دستورالعمل استفاده از اسکرابر پس از خرید

دستورالعمل استفاده از اسکرابر پس از خرید

شستشو و نظافت در سطوح، شامل بخش های متفاوتی می شود که از مهم ترین و چالش برانگیز ترین بخش ها، می توان به مدیریت سطوح هموار کف شامل کفشویی و خشک کردن سطوح اشاره کرد. برای کفشویی راه های بسیاری وجود دارد که با توجه به مشکلات روش های دستی نظافتی، بهترین کار بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی تخصصی می باشد. دستگاه اسکرابر یک دستگاه کفشوی مناسب می باشد که در صورتی که از برند معتبری باشد، بهترین عملکرد را ارائه خواهد داد. در ادامه نحوه استفاده از این دستگاه کاربردی و حرفه ای و انواع متفاوت آن تشریح شده است.

انواع اسکرابر صنعتی

به دلیل تنوع در جنس و مساحت سطوح، دستگاه کفشوی صنعتی در رده های گوناگونی طراحی و ارائه شده است و با توجه به شرایط محل نظافت می توان بهترین مدل را انتخاب نمود. دستگاه زمین شور صنعتی در دو مدل اسکرابر سرنشین دار و اسکرابر دستی طراحی و ارائه شده است که با توجه به مساحت و شرایط محیط می توان یکی از دو مدل (یا بسته به نیاز هر دو مدل) را انتخاب نمود. از اسکرابر دستی به منظور شستشوی سطوح هموار کف در بخش هایی که کوچک است یا موانعی در سطوح وجود دارد استفاده می شود؛ جمع و جور بودن و قدرت مانور بالا، امکان شستشوی کامل نقاط دور از دسترس را فراهم می کند. از مدل دیگر اسکرابر یعنی مدل سرنشین دار یا خودرویی نیز برای کفشویی سطوح گسترده و وسیع مانند مجتمع های تجاری و اداری، پارکینگ ها و… استفاده می شود؛ مخازن آب تمیز و آب کثیف دستگاه بسیار بزرگ تر از مدل دستی بوده و می توان با پوشش دهی پهنای شستشوی بیشتر، شستشو را در مدت کمتری انجام داد. دسته بندی اسکرابر ها به نحوه هدایت خلاصه نمی شود و دسته بندی دیگری وجود دارد که شیوه تامین انرژی حرکتی دستگاه را مشخص می کند. برای شستشو و نظافت سطوح هموار کف در بخش هایی که وجود کابل بر روی زمین باعث بروز مشکل شود، یا دسترسی به پریز برق وجود ندارد می توان از مدل باتری دار استفاده کرد؛ در غیر این صورت نگهداری و هزینه اولیه خرید اسکرابر کابلی بهتر خواهد بود.

تجهیزات دستگاه کفشوی صنعتی

یک کفشوی صنعتی کاربردی از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که عملکرد صحیح همه این بخش ها در کنار هم موجب شستشو و خشک کردن همزمان سطوح با بهترین کیفیت خواهند شد. این اجزا عبارت اند از: برس های دیسکی شستشوی سطوح که می بایست از الیاف با کیفیت بالایی تولید شده باشند،‌ لاستیک تی که توسط آن آب به سامانه مکش هدایت می شود و خرطومی مکش که وظیفه انتقال آب کثیف به داخل مخزن مخصوص است، دو عدد مخزن آب تمیز و آب کثیف که تقریبا حجم مشابهی دارند و نظافت آن ها بسیار ساده است، موتور مکنده که وظیفه ایجاد خلا برای مکش آب کثیف دارد و منبع تغذیه که ممکن است به صورت جایگاه کابل باشد یا به صورت باتری در دستگاه تعبیه شده باشد. کارکرد همه اجزا به درستی، موجب ارائه پاکیزگی نهایی خواهد شد.

راه اندازی اسکرابر

پس از شناخت کامل مدل های مناسب و انتخاب و خرید اسکرابر برای محیط، نوبت به راه اندازی و نگهداری این دستگاه کاربردی می رسد. کارکرد های لازم برای راه اندازی اسکرابر و استفاده از آن عبارت است از: نصب برس و اطمینان از قرارگیری صحیح در جایگاه خود و ارائه کیفیت کافی در عملیات برس زنی سطح، نصب تی دستگاه و بررسی ارتفاع مناسب تی برای کفشویی، نصب باتری در مدل های اسکرابر باتری دار سرنشین دار و دستی، پر کردن مخزن آب تمیز و چک کردن مخزن آب کثیف برای آمادگی شستشو. بدین صورت می توان دستگاه زمین شوی صنعتی را راه اندازی نمود و با استفاده از آن به کفشویی سطوح هموار پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید