سوییپر ، دستگاهی برای نظافت مکانیزه انواع سطوح

سوییپر ، دستگاهی برای نظافت مکانیزه انواع سطوح

سوییپر های صنعتی ماشین های مخصوصی می باشند که سطوح بزرگ و سخت را نظافت  می کنند و در واقع عملکردشان همانند جاروب می باشد. دستگاه نظافت صنعتی از این جهت ایده آل می باشند که قادرند محیط های وسیع را از وجود گرد و خاک و جرم های سطحی حفظ کنند.سوییپر های صنعتی به دو دسته ی کلی طبقه بندی می شوند : دسته ی اول سوییپر های دستی می باشند و گروه دیگر دستگاه های سرنشین دار هستند. واضح است که ابعاد زمین مورد نظر، شما را در انتخاب و بهره گیری از هر کدام از انواع سوییپر صنعتی مجاب می کند. سوییپر های صنعتی ماشین آلات مجهزی هستند که بدون هیچ زحمت خاصی محیط را نظافت می کنند. در مقاله ی زیر به بررسی و مقایسه ی سویپر های دستی و سرنشین دار می پردازیم.

سویپر دستی

سویپر

سویپر های دستی انواع مختلفی دازند. یکی از این مدل ها مخصوص عابر پیاده است که برای نظافت محیط های کاری ، مجتمع هخای تجاری و فضا های بسته و محدود ایده آل و مناسب است. دستگاه نظافت صنعتی در دو نوع الکتریکی و بنزینی موجود است و می توان با افزودن برس های کناری ، پهنای نظافت دستگاه را گسترش داد. نکته ای که مهم است این است که اگر هر کدام را انتخاب کنید ، قدرت قابل اعتمادی در اجرای امور نظافتی به شما می دهد.

 

 

 

سویپر سرنشین دار

سوییپر صنعتی

برای نظافت محیط های با وسعت بالا سوییپر های سرنشین دار بهترین گزینه می باشند. هر چه پهنای برس شما بیشتر باشد ، سرعت نظافت محیط نیز بیشتر خواهد بود. مدل اتم (atom) مدل کوچکی است که قدرت مانور بالایی دارد و متناسب با محیط های تنگ می باشد. مدل باکسر ،از دیگر انواع سرنشین دار است که  با کارایی بالا و تنومندی خود محیط های صنعتی و پارکینگ ها را به خوبی از کثیفی ها پاک می کند.

 

 

 

چگونه سوییپر های صنعتی کار می کنند؟

سوییپر

دستگاه های نظافت صنعتی توسط یک سیستم ترکیبی که متشکل از بخش جارو کننده و بخش مکنده است تشکیل شده اند. برس اصلی سوییپر ها توسط موتور دستگاه و در خلاف جهت حرکت سوییر عمل کرده و گر و خاک و خرده زباله های باقی بر سطح را به داخل مخزن دستگاه هدایت می کند . یکی از ویژگی های منحصر به فرد همه ی سوییپر ها همین سیستم جمع آوری آن هاست و مخزن جمع آوری زباله آن که در پشت دستگاه واقع می باشد.نه تنها کارآمدی دستگاه با به کار گیری مخازن بالاتر می رود، همچنین عملکرد دستگاه در امر نظافت نیز به مراتب بهتر می شود.همان طور که پیش تر گفتیم استفاده از برس های کناری پهنای نظافت را بالا می برد. از دیگر اجزلی مهم و اصلی دستگاه نظافت صنعتی می توان به بخش مکنده اشاره کرد که به فیلتر گرد و غبار مجهز است. این احزا همگی به بهترین شکل ممکن در دستگاه نظافت صنعتی مرتب شده اند.

 

 

 

انتخاب سوییپر مناسب

جاروب

سوییپر ها بایستی سخت و قابل اعتماد باشند برای مثال با داشتن شاسی فولادی و  سیستم دنده تنومند  نی توان بخشی از اعتماد لازم را تامین کرد.از نکات دیگر آن است که مخزن دستکاه باید بزرگ باشد و  به راحتی قابل تخلیه کردن باشد.  به طور ایده  آل مخازن اغلب در پشت واحد برس زنی اصلی تعبیه شده اند و یا در عقب دستگاه قرار دارند تا مبادا مانع دید اپراتور شوند. سوییپر های دستی باید راحت و سبک باشند و به اندازه کافی قدرت داشته باشند تا در صورت نیاز به اندازه یک شیفت کاری کامل کار کنند .بهره گیری از یک جارو برقی صنعتی در کنار سوییپر اثر گذاری دستگاه را به شدت بالا برده ، و کمک می کند تا بتوانید فضا های موجود بین قفسه ها و سطوح دیگر را از زباله های کوچک پاک کرده و عمل نظافت را به شیوه ای کارامد تر به انجام رسانیم. سویپر صنعتی بزرگ سر نشین دار ، نیازمند مخزن هیدرولیک می باشند و نیازمند سیستم مکش بر روی برس های کناری اند تا گرد و غبار را از سطح زمین نظافت کنند.در  اینگونه سوییپر های بزرگ به منظور بهره برداری بهینه از دستگاه وجود یک فیلتر برقی به ما کمک خواهد کرد.

 

 

لینک های مفید

سویپر صنعتی : فهرستی از دستگاه های سوییپر صنعتی

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید