حذف آلودگی های روغنی با شوینده فشار قوی

حذف آلودگی های روغنی با شوینده فشار قوی

در صورتی که ماشین نشت روغن دارد و کف پارکینگ یا حیاط کثیف می شود، میت وان لکه های آن را به وسیله یک دستگاه واترجت به راحتی شستشو نمود. شاید به سختی بتوان باور کرد اما کوکا کولا اسیدی قوی برای حذف لکه های روغنی دارد. البته خوشبختانه اسید آن، به اندازه ای قوی نیست که بتواند به معده انسان آسیب برساند. در ادامه به بررسی برخی مواد شیمیایی می پردازیم که توانایی از بین بردن لکه های نفتی را از روی سطوح بتنی دارند. همچنین در مورد انتخاب بهترین واترجت و نحوه استفاده از آن به روشی کارآمد بررسی خواهد شد. در صورتی که ماشین نشت روغن دارد و کف پارکینگ یا حیاط کثیف می شود، می توان لکه های آن را به وسیله یک دستگاه واتر جت به راحتی شستشو نمود. شاید به سختی بتوان باور کرد اما کوکا کولا اسیدی قوی برای حذف لکه های روغنی دارد. البته خوشبختانه اسید آن، به اندازه ای قوی نیست که بتواند به معده انسان آسیب برساند. در ادامه به بررسی برخی مواد شیمیایی می پردازیم که توانایی از بین بردن لکه های نفتی را از روی سطوح بتنی دارند. همچنین در مورد انتخاب بهترین واترجت صنعتی و نحوه استفاده از آن به روشی کارآمد بررسی خواهد شد.

مراحل حذف آلودگی های روغنی با واترجت

از واترجت می توان برای شستشوی انواع آلودگی های عمیق از جمله آلودگی های روغنی استفاده نمود. سه مرحله برای از بین بردن لکه های روغنی از روی بتن با استفاده از شوینده پرفشار وجود دارد که در ادامه بیان می گردد.

۱- انتخاب واتر جت مناسب

شستشوی آلودگی روغنی با واترجت آب گرممنبع تغذیه واترجت: واتر جت ها دارای انواع مختلفی هستند که برای کاربرد های مختلفی استفاده می شوند. منبع تغذیه واترجت می تواند الکتریکی، بنزینی یا دیزل باشد. واترجت بنزینی پر هزینه تر و قدرتمند تر است و جریان آب بیشتری را ایجاد می نماید که باعث می شود برای انجام کارهای بزرگ و سخت بسیار کارا واقع شود. از واترجت بنزینی برای انجام انواع شستشوی کوچک و بزرگ استفاده می گردد زیرا که این عمل را به خوبی انجام می دهد. برای اموری همانند شستشوی ماشین و سایر وسایل نقلیه بهتر است از واترجت الکتریکی استفاده گردد زیرا مقرون به صرفه تر بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد، همچنین دردسر های تامین بنزین را نیز نخواهد داشت.

فشار آب خروجی: می توان با تنظیم نازل مورد استفاده و تغییر میزان نیروو تعیین ارتفاع نازل از سطح، به بهترین کارایی دست یافت. به طور عمومی، مقدار متوسط نیرو بین ۱۲۰ تا ۱۹۷ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع ( kg/cm2) می باشد.

حجم آب خروجی: LPM یا Litre Per Minute جهت تعیین سرعت شستشو بسیار مهم است.  اگر LPM دو برابر شود در حالی که فشار تغییری پیدا نکند، توانایی شوینده پرفشار دو برابر می شود. برای شستشوی سطوح در پارکینگ و حیاط خانه، LPM بین ۵.۵ تا ۹.۵ لیتر در دقیقه مناسب خواهد بود.

دمای آب خروجی: واترجت ها از نظر دمای آب خروجی نیز به دو دسته واترجت آب گرم و واترجت آب سرد تقسیم می شوند. واترجت آبگرم برای رفع آلودگی های روغنی کارایی بسیار بالاتری خواهد داشت اما هزینه بیشتری را نیز در بر خواهد داشت. به همین دلیل ممکن است واترجت آب گرم برای مصارف خانگی به صرفه نباشد.

شستشوی سطوح با واتر جتانواع نازل واترجت: نازل های مختلفی برای مصارف مختلف به همراه واترجت استفاده می شود. نازل تخت، دوار، سوزنی و در نهایت زمین شوی از نازل های پر استفاده برای واترجت هستند که دارای کاربرد های فراوانی می باشند. نازل دوار که نام دیگر آن توربو می باشد برای شستشو و از بین بردن سخت ترین لکه های بتنی بسیار مفید است. این نازل آب را با یک الگوری دایره ای به بیرون پاشش می کند و سازندگان آن ادعا می کنند که ۴۰ درصد نسبت به نازل های دیگر سریع تر آلودگی ها را پاک می کنند.

 

۲- آماده سازی سطح بتنی

پاک کردن لکه روغنی از روی بتنمی توان بعد از این که روغن بر روی سطح ریخت، یک پارچه بر روی آن قرار داد تا مقداری از روغن را به خود جذب کند. بدین روش از نفوذ بیشتر آن در بتن جلوگیری می شود. قبل از شستشوی سطح، ماشین، دوچرخه و وسایل دیگر از محل دور نگه داشته شوند. قبل از استفاده از واترجت و هرگونه ماده شوینده بهتر است محل مورد نظر جارو شود. تا آلودگی ها و ضایعات دیگر جمع آوری گردند و لکه روغنی بهتری شستشو شود.

 

۳- جدا کردن روغن و آلودگی ها

شستشوی روغن با واتر جتانتخاب ماده شوینده به چند عامل بستگی دارد که مهمترین آن ها این است که لکه تا چه حدی عمیق است. هرچه لکه عمیق تر باشد، ماده شوینده قوی تری لازم است. اگر فرد بخواهد عملی سریع انجام دهد، احتمالا از مایع ظرفشویی و یا کوکاکولا استفاده می کند.

 

 

لینک های مفید:

واتر جت صنعتی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید