جاروبرقی صنعتی و مزیت های آن

جاروبرقی صنعتی و مزیت های آن

امروزه در بسیاری از صنایع و کارخانه ها بر روی دستگاه های نظافت صنعتی پیشرفته و مدرن سرمایه گذاری صورت می گیرد تا در کنار افزایش میزان تولید، هزینه های مرتبط با نیروی انسانی کاهش یابد. اگر چه در برخی واحدهای صنعتی هنوز از روش های سنتی برای نظافت استفاده می شود. در این گونه محیط های صنعتی برنامه انجام فعالیت های نظافتی بصورت دستی و سنتی بسیار وقت گیر بوده و باعث کاهش تولید و از دست رفتن سود می شود. به منظور رفع مشکلات ناشی از آلودگی های صنعتی، انواع متنوعی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی طراحی و تولید شده اند. طراحی و تولید مکنده صنعتی با بهره گیری از فناوری های نوین، موجب شده است که نسل جدید این دستگاه های نظافتی کارآمد، عملکردی فوق العاده ارائه دهند.

 

مزیت های استفاده از جاروبرقی صنعتی

مزیت های استفاده از جاروبرقی صنعتیدر کارخانه ها و دیگر سایت های صنعتی نظافت روزمره با هدف ایجاد محیطی سالم و ایمن، بهبود عملکرد تجهیزات و افزایش کیفیت محصولات تولیدی ضروری است. یکی از پرکاربردترین تجهیزات مکانیزه برای نظافت واحدهای صنعتی، جاروبرقی صنعتی می باشد. شاید کمتر کسی از این موضوع آگاهی داشته باشد که برخی انواع مکنده صنعتی در یک ساعت قابلیت مکش چندین تن مواد را دارا می باشند و یا این که فیلترهای پیشرفته در مکنده های صنعتی، قادر به فیلتراسیون ذرات میکرونی هستند. بهره مندی از جاروبرقی صنعتی می تواند سودآوری و بهره وری یک مرکز صنعتی را به نحو قابل توجه افزایش دهد. در حقیقت با به کارگیری جاروبرقی صنعتی، کیفیت محصولات افزایش یافته و امکان استفاده مجدد از مواد قابل بازیافت فراهم می گردد. از سوی دیگر هزینه های مربوط به نیروهای خدماتی و همچنین میزان فرسودگی تجهیزات کاهش می یابد که به معنای خرابی کمتر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می باشد.

 

 

کاهش هزینه های نیروهای خدماتی با استفاده از جاروبرقی صنعتی

کاهش هزینه های نیروهای خدماتی با استفاده از جاروبرقی صنعتیانجام عملیات نظافت و جمع آوری مواد با استفاده از دستگاه های قدرتمند مکنده صنعتی  در مقایسه با روش های دستی چندین برابر سریع تر و با کیفیت تر می باشد. با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی در یک بازه زمانی مشخص، مساحت بیشتری از سطوح (هموار یا نا هموار) قابل نظافت بوده و انواع آلودگی حتی مواد دارای اندازه بسیار کوچک قابل جمع آوری و مکش می باشند. به این ترتیب نیروهای متعدد خدماتی تنها با یک کاربر قابل جایگزینی هستند و این کاربر با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه همانند جاروبرقی می تواند عملیات نظافت را بدون هیچ گونه فشار و خستگی به انجام رساند. در چنین شرایطی امکان استفاده از سایر نیروهای خدماتی در بخش های مورد نیاز دیگر وجود دارد. بنابراین هزینه های مرتبط با پرسنل خدماتی کاهش یافته و بازدهی آنان افزایش می یابد. در بسیاری از موارد خاص جاروبرقی صنعتی تخصصی به کار گرفته می شود.

 

 

 

بازیافت مواد

بازیافت مواددر بسیاری از صنایع تولیدی مواد خام اولیه و یا محصولات تولید شده در حین انجام فرآیندهای صنعتی و یا به علت جا به جایی محصولات، در محیط و در بین تجهیزات پراکنده می شوند. این مواد غالبا قابل بازیافت می باشند اما اگر به شیوه صحیح جمع آوری نشوند نه تنها استفاده مجدد از آنها امکان پذیر نمی باشد بلکه خود به آلودگی در محیط تبدیل می شوند. یکی از مهم ترین کاربردهای انواع جارو برقی صنعتی بازیابی و یا احیای مواد قابل استفاده می باشد. جمع آوری صحیح مواد قابل بازیافت به بازگشت آنها به چرخه تولید کمک می نماید و موجب صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها  خواهد شد. بدین ترتیب از اتلاف بیهوده مواد جلوگیری شده و از ایجاد آلودگی و پسماند خطرناک جلوگیری به عمل می آید.

 

 

 

کیفیت محصولات

کیفیت محصولاتگذشته از جنبه های عمومی نظافت در محیط های صنعتی، در برخی صنایع خاص موضوع نظافت دارای اهمیت ویژه و خاص می باشد. بعضی از محصولات نسبت به آلودگی بسیار حساس بوده و وجود کمترین آلودگی کیفیت آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. استفاده از روش های سنتی برای انجام عملیات نظافت در چنین صنایعی موجب انتشار بیشتر آلودگی های فرار گردیده و احتمال آلوده شدن محصولات را افزایش می دهد. به همین دلیل راه حل بهینه، انجام عملیات نظافت بصورت دائم و پیوسته با استفاده از جارو برقی صنعتی دائم کار مناسب می باشد که قادر است انواع آلودگی را با قدرت و سرعت بالا مکش کرده و آن‌ها را از قسمت های مختلف خطوط تولید و تجهیزات حتی بخش های دور از دسترس جمع آوری نماید. به این ترتیب مشکلات متعدد ناشی از وجود آلودگی های مختلف برطرف می گردد. علاوه بر این با بهره مندی از جاروهای صنعتی نیازی به ایجاد وقفه در خطوط تولید نبوده و در هر زمان می توان از جاروبرقی استفاده نمود. این دستگاه به صورت جاروی مرکزی هم قابل نصب می باشد.

 

 

 

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتیدر برخی موارد آلودگی موجود در محیط تأثیر چندانی بر کیفیت محصولات نداشته و اثر منفی آن به تجهیزات و خطوط تولید باز می گردد. فرآیند تولید در برخی صنایع همراه با ایجاد آلودگی های ساینده همانند سیمان، سنگ، شیشه، تراشه های فلزی و… می باشد و این مواد به دلیل دارا بودن خاصیت سایندگی بالا می توانند به قطعات و تجهیزات صنعتی آسیب وارد نمایند و باعث کاهش طول عمر مفید آنها گردند. آسیب دیدن تجهیزات علاوه بر تحمیل هزینه قابل توجه برای تعمیر و تعویض قطعات می تواند منجر به توقف خط تولید گردد که خود خسارت های مالی زیادی به بار می آورد. دستگاه های جاروبرقی صنعتی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که در اغلب محیط های سخت صنعتی قابل کاربرد بوده و دارای قابلیت جمع آوری انواع مختلف آلودگی های سخت و خشن و ساینده می باشد. جمع آوری آلودگی های سخت توسط مکنده صنعتی و خارج نمودن آن ها از محیط ، خطر آسیب دیدگی  تجهیزات و  ماشین آلات خط تولید را به حداقل کاهش می دهد و در نتیجه عمر قطعات افزایش یافته و از صرف هزینه های بیهوده و گزاف جلوگیری می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید