باید ها و نباید های یک سوییپر صنعتی

باید ها و نباید های یک سوییپر صنعتی

نظافت سطوح وسیع توسط روش های سنتی علاوه بر اینکه نیازمند صرف زمان و هزینه فراوانی است، دارای کیفیت مناسبی نیز نمی باشد. به همین دلیل است که در اکثر محیط هایی که نظافت آن ها به روش دستی است، به دلیل محدودیت های مالی و نیروی انسانی توانایی نظافت صحیح سطوح مهیا نمی شود. در این مقاله سعی شده تا با معرفی دستگاه های سوییپر صنعتی به عنوان یک روش مکانیزه و مقرون به صرفه در نظافت سطوح، به بیان بایدها و نباید های این دستگاه نظافت صنعتی پرداخته شود.

 

نکات عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

سویپر ها دارای یک، دو و یا سه برس دیسکی در بخش جلو هستند. وظیفه این برس های دیسکی جمع آوری مواد و زباله ها از اطراف و متمرکز ساختن آنها در بخش میانی می باشد. مواد جمع آوری شده در وسط دستگاه به واسطه یک برس رولی به داخل مخزن منتقل می گردند. با این که نحوه کارکرد دستگاه های سوییپر در ابتدا نسبتا ساده به نظر می رسد، اما در باطن دارای پیچیدگی های متعددی است که عدم دقت به هریک از آنها می تواند فواید استفاده از این روش مکانیزه نظافت صنعتی را به شدت کم رنگ سازد.

 

۱-نحوه چرخش برس مرکزی در سوییپر

1 (1)

1 (1) - Copy

همانطور که گفته شد سوییپر ها دارای یک برس رولی یا غلطکی در مرکز هستند. این برس مرکزی رولی شکل در سوییپر ها می تواند دارای جهت چرخش ساعتگرد و یا پادساعتگرد باشد.

 

ساعتگرد

پادساعتگرد

۱ خاک از پایین مخزن به داخل ریخته می شود به همین دلیل تنها استفاده از مخزن کم ارتفاع مقدور می باشد. خاک از بالا بر روی مخزن ریخته می شود پس امکان داشتن مخزن مرتفع با قابلیت جمع آوری مواد انبوه مهیا است.
 ۲ توانایی پرکردن ۵۰ الی ۶۰ درصد حجم مخزن توانایی پرکردن ۸۰ الی ۹۰ درصد حجم مخزن
 ۳ عدم کارکرد مناسب به منظور جمع آوری آلودگی های سبک مثل برگ، کاغذ و … توانایی جمع آوری طیف وسیعی از مواد و آلودگی های سبک و سنگین
 ۴ کاهش دید راهبری دستگاه
 ۵ محدود سازی سیستم فیلتراسیون به فیلتر های کوچک و کم مساحت قابلیت استفاده از فیلترهای با قدرت فیلتراسیون بالا

 

 

 

۲- مساحت و قدرت فیلتراسیون بالا

1 (2)

هرچه مساحت فیلتر و قدرت فیلتراسیون یک دستگاه سوییپر بیشتر باشد، قدرت آن در جمع آوری گرد خاک از روی زمین بیشتر می گردد. دستگاه هایی با قدرت فیلتراسیون پایین نه تنها قدرت کافی در جمع آوری مواد و گرد و خاک ریز را ندارند، بلکه به دلیل عبور گرد و خاک ریز از داخل منافذ فیلتر های آنها، این مواد را مجددا به محیط کار باز می گردانند. از مهم ترین مزایای سوییپر صنعتی با قدرت فیلتراسیون بالا می توان به افزایش قدرت مکش، عدم بازگشت ذرات ریز خاک به محیط، مکش گرد و غبار حتی در حالت تخلیه و برداشتن گرد و خاک ناشی از تخلیه بر روی زمین نام برد.

 

۳- تعداد چرخ

جاروی محوطه یا سوییپر صنعتی در دو مدل متعارف سه و یا چهار چرخ تولید و به بازار ارائه می گردند. سوییپر های چهارچرخ به دلیل نیاز به مساحت بالاتر به منظور دور زدن اکثرا در مناطق صنعتی دارای کارکرد مناسب نمی باشند. در عوض دستگاه های سوییر صنعتی دارای سه چرخ به دلیل داشتن مساحت پایین به منظور دور زدن، قابلیت کارکرد مناسب در انواع محیط ها با تنوع انباشتگی را دارا می باشند.

 

۴- نحوه جایگزینی چرخ سوم

1 (3)

همانطور که در مورد سوم به آن اشاره شد، دستگاه های سویپر دارای سه چرخ نسبت به مدل چهار چرخ دارای کارکرد مناسب تری می باشند. حال در این بخش به بررسی تاثیر محل قرار گرفتن چرخ سوم پرداخته می شود. در دستگاه های سوییپر صنعتی چرخ سوم می تواند در جلو و یا عقب دستگاه قرار گیرد.

 

 

 

چرخ سوم در عقب

چرخ سوم در جلو

۱  عدم دید کامل بر روی برس کناری دید کامل بر روی برس کناری و کاهش احتمال بر خورد و آسیب
 ۲ چرخش بخش عقبی دستگاه در هنگام دور زدن و احتمال بالای برخورد با دیواره و آسیب چرخش بخش جلویی دستگاه در هنگام دور زدن و از بین بردن احتمال بر خورد با دیواره ها و اطراف
 ۳  – سهولت کارکرد به دلیل سیستم حرکتی و چرخشی مشابه با خودرو
 ۴ نظافت لبه ها و دیواره ها تنها با در نظر گرفتن نکات ایمنی و دقت عمل بالا به دلیل نحوه چرخش دستگاه نظافت آسان لبه های دیوار و گوشه ها

 

۵- محل نشستن راننده و میزان دید به محیط

1 (4)

محل نشستن راننده تاثیر بسزایی در افزایش دید و کاهش برخوردها خواهد داشت. در برخی از سوییپر ها به دلیل قرار گرفتن مخزن زباله در بخش جلویی دستگاه، محل نشستن راننده به ناچار به بخش عقب دستگاه منتقل شده است. در این حالت و به دلیل دور بودن راننده از بخش جلویی دستگاه کاربر دید مناسبی نسبت به محیط نخواهد داشت و به همین دلیل احتمال خطر برخورد با اطراف افزایش می یابد. این در حالی است که در گونه دیگر سوییپر ها با قرار گرفتن مخزن در بخش انتهایی و نشستن کاربر در بخش کنترل و فرمان جلویی موجب افزایش دید کاربر گشته و به همین امر موجب کاهش برخورد های احتمالی و امکان نظافت دقیق مهیا می گردد.

 

۶-مکش بر روی برس های کناری

1 (5)

عملیات برس زنی توسط برس های دیسکی و جمع آوری زباله و گرد و خاک موجب پراکنده شدن گرد و خاک در هوای محیط می گردد. به همین دلیل است که تنها سوییپر هایی که قدرت مکش آن ها بر روی برس های دیسکی کناری است می توانند نظافت محیط را بدون پراکنده کردن گرد و خاک در هوا انجام دهند.

 

 

 

۷-ابعاد

1 (6)

هر چقدر ابعاد دستگاه کوچکتر باشد قدرت مانور آن در نقاط متراکم بیشتر می گردد. دستگاه هایی با ابعاد حداقلی علاوه بر اینکه توانایی عبور از مسیر های باریک را دارند، می توانند در حداقل فضای ممکن نیز به عملیات دور زدن و یا چرخش بپردازند.

 

 

 

 

۸-قدرت و قابلیت اطمینان

1 (7)

دستگاه های سوییپر صنعتی نام آور و معروف به دلیل بهره بردن از کیفیت بالای قطعات موجب کاهش هزینه های بلند مدت تعمیر و نگهداری دستگاه می گردند. در کنار کیفیت بالای قطعات و محصول امکان اطمینان با برخورداری از خدمات پس از فروش مناسب در محل می تواند از نگرانی های مربوطه بکاهد.

 

 

 

لینک های مفید

سوییپر صنعتی : فهرستی از دستگاه های سوییپر صنعتی

2 دیدگاه دربارهٔ «باید ها و نباید های یک سوییپر صنعتی»

  1. عرض سلام . ادب واحترام مولانا هستم مدیر نگه داری وتعمیرات گروه کارخانجات ….. ( کارخانه ورق رنگی وگالوانیزه ) از اینکه قبول زحمت شده ومطالب ارزشمندی ارسال می فرمایید کمال تشکر را دارم ، اگر به لحاظ کیفیت قطعات یدکی بازنگری بفرمایید تبعا اعتماد و جلب رضایت مشتری از این شرکت با برند خوبی که دارید بیشتر خواهد شد ، برای تمامی مدیران و مسئولین محترم و کارکنان محترم آن شرکت آرزوی موفقیت وتعالی سازمانی دارم ، در پناه خدا . با تجدید احترام

  2. با تشکر از لطف شما و اینکه با نقطه نظرات خود، ما را در ارائه خدمات مطلوب یاری می رسانید. قطعات یدکی ارائه شده توسط شرکت ابراهیم از کمپانی سازنده دستگاه تهیه و به مشتریان ارائه می شود . ممنون می شوم اگر مورد خاصی در این زمینه برای شما متصور شده است آن را با واحد خدمات پس از فروش شرکت ابراهیم در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید