواری به نظر می رسد. در این میان دستگاهی منحصربفرد به نام دستگاه فرش شویی به کمک نیروی انسانی آمده تا در کیفیت نظافت پیشرفت ایجاد کند. دستگاه فرش شویی یکی از بهترین دستگاه هایی است مخصوص شستشوی اصولی فرش و موکت طراحی شده، صرفا جارو کردن به صورت ظاهری فرش را تمیز می کند ولی از نظافت الیاف داخلی فرش عاجز است و  آلودگی هایی مانند لکه بر روی فرش هرگز با جاروکردن از بین نخواهد رفت و به همین دلیل نیازمندی به پاکیزگی فرش ها ما را به سمت استفاده از دستگاهی فوق العاده کارآمد چون  فرش شوی  هدایت می کند زیرا تنها این ابزار نظافت صنعتی این کار را امکان پذیر خواهد کرد و بهره گیری از  فرش شویی طول عمر فرش ها را به میزان غیرقابل باور افزایش می دهد و از پوشیدگی آن جلوگیری می کند و این عملیات به خوبی و با فشار مناسب آلودگی ها را از عمق فرش بیرون می کشد و  دمای مناسب آب در این دستگاه بر روی تمیزی فرش بی تاثیر نخواهد بود و در مکان های نیمه صنعتی و تجاری و مسکونی که نیاز به پوششی مانند فرش بر روی سطوح احساس می شود شستشوی آن لازم و ضروری خواهد بود.

 دستگاه فرش شور
فرآیند شستشوی فرش با دستگاه فرش شور

فرآیند شستشوی فرش با دستگاه فرش شور

دستگاه فرش و موکت شوی تجهیز شده به تی مخصوص سطوح تخت به شستشو و نظافت سطوح سخت هم چون موکت و فرش و حتی در مواقعی سطوح سنگی می پردازد. نحوه عملکرد دستگاه فرش شوی به شکل پاشش همزمان آب و مواد شوینده  بر روی برس غلتکی و چرخ آن است  به طوری که آلودگی ها را از عمیق ترین نقاط بافت فرش خارج نموده و بلافاصله آب و آلودگی های باقی مانده را توسط سامانه قدرتمند مکش جمع آوری و به درون مخزن آب کثیف هدایت می کند. دستگاه های فرش شوی در  مدل های متنوعی تولید شده اند که شستشوی حرفه ای را بر روی فرش و موکت به انجام می رساند. بدنه دستگاه شستشوی فرش از جنس پلی اورتان فشرده ساخته شده که بافت منجر به طول عمر در ان می شود  و مقاومت موکت شور را در برابر ضربه های احتمالی افزایش می دهد، دستگاه فرش شویی  بسته به محل استفاده دارای تنوع بالایی است و در آن از مدل های کوچک تر و با توان کمتر در مناطق مسکونی استفاده می شود و از طرفی از ماشین های بزرگ مکانیزه قالیشویی بزرگ استفاده می گردد. برخی از دستگاه های فرش شوی با توجه به مدل می تواند از انرژی کمتری استفاده کند و هزینه ها را کاهش دهد و شستن را با دقت بالاتری به انجام برساند. برخی از دستگاه ها کاملا مکانیزه هستند و فقط نیاز به چند اپراتور دارند ولی انواع دیگر نیمه اتوماتیک هستند و با کمک کاربر کار می کنند. اساس کار در این دستگاهه ا یکسان است و اگر دستگاه فرش شور کاملا اتوماتیک باشد این مراحل را می توان به این ترتیب مورد توجه قرار داد. نحوه کار دستگاه فرش شوی به این صورت است که در ابتدا فرش با آن کاملا خیس می شود و مواد شوینده به آن اضافه می گردد .سپس برس های فرش شور  به کار می افتد و قسمت های  مختلف آن را به خوبی می‌شوید. بعد از شستن فرش آب کشی می شوند و  آب های آلوده از آن خارج می شود و کاملا آب فرش خارج و فرش لوله می شود، نوع دیگری از دستگاه فرش شور به شکل تمام اتوماتیک وجود دارد که بدون این که نیاز به جابجایی فرش باشد دستگاه را به محل مورد نظر برده و بر روی آن حرکت داده و سطح را پاکسازی می کند قسمت  های مختلف این دستگاه شامل برس، ‌سیستم مکش، تی مخصوص می باشد و طریقه عملکرد پخش  آب و مواد شوینده بر روی فرش و برس عمقی الیاف آن خواهد بود، بعد از این که کل فرش شوینده پخش شد و برس زده شد با مکشی قوی تمام آب کشیده می شود تا سطح فرش خشک شود و فرش خشک شده و نیاز به جابجایی آن وجود ندارد. مخزن آب تمیز و آب کثیف این دستگاه از هم جدا می باشد و برق این دستگاه از باتری و یا جریان برق مستقیم است و در برخی از محیط هایی که میزان حساسیت به آلودگی صوتی بالایی است استفاده از دستگاه موکت شوی و فرش شوی بی صدا  توصیه می شود.

دستگاه فرش شور
فرآیند شستشوی فرش با دستگاه فرش شوی

نکات مهم در خرید فرش شوی

برای انتخاب فرش و موکت شوی باید به نکاتی توجه شود تا آن چه  مورد نیاز است به درستی انتخاب و خرید شود، سرعت دستگاه در تمیز کردن و خشک کردن فرش و یادگیری کار با فرش شور به وسیله کاربر از دیگر نکات وزن دستگاه و قابلیت جابجایی آن به مکان های مختلف، توجه به ابعاد دستگاه زیرا بتواند در مسیر های باریک مانند راهرو ها حرکت کند. قدرت مکش دستگاه  زیرا زمانی که قدرت بالایی داشته باشد آب را به خوبی از روی فرش جمع می کند و تمیزکاری با سرعت بیشتری به سرانجام می رسد. منبع تغذیه نیز بسیار اهمیت دارد اگر با نیروی برق کار کند می توان به راحتی مساحت زیادی را نظافت کند، معمولا دستگاه ها دارای حجم کمی هستند. مخزن آب موجود در دستگاه اگر دارای حجم کافی باشد می تواند فرش های بزرگتری را در یک مرحله تمیز کند. در هنگام خرید دستگاه فرش شور بهتر است دستگاهی در نظر گرفته شود که برس غلطکی داشته باشد زیرا این خاصیت منجر به حرکت آن در مسیر تار و پود شده و به بافت فرش آسیب وارد نمی کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید