کاهش هزینه های نظافت سالن های ورزشی با استفاده از اسکرابر صنعتی

کاهش هزینه های نظافت سالن های ورزشی با استفاده از اسکرابر صنعتی

سالن های ورزشی، محیط های عمومی پر طرفداری به حساب می آیند و امروزه در تمامی شهرها یافت می شوند. انجام فعالیت های ورزشی در این سالن ها، سطح کفپوش را آلوده نموده و محیط نا ایمنی و غیر بهداشتی را فراهم می آورد. روش دستی شستشوی این محیط ها، استفاده از سطل آب و تی می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های زمین شوی صنعتی طراحی و تولید شده اند که بطور قابل ملاحظه ای در هزینه های نظافت صرفه جویی می کنند. زمین شوی سالن ورزشی با استفاده از سیستم مکانیزه فرآیند شستشو را تهسیل می نماید.

نوع آلودگی انتشار یافته بر روی سطح سالن ورزشی

کفشوی سالن ورزشیبدن ورزشکاران حین انجام فعالیت های ورزشی، عرق می کند. این مایعات در حین انجام فعالیت های ورزشی، بر روی سطح کفپوش می ریزد. باکتری ها و بیماری های بالقوه بخش دیگری از موارد مضر موجود در سالن های ورزشی می باشند. این موضوع معمولا پنهان مانده و در مورد آن صحبت نمی شود. در حالیکه بیماری های متعددی ممکن است در اثر نظافت نامناسب سالن های بدن سازی و چند منظوره ایجاد گردد.

 

روش سنتی نظافت

روش دستی نظافت کفپوش سالن ورزشیروش سنتی شستشوی سالن های ورزشی، استفاده از سطل آب و تی می باشد. در گذشته این روش برای تمیز دیده شدن سطح محیط کافی به نظیر می رسید اما به تازگی غیر موثر بودن این راهکار نظافتی به اثبات رسیده است. در این روش، آب آلوده در محیط پخش شده و احتمال رشد باکتری و رخ دادن بیماری ها افزایش می یابد. سرعت پایین و خیس باقی ماندن سطح زمین بعد از عملیات از دیگر معایب استفاده از روش سنتی نظافت می باشد. لازم به ذکر است قبل از شستشوی کفپوش، می بایست زباله های محیط به نحوی جمع آوری شوند.

 

بکارگیری زمین شوی سالن ورزشی

سالن های ورزشی از کفپوش های با جنس مختلفی تشکیل شده اند و زمین شوی سالن ورزشی در شستشوی موثر آن ها و کاهش تعداد نیروی خدماتی نقش ویژه ای دارد. کاهش مصرف آب و مواد شوینده و افزایش طول عمر کفپوش از دیگر مزایای استفاده از کفشوی می باشد. اسکرابر ها با استفاده از سامانه برس زنی و پاشش آب، آلودگی ها را از سطح جدا می نمایند. هدایت کفشوی ها به دو صورت دستی و خودرویی و منبع تغذیه آن ها بوسیله باتری یا جریان برق تامین می شود.

 

شستشوی کفپوش چوبی

زمین شوی سالن ورزشیبعضی از سالن های ورزشی بطور مثال سالن های مخصوص ورزش بسکتبال، از کفپوش های چوبی تشکیل شده اند. مراقب درست از این کفپوش ها می تواند طول عمر آن ها را افزایش داده و هزینه های تعویض یا تعمیر را به حداقل برساند. زمین شوی سالن ورزشی در صورتی می توانند راه حل مناسبی برای تمیز نمودن این نوع کفپوش ها و حذف باکتری ها به حساب بیایند که زباله ای بر روی سطح نباشد. این امر بدین علت است که زباله ها می توانند با چرخش برس کفشوی موجب ایجاد خش بر روی کفپوش چوبی شوند.

 

شستشوی کفپوش چوب مصنوعی با زمین شوی سالن ورزشی

کفپوش هایی از جنس چوب مصنوعی در بعضی محیط ها به جهت قیمت پایین تر نسبت به کفپوش چوبی ترجیح داده می شوند. دستگاه های زمین شوی صنعتی به خوبی با این نوع کفپوش ها سازگار می باشند. این دستگاه ها، سطح را به سرعت تمیز نموده و به کمک سامانه مکش و خشک کن خود، رطوبتی بر جای نمی گذارد. در نتیجه سالن بلافاصله بعد از پایان عملیات شستشو، قابل استفاده است.

 

از بین بردن باکتری ها

اسکرابر خودرویی سالن ورزشیباکتری هایی مانند استافیلوکوک‌ها و بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا در تمامی سالن های ورزشی رشد می نمایند. خطر این باکتری ها و بیماری ها تقریبا بوسیله دستگاه های اسکرابر آنتی باکتریال یا پاشش محلول آب و مواد شوینده توسط کفشوی ها از بین می رود. اسکرابر های آنتی باکتریال، به جهت مواد بکار رفته در لایه داخلی مخزن و بدنه خود، میکروب ها و باکتری ها را بطور ایمن از سطح حذف می نمایند.

 

انتخاب زمین شوی سالن ورزشی مناسب

اولین گام جهت انتخاب زمین شوی سالن ورزشی مناسب جهت شستشوی کفپوش، میزان فضای محیط جهت مانور دستگاه می باشد. برای سالن های با وسعت کم، استفاده از یک کفشوی دستی می تواند گزینه بهتری نسبت به نمونه های خودرویی باشد. عملکرد مناسب و بدون ایراد تی خشک کن در جمع آوری آب آلوده در انتخاب کفشوی مناسب اهمیت دارد. بعلاوه در صورت انتخاب زمین شوی سالن ورزشی از نوع باتری دار، قبل از کار با آن، باتری دستگاه را شارژ نمایید تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.

لینک مفید :

کف شور : فهرستی از دستگاه های نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید