دستگاه واترجت صنعتی چقدر آب مصرف می کند؟

دستگاه واترجت صنعتی چقدر آب مصرف می کند؟

وجود آلودگی در سطوح متفاوت امری بدیهی می باشد و همه محیط ها بسته به شرایط، می بایست به طور مداوم نظافت شوند. یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در بین همه انواع تجهیزات نظافت صنعتی،‌ دستگاه واترجت صنعتی می باشد که امکان نظافت و شستشوی کامل سطوح هموار را فراهم می کند. این دستگاه انواع متفاوتی دارد و بسته به کاربرد های نظافتی، می توان بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمود. از مهم ترین و رایج ترین سوالاتی که حین انتخاب دستگاه کارواش دستی در ذهن خریداران ایجاد می شود،‌ میزان مصرف آب در این دستگاه می باشد. در ادامه نکاتی در رابطه با مصرف آب واترجت ذکر شده است.

 

عملکرد واترجت صنعتی و انواع آن

مکانیزم عمل در دستگاه واترجت صنعتی به گونه است که همه آلودگی های موجود بر روی سطوح، از بطن سطح بیرون کشیده می شوند و سطح به طور پاکیزه خواهد شد. اما این عملکرد موثر و حرفه ای چگونه صورت می گیرد؟ آب با فشار معمولی وارد دستگاه واترجت صنعتی می شود، سپس با مکانیزم خارق العاده پمپ کارواش، فشار آب چند صد برابر و حتی در مدل های صنعتی چند هزار برابر خواهد شد؛ به عبارت دیگر فشار آب در این دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش می یابد و سپس به نازل خروجی منتقل می شود. آب پاشش شده از نازل خروجی قدرت بالایی در از بین برندگی آلودگی های سطحی و عمیق دارد. دستگاه کارواش صنعتی در مدل های خانگی، صنعتی و فوق فشار قوی طراحی و تولید شده است و بسته به نوع آلودگی و ماندگاری آلودگی می توان مدل مناسب واترجت برای خرید را انتخاب کرد. یکی از مدل های کاربردی دستگاه کارواش ، مدل واترجت صنعتی آبگرم می باشد؛ از این دستگاه به منظور از بین بردن آلودگی های عمیق و روغنی استفاده می شود. قدرت آب گرم در نفوذ به آلودگی های روغنی و پاک کردن آن ها بسیار زیاد می باشد. از دستگاه واترجت صنعتی می توان به منظور سندبلاست با آب برای لایه برداری و رنگ زدایی و رسوب زدایی نیز استفاده کرد.

 

حجم آب مصرفی به چه عواملی بستگی دارد؟

به منظور دریافتن حجم آب مصرف شده در هر دستگاه می توان به سادگی به میزان دبی دستگاه واترجت در جدول مشخصات فنی توجه کرد. حجم آب خروجی در واحد زمان از نازل، از فاکتور های خوب در تشخیص مصرف واترجت است. به طور کلی مصرف آب حین شستشوی با دستگاه کارواش ، بسیار کمتر از مصرف آب در شیوه های سنتی و دستی نظافت می باشد. اثرگذاری بالا در روش شستشو با واترجت صنعتی، موجب کاهش مدت زمان شستشو و عدم نیاز به تکرار شستشو می شود؛ به همین دلیل مقدار آبی که بر روی سطوح به منظور رفع آلودگی پاشش می شود بسیار کمتر خواهد بود. هرچه فشار در جدول فنی دستگاه بیشتر باشد، آب خروجی از نازل با فشار بیشتری بر روی سطوح پاشش می شود و از این جهت حجم آب مصرفی کم تر خواهد بود.

 

مزایای مصرف آب کمتر

استفاده از تجهیزات تخصصی در هر زمینه ای موجب بهبود عملکرد خواهد شد؛ از این رو شستشوی سطوح با واترجت صنعتی که یکی از تخصصی ترین و کاربردی ترین تجهیزات نظافت صنعتی می باشد نیز موجب بهینه سازی عملیات شستشوی سطوح هموار و ناهموار خواهد شد. مصرف آب کمتر در دید اول فقط برای کاهش هزینه ها موثر است، اما با کمی توجه می توان دریافت که استفاده از روشی که مصرف آب را کاهش دهد مزایای فراوانی دارد که مهم ترین آن ها کاهش مصرف آب و کمک به محیط زیست با کاهش استفاده از ذخایر آبی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید