معرفی جامع دستگاه کارواش صنعتی

معرفی جامع دستگاه کارواش صنعتی

دستگاه کارواش صنعتی یکی از پرکاربردترین دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی است که در محیط های گوناگون برای شستشوی عمیق و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه برای شستشوی نواحی غیر قابل دسترس و بسیار آلوده کاربرد دارد. به دلیل آن که بخش های متخلخل بر روی سطوح امکان یک شست و شوی کامل را سلب می کنند، در این صورت نیاز به دستگاه های مکانیزه شستشو خواهد بود. شوینده های فشار قوی در طیف فشاری خاصی قابل تنظیم هستند و این تنظیمات به شرایط یعنی شدت آلودگی، جنس سطح، میزان ناهمواری و … انجام می گیرد.

 

دستگاه کارواش صنعتی - واترجت صنعتی
دستگاه کارواش صنعتی

 

دستگاه کارواش صنعتی چیست؟

در سال های اخیر تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی همانند دستگاه کارواش صنعتی در میان کسب و کارهای کوچک و بزرگ مورد استقبال زیادی قرار گرفته و به یکی از عناصر مهم و کاربردی صنایع تبدیل گشته است. از این دستگاه برای جرم گیری و شستشوی ادوات خانگی، تجاری، صنایع و کارخانه استفاده می شود. ماشین آلات صنعتی و به طور کلی تاسیسات و تجهیزات صنعتی از دیگر موارد کاربرد دستگاه های واترجت صنعتی هستند. نحوه کار با شوینده های فشار قوی صنعتی بسیار آسان بوده و زمان بسیار کمی می طلبد به طور که کاربر طی یک آموزش ساده و پس از آشنایی دقیق با نکات ایمنی دستگاه، به راحتی می تواند به کار با آن بپردازد.

 

معرفی اجزای کارواش صنعتی

پمپ کارواش وظیفه تولید جریان پرفشار آب را بر عهده دارد و این پمپ به عنوان اصلی ترین قسمت دستگاه کارواش صنعتی معرفی می گردد. این پمپ ها به شکل مستمر در معرض رطوبت و آب قرار دارند و بنابراین باید در هنگام تولید به خوبی مقاوم سازی شده باشند. این موضوع برای جلوگیری از خوردگی و ساییدگی با آب مورد توجه می باشد. پمپ برای بالا بردن ضریب توان آب در واترجت صنعتی مطرح است و در واقع پلانجرهای پمپ با تحت فشار قرار دادن آب سبب تولید آب پرفشار می شوند. این فشار بالا باعث شستشوی سریع و هر چه بهتر دستگاه ها و سطوح خواهد شد. نظافت های سنگین نیاز به یک دستگاه قوی برای شروع کار دارند که با استفاده از یک پمپ قدرتمند امکان پذیر خواهد بود. این پمپ ها باید با اجزا و عناصر مهمی مورد حفاظت واقع شوند. در این صورت می توانند به شکل طولانی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

 

دستگاه کارواش صنعتی - واترجت صنعتی
اجزای کارواش صنعتی

 

شلنگ

آب پر فشار تولید شده در پمپ در یک شلنگ فولاد بافت مقاوم جریان پیدا می کند تا به دهانه خروجی برسد. با توجه به این که آب دارای فشار بسیار زیاد است، شلنگی که برای خروج آب با فشار قوی مورد استفاده به کار می رود، باید بسیار مستحکم و کاربردی باشد تا فشار بالا دیواره های آن را از هم نپاشد و بنابراین رشته های فولادی در ساختار آن به کار رفته است. بافت فولادی مقاومت شلنگ را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در کنار آن انعطاف پذیری بالایی به آن می بخشد، در نتیجه با این انعطاف پذیری بهره مندی از واترجت صنعتی راحت و آسان خواهد بود.

 

لنس

پس از شلنگ آب درون لنس جاری می شود. لنس ها از عناصر کاربردی واترجت صنعتی هستند که به شستشوی آسان تر کمک می کنند و در برخی موارد امکان افزایش طول آن ها وجود دارد. لنس از فولاد ضد زنگ تولید شده که در برابر فشار و دمای بالا مقاوم است.

 

نازل

نازل دستگاه کارواش بخشی است که در نهایت جریان آب پرفشار از آن پرتاب می شود و به دلیل تنوع این نازل ها، امکان شستشوی مناسب فراهم خواهند زیرا جهت دهی به شستشو با آن ها به شکل راحت تری میسر می گردد. نوع نازل امکان پاشش آب را به صور گوناگون و در زوایای مختلف فراهم می نماید. هر چه زاویه نازل کمتر باشد قدرت پاک کنندگی افزایش و سطح تحت پوشش کاهش می یابد و با بیشتر شدن این زاویه سطح پاشش افزایش یافته و قدرت پاک کنندگی کمتر می شود و این به نوع عملیات بستگی دارد که چه نوع نازلی انتخاب گردد.

 

 

دستگاه کارواش صنعتی - واترجت صنعتی
انواع دستگاه کارواش صنعتی

 

رده های مختلف دستگاه کارواش صنعتی

واترجت صنعتی با توجه به منبع تغذیه به دو دسته الکتریکی کارواش صنعتی سه فاز و تک فاز و سوخت فسیلی (بنزینی و دیزلی) تقسیم بندی می شود. این نوع کارواش برای نظافت های صنعتی و سخت مورد توجه است. کارواش های الکتریکی تک فاز دارای فشار کاری کمتر از ۲۰۰ بار هستند که جهت مصارف خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی مناسب می باشند و مدل های سه فاز که فشارهای عملیاتی ۲۰۰ بار به بالا را در بر می گیرند برای کاربردهای صنعتی تجهیزاتی بسیار مناسب به شمار می آیند. دستگاه کارواش بنزینی نیز در مواردی به کار می رود که به منبع تغذیه برق دسترسی وجود ندارد.

 

واترجت آب سرد و آب گرم

واترجت آب سرد و آب گرم نیز نوع دیگر رده بندی برای کارواش صنعتی است. برای شستشوی نیمه صنعتی یا خانگی از واترجت آب سرد استفاده می شود. این نوع کارواش مقرون به صرفه بوده و برای کلیه سطوح کاربردی است.
وجود بعضی از آلودگی ها مانند روغن و گریس یا سطوح در محیط بهره مندی از کارواش آب گرم را ضروری می کند. استفاده از این نوع واترجت آب گرم در مواردی ضروری است که محیط برای پاکسازی نیاز به فشار قوی آب، دمای بالای آب و ضربه برای شست و شو دارد. کارواش آب گرم از قیمت بیشتری نسبت به کارواش آب سرد برخوردار است.

 

 

دستگاه کارواش صنعتی - واترجت صنعتی
تقسیم بندی واترجت صنعتی

 

تقسیم بندی واترجت صنعتی بر مبنای فشار

هر کدام از دستگاه های واترجت صنعتی با فشار و دبی خاصی تعریف می گردند. این فشار و دبی آب برای سرعت و کیفیت شست و شو اهمیت زیادی دارد. واترجت فشار قوی برای جرم زدایی، شستشوی ناهمواری های سطح، خزه تراشی، رسوب گیری و … کاربرد دارد اما واترجت فوق فشار قوی برای پاکسازی محیط، لایه برداری سطوح، رنگ بری، از بین بردن سطح و خراب کردن بتن و … مورد توجه می باشد. دستگاه کارواش نیمه فشار قوی نیز برای شستشوی محیط های کوچک، نظافت میز و صندلی، شست و شوی دیوار، خودرو و … استفاده می گردد. این نوع شست و شو نیاز به فشار بالای آب ندارد. از کارواش صنعتی برای نظافت و تمیزکاری ماشین آلات و ماشین سنگین و سبک استفاده می شود.

 

کاربردهای کارواش صنعتی

خرید کارواش تک فاز میتواند در موارد نظافتی زیر مورد استفاده قرار گیرد

– شست و شوی سطوح ناهموار همچون راه پله و سطوح بسیار کثیف مانند پارکینگ با این دستگاه امکان پذیر است.
– برای شستن نمای ساختمان توصیه می شود.
– دستگاه های نیمه صنعتی، ساختمانی و صنعتی با این دستگاه نظافت خواهند شد.
– جداول خیابان، تاسیسات شهرداری و لای روبی معابر با کارواش صنعتی انجام خواهد شد.
– برای شست و شوی سطوح و ظروف در رستوران، سالن های پرورش مرغ و صنایع غذایی کاربرد دارد.
– برای از بین بردن گرفتگی لوله های فاضلاب و پاکسازی آن مورد توجه است.
– برای عملیات صنعتی و سنگین همچون لایه برداری سطوح، زنگ بری، رسوب زدایی، جرم گیری، رنگ بری و … نیز مورد استفاده است.

 

 

دستگاه کارواش صنعتی - واترجت صنعتی
کاربردهای کارواش صنعتی

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی جامع دستگاه کارواش صنعتی»

  1. بازتاب: 7 تا از ویژگی های بهترین کارواش صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید