ویژگی های سوییپر مناسب برای انبار ها

ویژگی های سوییپر مناسب برای انبار ها

فضای انبار ها نیز همانند دیگر بخش های محیط های صنعتی و تولیدی به واسطه تردد افراد و حمل و نقل بار ها آلوده و کثیف می شوند. مسلما ماندگاری آلاینده ها در این بخش ها نه تنها جلوه های ظاهری محیط را کاهش می دهد بلکه سلامت افراد شاغل در این بخش ها را نیز تهدید نموده و با کاهش کیفیت محصولات و مواد اولیه نگهداری شده در این محیط ها، موجب کاهش در بهره وری و سود آوری کسب و کار می گردد. در این شرایط استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی راهکار مناسبی برای نظافت انبار ها می باشد.



لزوم استفاده از سوییپر صنعتی در نظافت انبار

سوییپر صنعتیبه منظور حذف آلاینده های انباشته در محیط انبار ها،‌ اولین گزینه ای که به ذهن خطور می کند استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت می باشد. اما استفاده از جارو های سنتی متداول در محیط می تواند حجم بالایی از ذرات ریز گرد و غبار را در فضای بسته انبار پراکنده نماید. مسلما ذرات معلق به راحتی وارد سیستم تنفسی افراد شده و موجب بیماری آنها می گردند. علاوه بر این ذرات معلق با گذشت زمان بر روی محصولات و مواد اولیه نشست کرده و با کاهش کیفیت آنها موجب ضرر در کسب و کار می شوند. به عبارت دیگر استفاده از شیوه های سنتی نه تنها آلانیده های موجود در محیط را به نحو مطلوب و ایده الی حذف نمی نماید بلکه با انتشار ذرات گرد و غبار در محیط مشکلات جدیدی ایجاد می نماید. باتوجه به اهمیت نظافت و حذف موثر و با کیفیت آلاینده های ریز و درشت در فضای انبار ها،‌استفاده از دستگاه های سوییپر صنعتی راهکار مناسب وایده آلی برای نظافت می باشد.

 

ساز و کار دستگاه سویپر صنعتی

نظافت انبار با سوییپرسوییپر صنعتی دستگاهی مکانیزه و کاربردی برای نظافت فضای انبار ها می باشد. این دستگاه ها با استفاده از سیستم برس زنی تمامی آلاینده های انباشته در محیط را جمع آوری می نماید. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری آلاینده های خشک موجود در محیط مجهز به دو برس دیسکی جانبی و یک برس رولی مرکزی می باشد. چرخش پر سرعت برس های دیسکی جانبی آلاینده های موجود را به بخش میانی دستگاه هدایت نموده و در نهایت آلاینده های جمع شده در این بخش توسط چرخش پاد ساعتگرد برس رولی مرکزی به داخل مخزن منتقل می شوند. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور ممانعت از انتشار ذرات ریز گرد و غباری که در اثر چرخش برس ها در فضا معلق می شوند مجهز به سیستم مکش می باشند. استفاده از سیستم مکش بر روی برس ها با مکش کامل ذرات معلق در هوا مانع از انتشار آنها در محیط شده و در نتیجه کیفیت هوای پیرامون را بهبود بخشیده و با حذف کامل آلاینده کیفیت نظافت را ارتقا می دهد.

 

ویژگی های سوییپر مناسب انبار

دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط های گوناگون در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. با توجه به فضای انبار ها سوییپر به کار رفته در این محیط ها باید ویژگی های خاصی داشته باشد که در ادامه به بیان این ویژگی ها می پردازیم:

 

منبع تغذیه دستگاه جاروب خیابانی

سوییپر صنعتیدستگاه های سوییپر قبل ارائه در دو نوع الکتریکی و دیزلی ارائه می شوند. با توجه به اینکه فضای انبار ها مسدود و سر پوشیده می باشد مسلما استفاده از نوع دیزلی که همراه با انتشار گاز های سمی می باشد گزینه ای مناسب برای استفاده در انبار نمی باشد. از این رو معمولا در فضای انبار ها از سوییپر های الکتریکی که فاقد گاز های سمی می باشند استفاده می شود.

 

ابعاد دستگاه سوییپر

سوییپر صنعتیبا توجه به اینکه فضای انبار ها معمولا قفسه بندی می باشد. یا طرز چیدمان محصولات و مواد اولیه به صورت ردیفی می باشد، فضای انبار دارای معابر باریک می باشد. از این رو استفاده از سوییپر های بزرگ در چنین محیط هایی مقدور نیست.  بهترین گزینه برای نظافت انبار ها با توجه به فواصل موجود در بین قفسه ها و ردیف ها، سوییپر هایی می باشد که از قدرت مانور کافی برای چرخش در معابر برخوردار باشند.

 

تجهیز به کابین محافظ

سوییپر صنعتیبا توجه به اینکه فضای داخلی انبار ها تا نزدیکی سقف قفسه بندی بوده و مملو از بسته ها و کارتن ها می باشند، قابلیت تجهیز سوییپر صنعتی به کابین محافظ یک مزیت محسوب می شود. چرا که کابینم محافظ به واسطه داشتن سقف محافظ می تواند از کاربر در برابر سقوط اشیاه واقع در ارتفاع محافظت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید