نظافت برج با دستگاه های کاملا تخصصی

نظافت برج با دستگاه های کاملا تخصصی

نظافت برج ها، مراکز و مجتمع های تجاری و مسکونی شامل نظافت محوطه بیرونی، نما، شستشوی موثر سطوح، نظافت پارکینگ و… می باشد و به طور کل یک عملیات کاملا تخصصی و نیازمند بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی است چراکه عموما در این مراکز مساحت تحت نظافت زیاد و برقراری بهداشت و پرداختن به زیبایی محیط ضروری است، به علاوه نیاز است تا به صورت پیوسته و مستمر به نظافت پرداخته شود، اما این عملیات به ظاهر دشوار تنها با به کارگیری روش ها و تجهیزات نظافتی مناسب در زمانی کوتاه و باکیفیتی ایده آل قابل اجرا است. به همین منظور در ادامه به بررسی برخی دستگاه های رایج و ضروری در نظافت برج می پردازیم.

اهمیت نظافت برج به روش مکانیزه

مراکز و مجتمع های تجاری و مسکونی از بخش های بسیاری تشکیل شده اند، این بخش ها در معرض انواع آلودگی های محیطی قرار دارند، آلودگی هایی که می توانند سلامت افراد حاضر در محیط را به مخاطره انداخته و از تعداد مراجعین بکاهند. نظافت برج و مجتمع مسکونی و تجاری امروزه دیگر با روش های سنتی انجام نمی پذیرد بلکه برای هر بخش از محیط متناسب با نوع آلودگی دستگاهی تخصصی قابل استفاده می باشد. دستگاه هایی نظیر زمین شوی صنعتی ، جارو برقی صنعتی و… که با طراحی ویژه حتی در زمان حضور افراد در محیط نیز امکان به کارگیری داشته و به بهداشت محیط کمک فراوانی می نمایند.

نظافت نمای بیرونی برج

نظافت نمای بیرونی برج | نماشویی برج | نماشوی برج | شستشوی نمای برج
نظافت نمای بیرونی برج

نمای بیرونی یک برج و یا مجتمع اولین بخشی است که توجه افراد و مراجعه کنندگان را پیش از ورود جلب می کند. صرف نظر از ایجاد ظاهر زیبا قرارگیری انواع آلودگی، گرد و غبار، دوده، نمک و رسوبات بر روی بافت نما می تواند سلامت نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد. شاید تصور دشواری های نظافت و شستشوی نمای برج ها و ساختمان های بزرگ از عواملی است که مدیران و صاحبان این مراکز را از پرداختن به نما منصرف می نماید. نماشویی بدون داربست یکی از مهم ترین مراحل نظافت برج ها تا ارتفاع مشخص به شمار می آید که به دلیل کاهش هزینه ها و خطرات احتمالی قرارگیری در ارتفاع امروزه از محبوبیت برخوردار است.

– نظافت برج با دستگاه نماشوی

دستگاه شستشوی نما متشکل از یک پمپ، سیستم فیلتراسیون، دسته تلسکوپی و انواع مختلف پد می باشد. آب پس از ورود به دستگاه وارد سیستم فیلتراسیون شده تا ناخالصی ها به طور کامل جداسازی شوند. فیلتر رزین یکی از انواع فیلتر های به کار رفته در این دستگاه ها می باشد که می تواند با دقت بالاتری املاح و ناخالصی ها را از آب جدا نماید. از آنجایی که شیشه از اجزا مهم در نمای برج ها بشمار می آید یکی از مزایای مهم استفاده از دستگاه نماشوی عدم ایجاد لکه بر روی شیشه به دلیل شستشو با آب کاملا خالص می باشد. در نهایت پس از فیلتر شدن آب عملیات پمپاژ آن تا ارتفاع مشخص و برس زنی و شستشو انجام می گردد.

نظافت فضای داخلی برج

ورود آلودگی ها به محوطه داخلی یک برج در ایام مختلف سال اجتناب ناپذیر است. جلوگیری از نفوذ و نشست آلودگی ها به بخش های مختلف محیط تنها با جمع آوری و پاکسازی به موقعع محیط به وسیله دستگاه ها و تجهیزات نظافتی مخصوص امکان پذیر می باشد. در ادامه به بررسی تعدادی از رایج ترین این دستگاه ها می پردازیم.

– زمین شوی صنعتی برج

زمین شوی صنعتی برج | کف شوی صنعتی برج | اسکرابر صنعتی برج
زمین شوی صنعتی برج

در گذشته شستشوی سطوح کف با استفاده از روش های سنتی نظیر به کارگیری تی های شستشو انجام می شد. در نظافت برج و مراکز وسیع استفاده از این روش بسیار طاقت فرسا بوده و حتی در برخی موارد ممکن نیست. به منظور ساده نمودن فرایند نظافت همواره می توان از دستگاه های تخصصی نظیر کفشوی صنعتی استفاده نمود. انجام عملیات شستشو با اعمال فشار یکنواخت و قابل تنظیم بر سطح، با کمترین میزان انرژی اعمال شده از جانب کاربر و کمترین میزان آب و مواد شوینده مصرفی، با امکان استفاده از برس ها و پد های مناسب با جنس سطح از جمله مزایایی است که استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی در نظافت برج ها به ارمغان می آورد.

– جاروبرقی صنعتی برج

نظافت نمای بیرونی برج | نماشویی برج | نماشوی برج | شستشوی نمای برج | نظافت برج
نظافت نمای بیرونی برج

حذف ذرات ریز گرد و غبار در محیط جزء جدایی ناپذیر فرایند نظافت می باشد. یک جاروبرقی خانگی از مخازن کوچک، فیلتراسیون ضعیف و قدرت و سرعت مکش پایین برخوردار است، درنتیجه به کارگیری آن در عملیات نظافتی در وسعت بالا انتخاب مناسبی نمی باشد. درنتیجه لازم است تا حداقل به یک مکنده تجاری و نیمه صنعتی متناسب با حجم آلودگی ها و نیاز نظافتی مجهز شد.

– پولیش سطوح کف برج ها

پولیش سطوح کف برج ها | نظافت برج | پلیشر صنعتی برج
پولیش سطوح کف برج ها

پولیش زنی سطوح کف به صورت دوره ای یکی از اقدامات ضروری در نظافت برج بشمار می آید. رفت و آمد های مداوم صورت گرفته در فصول مختلف سال می تواند سطوح کف را آسیب پذیر کرده و جلا و درخشندگی آنها را تهدید نماید. در نتیجه به منظور جلوگیری از اعمال بار مالی هنگفت به منظور تعمیر و یا تعویض کفپوش ها و برای ایجاد محیطی درخشان و براق می توان با استفاده از دستگاه های پولیشر صنعتی به شستشوی عمیق و از میان برداشتن آلودگی ها و جرم های تثبیت شده پرداخت. دستگاه پلیشر با تجهیز به یک برس دوار قدرتمند، مخزن مواد شوینده و دسته قابل تنظیم عملیات پولیش زنی مزاکز وسیع نظیر برج ها را با سرعت بالا انجام می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید