اسکرابر، ضامن سلامت محیط های بهداشتی و درمانی

اسکرابر، ضامن سلامت محیط های بهداشتی و درمانی

دستیابی به سلامت محیط و امکانات سالم با بهره مندی از شیوه های نظافت سازنده تحقق می یابد. دستگاه اسکرابر صنعتی به منظور دستیابی به محیط سالم تر تولید شده و نگهداری از محیط را به بهترین وجه ممکن به انجام می رساند. کاهش کارگران بخش نظافت و نیز صرفه جویی در مصرف منابع همچون آب، هم از نظر اقتصادی و هم حفظ منابع طبیعی به کارفرمایان کمک می کند. از سوی دیگر کاهش مدت زمان انجام فرایند توسط زمین شوی های مکانیزه نیز به عنوان ویژگی بارز دستگاه اسکرابر مورد توجه است. در این مقاله قصد داریم به تاثیر اسکرابرها در حفظ سلامت محیط های بهداشتی درمانی بپردازیم.



آسایشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی عاری از میکروب

نگهداری و مراقبت از آسایشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی که با ازدحام جمعیت همراه هستند و به علت تماس مستقیم مردم در محیط بسته، سلامت تمامی افراد حاضر در محیط خصوصاً افراد سالمند، بیماران و کودکان را در معرض خطر قرار می دهد از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد. این آسیب پذیری با توجه به عدم رعایت اصول بهداشتی در نظافت سطوح به روش های سنتی، منجر به افزایش خطر انتقال میکروب و بیماری های عفونی و واگیر دار می گردد. گرد و غبار و میکروب های موجود در مراکز درمانی، تهدیدات جدی را برای ساکنان و مراجعین به همراه دارد؛ از این رو پاکیزه نگه داشتن و میکروب زدایی این محیط ها به علت اهمیت حیاتی که دارا می باشد لازم است انجام پذیرد. دستگاه اسکرابر مخصوص محیط های بهداشتی درمانی و آسایشگاه ها گزینه ای مناسب در جهت ارتقاء سطح پاکیزگی و بهداشت محیطی بوده و به عنوان راه حلی اساسی می توند نظافت محیط های مختلف را تحت پوشش قرار  دهد.

 

 

دستگاه اسکرابر اسکرابر صنعتی نوبکصنعتی و شستشوی سطوح

فناوری مدرن و سهولت استفاده و بهره گیری از دستگاه کف شوی و کارایی بالای آن در  امر شستشوی و نظافت، اثر گذاری و کارآمدی دستگاه اسکرابر را هر چه بیشتر به نمایش می گذارد. با به کار گیری کفشور صنعتی، کف محیط ها به مراتب با کیفیت بهتر و مطمئن تر مورد شستشوی قرار می گیرد. هم چنین دستگاه اسکرابر صنعتی با مصرف مواد شوینده ی شیمیایی کمتر در مقایسه با شیوه های سنتی، کیفیت هوای داخل ساختمان را بالا برده، و سلامتی کارکنان، ساکنان و مراجعین را تهدید نمی کند. اسکرابر ها قابلیت این را دارند تا با پوشش انواع محیط ها از نظر مساحت، به تمیزی هر چه بهتر محیط بپردازند. اتاق های ریکاوری، محیط های اداری، ورودی ها و راهرو ها و … امکان نظافت توسط اسکرابر ها را دارند. دستگاه اسکرابر صنعتی راه حلی مناسب و ایده آل برای اطمینان بخشی جهت رسیدن به استاندارد بالا در زمینه ی بهداشت و درمان و ضد عفونی کردن محیط را ارائه می دهد. البته همه ی کف شوی ها قابلیت ضدعفونی و باکتری زدایی در محیط را دارا نمی باشند. اسکرابر های NoBac با توجه نوع و ساختار ویژه ی خود، و مخازن آنتی باکتریال خود، می توانند طی ۳ روز باکتری ها و میکروب ها را تا ۹۹/۹ درصد از بین برده و از تکثیر مجدد آنها ممانعت می نمایند.

 

 

بالا بردن کیفیت نظافت، به حداقل رساندن مراقبت های بهداشتی مرتبط، عفونت و بهبود بهره وری کارکنان

دستگاه اسکرابر صنعتی

کم کردن نیروی انسانی جهت انجام امور نظافتی، از جمله مهمترین ویژگی هایی است که مورد توجه کارفرمایان قرار دارد که امکان استفاده از نیروی غیر متخصص و آموزش ندیده، جهت هدایت زمین شوی و به عنوان اپراتور، را به آن ها می دهند. هم چنین بهینه سازی مصرف منابع نیز اسکرابر ها را با توجه به مشکلات کم آبی پیش رو، ارزشمند تر از گذشته جلوه می دهد. اما اسکرابر های NoBac  با افزودن ویژگی آنتی باکتریال خود، کارآیی این کف شوی را بیشتر کرده و با کاهش عفونت های موجود در محیط، سلامت محیط را نیز تأمین می کند و با عملکرد نه چندان پیچیده خود، سلامت محیط را ضمانت می کند.

 

 

 

 

وجه تمایز اسکرابر های NoBac

دستگاه اسکرابر نوبکهمانطور که در بالا گفته شد؛ اسکرابر های نوبک (آنتی باکتریال) مخصوص محیط های بیمارستانی و درمانی می باشد. اما علت آنتی باکتریال بودن این کف شور، به سبب جنس خاص مخازن آن است. مخزن دستگاه اسکرابر نوبک از مواد شیمیایی ویژه تهیه شده است. این مواد شامل: پلی اتیلن غنی شده با افزودنی های غیر ارگانیک و ضد باکتری که عملکردی از داخل به بیرون دارند و به طور قابل اعتمادی از رشد میکروب ها در سطوح نا هموار، نقاط کور و شیار های کوچک جلو گیری می کند. در نتیجه باکتری ها جایی برای رشد و تکثیر نیافته و می میرند.

 

 

 

حال به جمع بندی ویژگی های کف شوی بیمارستانی می پردازیم

۱- کاهش بروز عفونت های احتمالی و سرایت بیماری های موجود در محیط های درمانی پر ازدحام و افزایش سطح سلامتی .

۲- صرفه جویی در استفاده از منابع انسانی جهت شستشوی و خشک کردن سطوح.

۳- سر و صدای کم دستگاه و امکان استفاده از آن در طول شبانه روز.

۴- بهبود کیفیت هوای محیط های داخلی: فیلتر های موجود در سامانه ی مکنده اسکرابر با عملکرد خود مانع بازگشت گرد و غبار به محیط می گرداند و نیز مواد شوینده شیمیایی به مراتب کمتری را نسبت به روش های سنتی مورد استفاده قرار می دهند؛ و شما را در داشتن هوایی مطلوب به خصوص در آسایشگاه ها و بیمارستان ها  کمک می کند.

۵- افزایش ایمنی و کاهش خطرات اعم از: از بین بردن خطرات لیز خوردن افراد بر روی محیط های خیس تحت نظافت، و هم چنین با کاهش مواد شوینده ی شیمیایی، گاز های شیمیایی خطرناک هم دیگر در محیط پخش نشده و آسیبی به افراد وارد نمی کند .

 

لینک مفید

اسکرابر : فهرستی از دستگاه های اسکرابر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید