کاربرد تجهیزات مکانیزه در نظافت مساجد

کاربرد تجهیزات مکانیزه در نظافت مساجد

مکان های مذهبی و زیارتی مانند حرم های امامان معصوم و مساجد در کشور های اسلامی مانند کشور ایران، جزو پرتردد ترین نقاطی است که می توان نام برد. هر روزه افراد زیادی برای زیارت و برگزاری مراسمات مذهبی در مساجد در رفت و آمد هستند. با توجه به وجود مساحت های زیاد در محیط های داخلی و خارجی و ازدحام های هر روزه، مخصوصا در اعیاد، شهادت ها و مناسبت های خاص، همیشه و در همه حال مسجد ها در معرض آلودگی های سطحی و عمیق قرار دارند. در نتیجه نظافت مساجد به یک معضل برای سرپرستان و و خادمان مساجد تبدیل شده است. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به روز برای نظافت مساجد می توانند باری را از دوش ما بر دارند. دستگاه هایی مانند زمین شوی های صنعتی، فرش و موکت شوی، واترجت صنعتی، سوییپر، جارو برقی های صنعتی، بخار شوی ها و دیگر ابزار های مکانیزه که خیلی از امور نگهداری و نظافتی را بر ما سهل کنند.

مزیت های استفاده از ابزار های نظافتی در نظافت مساجد

بکارگیری روش های سنتی مانند استفاده از تی های مختلف، شیشه شور ها و دستمال و از این قبیل ابزار ها، علاوه بر اینکه خیلی تاثیرگذار نیستند،‌ نیازمند به بکارگیری نیرو های خدماتی زیادی هم هستند. جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار مجبوریم که در هر زمان از روز و در هر ساعت از شبانه روز همواره دست از نظافت و شستشو برنداریم که این امر باعث سردرگمی و خستگی بیش از حد نیرو های خدماتی می شود. حال با بررسی و مقایسه دستگاه های مکانیزه صنعتی همچون اسکرابر، جاروبرقی و.. متوجه خواهیم شد که بهترین انتخاب برای شستشو و نظافت مساجد چه ابزار هایی است. این ابزار های نظافتی با دقت و سرعت در کمال آرامش و عدم مزاحمت برای افراد حاضر در محل کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. دستگاه های نظافتی با تاثیرگذاری فوق العاده بالا، نه تنها سطوح مختلف را مانند روز اولشان براق و تمیز می کنند بلکه از انتشار آلودگی و ذرات ریز گرد و غبار نیز جلوگیری می کنند.

تجهیزات مورد استفاده در نظافت مساجد

نظافت صنعتی در مراکز مذهبی به دلیل وجود تنوع برای هر بخش بسته به محیط، دستگاه متناسب وجود دارد که در این قسمت به بررسی بعضی از این تجهیزات می پردازیم.

  • نظافت با اسکرابر صنعتی

مراقبت های بهداشتی در محیط های مذهبی باید رعایت شود در غیر این صورت با انتشار گرد و غبار و آلودگی باعث به خطر افتادن جان افراد و مشکلاتی همچون بیماری های تنفسی و ویروسی می گردد و می تواند به یک مشکل جدی بدل شود. یکی از دستگاه های نظافتی با قدرت شستشوی آلودگی های عمیق که به وسیله برس های پهن و چرخش دورانی خود باعث جمع شدن تمام زیاله ها می شود. دستگاه زمین شوی مجهز به دو مخزن آب تمیز و کثیف می باشد که در هنگام جارو کردن بوسیله برس های خود، همزمان با پاشش آب از مخزن آب تمیز بر شدت پاک کنندگی و نظافت مساجد بسیار تاثیر گذار است. در ادامه حاصل آلودگی های جمع شده، به مخزن آب کثیف انتقال داده می شود.

اسکرابر ها با توجه به شرایط محیطی به دو دسته دستی و سرنشین دار تقسیم می شوند. اگر که فضای کمی در اختیار دارید بهترین گزینه برای نظافت مساجد مدل دستی می باشد زیرا کنترل آن برای محیط های کوچک راحت تر است. دستگاه اسکرابر سرنشین دار به منظور راحتی در شستشوی محیط های باز و بزرگ با تعبیه یک صندلی، هدایت آن همانند یک خودرو آسان گردیده است و کاربر بدون خستگی و با بالاترین کیفیت تا ساعت ها می تواند به نظافت کف بپردازد.

 

تجهیزات نظافتی، اسکرابر یا زمین شوی برای نظافت مساجد
اسکرابر و زمین شوی برای نظافت مساجد
  • کاربرد فرش و موکت شوی در نظافت مساجد

بخش مهم و بزرگی از فضا های مساجد بمنظور راحتی زائران با فرش یا موکت پوشیده می شود در اینجا دیگر زمین شوی بکار نمی آید و باید از دستگاهی تخصصی و مناسب که توانایی نظافت محیط های داخلی و پوشیده را دارد برای نظافت مساجد استفاده کرد. یکی از این تجهیزات فرش و موکت شوی صنعتی می باشد. این دستگاه مکانیزه که همانند اسکرابر ها به یک منبع آب تمیز و آب کثیف تجهیز شده اند که با عمل شستشو را با پاشش آب و عمل برس زنی و با یک موتور مکنده قوی، آب و آلودگی را مکیده و به مخزن آب کثیف منتقل می کند. به همین صورت تمامی لکه ها و آلودگی ها را از لایه های زیرین فرش جمع آوری و پاک می کند.

  • استفاده از بخار شوی صنعتی

دستگاه بسیار مهمی که قابل استفاده برای شستشوی و نظافت مساجد در فضا و محیط های داخلی با قابلیت مکش در حالت خشک و مرطوب است بخارشوی صنعتی می باشد. از ویژگی های این دستگاه می توان به جمع آوری آلودگی ها، ضدعفونی کردن و از بین بردن بوی بد اشاره کرد که نقش بسیار زیادی در جلوگیری از انتقال آلودگی دارد. از این دستگاه برای شستشوی نقاط غیرقابل دسترس مانند فرورفتگی ها و درز ها استفاده می شود.

  • نظافت محیط با سوییپر

بیشتر آلودگی های اماکن مذهبی در محیط های خارجی و روباز شامل آلودگی های فیزیکی است که در نقاط مختلف جمع و رسوخ کرده اند. با در نظر گرفتن وسعت زیاد این اماکن استفاده از دستگاه نظافتی سوییپر برای نظافت مساجد بسیار کارامد خواهد بود. زیرا بخاطر سرعت بسیار مطلوب در جمع آوری آلودگی و کثیفی برای فضا و محوطه های مسجد ها بسیار گزینه خوبی است.

 

دستگاه نظافتی سوییپر برای نظافت اماکن مذهبی و مساجد
دستگاه نظافتی سوییپر
  • کاربرد واترجت صنعتی در امور نظافتی

از واترجت هم برای نظافت مساجد می توان استفاده کرد اما در یک بخش پر رفت و آمد مانند وضوخانه ها که به دلیل استفاده مداوم در طول روز نیاز به نظافت و شستشوی همیشگی دارند. از ویژگی های این دستگاه می توان به شستشو با سرعت و کیفیت بالا، کاهش مصرف آب در مقایسه با روش های دستی و قدیمی اشاره کرد. دستگاه واتر جت بوسیله پمپ قوی که دارد، آب را با فشار بسیار زیادی بیرون می دهد و تمامی آلودگی ها و کثیفی های عمیق و چسبیده به سطح کاشی ها و سنگ ها را تمیز می کند. همچنین برای تاثیرپذیری بیشتر و آنتی باکتریال کردن سطح، از مواد ضدعفونی کننده هم می توان در دستگاه واترجت استفاده کرد.

  • عملکرد جاروبرقی صنعتی در امور نظافتی

جاروبرقی صنعتی برای نظافت مساجد با عملکردی بی نظیر همچون قدرت مکش، جمع آوری و ذخیره سازی زباله ها و گرد و خاک از سطوح مختلف به عنوان جاروبرقی آب و خاک انجام می گیرد. این دستگاه با قابلیت شستشو و نظافت در زمان کم و بالاترین درجه کیفیت محیطی پاک و تمیز برای زائران عزیز فراهم می آورد. از ویژگی های این جارو برقی می توان به فیلتراسیون قوی که مانع از بازگشت دوباره گرد و خاک به محیط می شود، اشاره کرد. سر و صدای پایین و سهولت کار با آن و جابجایی آسان از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشد.

 

جارویرقی صنعتی برای شستشو و نظافت مساجد
جاروبرقی آب و خاک برای نظافت اماکن مذهبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید