اهمیت استفاده از واترجت های صنعتی

اهمیت استفاده از واترجت های صنعتی

از واترجت به منظور شستشو و نظافت هر آن چیزی که در محیط اطراف ما مثل پاسیو، سطوح بتنی و خودرو از گرد و خاک، گل و لای و هر چیز دیگری استفاده می شود. واترجت ها به دلیل پاشش آب با فشار بالا می توانند سخت ترین دوده ها و کثیفی ها را از سطوح مختلف پاک نمایند. استفاده از واتر جت یک ایده بسیار مناسب می باشد که شما به راحتی قادر خواهید بود شستشو و نظافت وسایل اطرافتان را انجام دهید.

 

چگونگی کار واتر جت

کارواش خانگی کارواش خانگی

واتر جت یک ابزار نظافتی برای خانه یا شرکت شماست که می تواند با اتصال یک شلنگ به منبع آب مورد استفاده قرار گیرد. در برخی از مدل ها نیز امکان ذخیره آب برای استفاده در موارد خاص بصورت پرتابل میسر می باشد. آب توسط موتور واتر جت با سرعت بالا بر روی سطوح آلوده پاشیده می شود و باعث از بین رفتن آلودگی از سطوح مورد نظر می شود. استفاده از موتور های قوی در واتر جت ها باعث پاشش آب با سرعت بالا می شود که باعث نظافت و شستشوی هر چیزی می شود. واتر جت ها دارای یک تفنگی می باشند که وظیفه قطع و وصل کردن آب را بر عهده دارد.

 

کارایی واترجت ها

کارواش خانگی کارواش خانگی

رایج ترین راه برای نظافت و شستشو استفاده از واترجت می باشد. آب تحت فشار بالا به راحتی می تواند خاک و دوده های اطراف پیاده رو ها،نماها و سنگ فرش ها و ساختمان ها را نظافت نماید. در برخی از شستشو ها مانند نقاشی بر روی دیوارها و یا پاک کردن رنگ از روی سطوح علاوه بر استفاده از مواد شیمیایی از شن و ماسه نیز استفاده می شود تا شستشو و نظافت به شکلی کامل و دقیق تر صورت پذیرد. واتر جت ها دارای مدل های متنوع با فشار کاری گوناگون می باشند، به عنوان مثال شما با استفاده از یک واترجت با سرعت پایین می توانید برای شستشو و نظافت خودرو خودتان استفاده نمایید. و برای نظافت و شستشو دوده های روی دیوار و نمای منزلتان از واترجت هایی با سرعت بالا استفاده نمایید .

 

انتخاب یک واتر جت

واترجت واترجتطیف گسترده ای از انواع واتر جت در اختیار شما می باشد که شما می توانید بسته به نوع نیاز خودتان از آن استفاده نمایید . سعی کنید در انتخاب واتر جت ها با دقت و هوشیاری بسیاری عمل نمایید چرا که انتخاب یک واترجت ضعیف باعث سخت شدن کار شما می شود. توصیه می شود برای انتخاب واتر جت مناسب، گزینه ای بیشتر و قوی تر از نیازتان را خریداری نمایید چرا که میزان فشار پاششی واتر جت قابل کنترل می باشد.

 

واتر جت برقی یا بنزینی

کارواش صنعتی کارواش صنعتی

واتر جت ها در هر دو مدل برقی و بنزینی تولید می شوند. تفاوت اصلی در انتخاب این دو مدل متفاوت به استفاده شما و نیازتان از واترجت بر می گردد. بطوریکه در مدل برقی شما باید در اطراف خود یک منبع برق داشته باشید اما در مدل های بنزینی می توانید به شکلی پرتابل دستگاه با به فضاهای باز برده و بدون داشتن منبع انرژی (برق) از آن استفاده نمایید .  واترجت های برقی بیشتر در مصارف کوچک و شستشوی سطوحی که نیازی به فشار خیلی زیاد ندارند مثل پنجره، اتومبیل و سطوحی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرند. واترجت های بنزینی هم بیشتر برای مصارف صنعتی و پاک سازی و شستشوی رنگ های قدیمی و حذف آلودگی های سخت از سطوح مختلف که نیاز به فشار بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

 

واترجت کوچک

واترجت صنعتی واترجت صنعتی

استفاده از کارواش خانگی کوچک باعث می شود تا شستشو و نظافت محل های کوچک تر با قدرت مانور بیشتر و بهتری انجام پذیرد. نداشتن فضای کاری زیاد یکی دیگر از عواملی است که واتر جت های مینی به منظور نظافت و شستشوی اجسام مورد استفاده قرار می گیرند. این واتر جت ها برای تمیز کردن ماشین آلات، خودرو ها، درب و دیوارها و راه پله ها مناسب می باشد.

واترجت های پر فشار

واتر جت های پر فشار دارای وظیفه سنگین تری نسبت به واترجت های مینی می باشند. این دستگاه ها اغلب بنزینی هستند و برای از بین بردن آلودگی های سخت و شستشوی سطوح روغنی مناسب هستند.

 

کارواش های آب گرم

همانگونه که از نام این واتر جت ها مشخص است آب را به صورت گرم همراه با فشار بالا بر روی سطوح پاشش می نمایند. اگر برای حذف مقدار بسیاری از چربی، دوده و یا لکه های سر سخت نیاز به دستگاهی دارید واتر جت های آب گرم مناسب ترین گزینه برای شما می باشند.

 

منبع تنظیم فشار واترجت

کارواش خانگی کارواش خانگیمعمولا واترجت ها با استفاده از یک شلنگ متصل به آب می توانند مناطق بزرگ را به راحتی نظافت و شستشو نمایند. در بعضی از واترجت ها یک مخزن آب جهت تنظیم فشار آب خروجی بر روی دستگاه تعبیه گشته تا اگر واترجت در میزان فشار ورودی آب دچار کاهش شد در قسمت خروجی و پاششی، افت فشار نداشته باشد. برای انتخاب یک واترجت تمامی ابزار مورد نیاز استفاده از دستگاه مانند خطوط برق و منابع آب در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

 

 

لینک های مفید:

واترجت صنعتی فهرستی از دستگاه های کارواش صنعتی از فشار ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ بار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید