اهمیت نظافت باشگاه های ورزشی و استفاده از کفشوی باشگاه

اهمیت نظافت باشگاه های ورزشی و استفاده از کفشوی باشگاه

باشگاه های ورزشی از جمله مکان هایی است که نیاز به نظافت و نظافت صنعتی مستمر و پی در پی دارند. این محیط ها بسیار پر طرفدار بوده و بخش قابل توجهی از تجمعات را به خود اختصاص می دهند و همواره افراد بسیار زیادی در رده های سنی گوناگون به این قبیل مراکز مراجعه و جذب آن می شوند، که در میان پاکیزه نگاه دادن این مکان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بهترین پیشنهاد نظافتی برای آن ها معمولا بهره گیری از یک کفشوی باشگاه خواهد بود.

 

کفشوی باشگاه
مشکلات نظافتی باشگاه های ورزشی

باشگاه ها برای این که بتوانند محیطی سلامت داشته باشند، باید به شکل مستمر تمیزکاری و ضدعفونی شوند زیرا ضمن این که عامل انتقال و انتشار میکروب، ویروس، باکتری و هر نوع آلودگی در محیط آن وجود دارد، بیماری های پوستی از جمله قارچ ها در در محیط آن سرعت بالایی  انتشار پیدا می کند و می تواند سلامت افراد حاضر در آن را به خطر بیندازد، وجود بیماری در مکان های عمومی همچون باشگاه عامل مبتلا شدن افراد زیادی خواهد بود، از این رو بهره مندی از یک کفشوی باشگاه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است و کفشور باشگاه از مهم ترین ابزاری محسوب می شود که کار  پاکسازی بهینه آلودگی و کثیفی ها را در آن بر عهده دارد و  سطوح کف باشگاه را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت نظافت می نماید.

همان طور که می دانید در مکان های عمومی نمی توان خیلی بر روی زمان شستشو تمرکز کرد و به همین دلیل این کار باید در این مکان ها و در زمان حداقلی و کاملا به شکل همه جانبه و عمیق انجام شود که در صورت اهمال در آن امکان پیش آمدهای خطرناکی چون اپیدمی ویروس و میکروب در محیط و بیمار شدن ورزشکاران وجود خواهد داشت، معمولا سالن ورزشی دارای کفپوش می باشند که ساختار آن از فوم، pvc، اپوکسی و … تشکیل شده و کفپوش باشگاه نیاز به شست و شوی مکرر و مستمر دارد و به سرعت آلوده می شوند و در صورت عدم پاکسازی بهداشتی، منبع خوبی برای پخش و انتشار آلاینده و میکروب ها می باشند، شستشوی این کفپوش ها با هر روشی امکان پذیر نیست. باید در نظر داشت که بسیاری از روش های نظافت سنتی زمان شستشوی کفپوش باشگاه را طولانی خواهند کرد.  اگر  کفپوش ها به درستی و به موقع خشک نشوند کوچک ترین اتفاقی که صورت می گیرد مختل شدن رفت و آمد بر روی آن است  از طرفی خشک کردن  کفپوش در محیط های عمومی در مدت کوتاه انجام می شود و زیرا اگر این اتفاق انجام نشود خیسی منجبر به پوسیدگی و کپک زدگی  سطوح کف و در نهایت از بین رفتن آن ها و در نهایت اجبار در تعویض آن  را به دنبال دارد. با اشاره به مشکلات نظافتی در باشگاه، از دیرباز تا به اکنون نیاز مبرم به یک دستگاه نظافت مکانیزه همواره احساس می شود.

خشک کردن مکانیزه با کفشوی باشگاه

خشک کردن کفشوی باشگاه  به کمک سیستم مکش انجام می شود. جمع آوری آب کثیف بعد از شستشو با تی مکنده انجام می گیرد. تی مکنده این آب کثیف و آلوده را به مخزن آب آلوده هدایت می کند. تی زدن در کفشوی باشگاه با درجه زبری مناسب انجام می گیرد، از این رو این تی زنی آسیبی به کفپوش باشگاه وارد نخواهد کرد. در این روش نظافتی، خشک کردن بلافاصله بعد از شستشو انجام می شود. اگر عملیات نظافتی سطح کف باشگاه به شکل مکانیزه انجام شود، دیگر برای کفشوی باشگاه نیاز به نیروی خدماتی کمتری حس می شود زیرا  کار با دستگاه قابل مقایسه با روش سنتی نیست. ضمن این که نیروی خدماتی در حین کار با کفشوی باشگاه هرگز دچار  دردسر نخواهند شد.

کفشوی باشگاه
انواع اسکرابر مورد نیاز باشگاه

 

انواع اسکرابر مورد نیاز باشگاه

زمین شوی صنعتی باشگاه با توجه به نوع تغذیه و نحوه هدایت قابل تقسیم خواهد بود. این کفشوها برای هدایت در نمونه های اسکرابر خودرویی و اسکرابر دستی قرار می گیرند، اسکرابرهای دستی با دست کنترل و هدایت می شوند. کار کردن با این نمونه کفشوی باشگاه زحمت و نیروی بیشتری نسبت به نمونه اسکرابرهای سرنشین دار دارد. استفاده از کفشوی باشگاه دستی برای شست و شوی باشگاه و سالن ورزشی کوچک توصیه می گردد.

کفشوی باشگاه سرنشین دار  مناسب محیط های وسیعی نظیر ورزشگاه‌ها، محیط های عمومی، فرودگاه، بیمارستان ها، کارخانجات و .. پاکسازی سالن ورزشی های بزرگ می باشدو از این نوع کفشوی در باشگاه  استفاده می شود.  کفشوی باشگاه به وسیله یک کاربر هدایت می گردد خاطر نشان می شود که قدرت و سرعت تمیزکاری در این نوع اسکرابر بالاست و از این رو برای محیط های وسیع توصیه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید